ילנה יורייב. צילום: אלי כהן
ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

אשת משקולות: ילנה יורייב רוצה לראות יותר נשים שמניפות משקולות

אף על פי שלספורט הזה יש תדמית גברית מאוד, זה לא הפריע לילנה יורייב להניף משקולות כמעט פי שניים ממשקל גופה. לקראת אליפות אירופה שבה היא תשתתף היא מספרת על העלייה לישראל, על המשפחה שהשאירה מאחור ועל הקסם של אשקלון

פורסם בתאריך: 3.11.19 10:45

     

בימים אלו מתכוננת ילנה יורייב במרץ לקראת אליפות אירופה באתלטיקה כבדה, שתתקיים בשנה הבאה במוסקבה. שגרת האימונים שלה כוללת אימון יומי מפרך של כשעתיים וחצי, שבע פעמים בשבוע. היא תתחרה בקטגוריה של עד 55 ק"ג ותנסה להניף מעל ראשה משקולת השוקלת כ-90 ק"ג.

כחלק מההכנה לתחרות הנחשבת היא גם לומדת את היריבות שלה כדי לדעת היטב מה הן נקודות החוזק והחולשה שלה מולן ולשפר טכניקה כדי לתת ביצוע מרשים ברגע האמת. "אני מאוד מתרגשת לקראת התחרות", אומרת ילנה, "כמובן שהמטרה היא לזכות במקומות הראשונים, אחרת לא הייתי משתתפת בכלל. כרגע זאת המטרה העיקרית שלי, בהמשך נציב יעדים חדשים".

ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

יורייב בת ה-26 עלתה ארצה מרוסיה לבדה לפני פחות משנה והתמקמה באשקלון. היא יהודייה שהגיעה לביקור בישראל בשנת 2015 והתאהבה. "הביקור בארץ היה במסגרת תכנית ‘מסע’ של הסוכנות, והיינו כאן עשרה חודשים", היא מספרת.

בעיר הולדתה סמארה נשארו הוריה, אחותה הגדולה ואחיה הקטן בן ה-12, שהגיע השבוע לבקר אותה. "אני מחכה כבר בקוצר רוח לפגוש אותו, לא התראינו כמעט שנה, ואני מאוד מתגעגעת אליו. אפשר להגיד שאני גידלתי אותו, והוא כמו הבן שלי, אנחנו מאוד קשורים והוא חסר לי".

מה קסם לך בישראל?
"האקלים, הים ובעיקר האנשים והמנטליות הישראלית כבשו אותי. במהלך הביקור הגענו גם לאשקלון, ומיד היה לי ברור שכשאעשה עלייה אבוא לחיות בעיר המדהימה הזאת".

ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

מה אמרו ההורים על ההחלטה שלך לעלות לארץ?
"בהתחלה הם חששו קצת, אבל עכשיו כבר התרגלו. גם הם ביקרו כאן פעם אחת לפני שנתיים ומאוד התרשמו מישראל. הם אפילו שוקלים לעלות גם, אבל יש להם עסקים ברוסיה, וזה לא פשוט".

לא היו חששות?
"זה צעד משמעותי, אז תמיד יהיה חשש מסוים. אבל הכרתי כבר את הארץ והרגשתי שאני יודעת לקראת מה אני הולכת והייתי מוכנה".

"הספורט הזה בונה גוף יפה"

בספורט עוסקת ילנה מגיל קטן מאוד. בילדותה החלה בהתעמלות מתקנים וקרקע ומאוד הצליחה בתחום. בהמשך החלה להתעניין באתלטיקה כבדה, אולם הוריה לא תמכו במעבר לתחום הספורט החדש, והיא השהתה את המהלך. לפני כחמש שנים, כשכבר הייתה בוגרת דייה כדי להחליט בשביל עצמה, החלה ילנה להניף משקולות ותוך כמה חודשים עברה לענף הספורט החדש. "זה ענף ספורט שעד לא מזמן היה כמעט בלעדי לגברים", היא מסבירה, "רק בשנים האחרונות החלו יותר ויותר נשים בעולם להיכנס לענף הזה".

התחום מפתח גוף יפה. ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

מה את אוהבת בענף הזה?
"אני חושבת שזה ענף ספורט מאוד יפה ומפתח. הוא בונה גוף יפה, משפיע על כל שריר ושריר, יותר מכל ענף ספורט אחר. הוא גם מאוד מפתח את הכושר".

והוא מתאים לנשים בעינייך?
"לדעתי הוא אפילו יותר מתאים לנשים מאשר לגברים. אני מאוד אוהבת את הגוף שהוא עושה, כל השרירים בנויים מאוד יפה, ואני חושבת שזה מאוד נשי".

זה מצריך גם תזונה מסוימת?
"בוודאי, כמו כל ענף ספורט. אני אוכלת יותר חלבונים, פירות, ירקות. לא אוכלת בכלל סוכרים, לא נוגעת בלחם, במזון מהיר, חטיפים ושוקולדים. כל אלה מחוץ לתפריט לחלוטין".

וזה לא קשה?
"בהתחלה זה לא פשוט, אבל מתרגלים. ברגע שמפסיקים לצרוך מזון שאינו בריא לגוף, מתחילים גם להרגיש הרבה יותר טוב פיזית. כשמבינים כמה נזק עושה לנו מזון לא בריא, הרבה יותר קל להפסיק לאכול אותו. מי שאוכל טוב ובריא מרגיש את זה גם באנרגיה ובכוח הפיזי והמנטאלי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הרמת משקולות מגיל 6

מיד כשהגיעה לעיר החלה ילנה לחפש חדר כושר מתאים כדי להתאמן בו ולשמור על שגרת חייה כספורטאית. אחרי סיבוב בכמה מקומות היא נכנסה לחדר הכושר My Sport, הממוקם בחוף דלילה בעיר, ומיד הבינה שזה המקום הנכון עבורה. "אנחנו מתמחים יותר בציוד משוכלל, שנועד לפיתוח הגוף", אומר אלכסנדר ברבנוב, הבעלים של המקום. "ברגע שילנה נכנסה לכאן היה ברור שמדובר במשהו אחר לחלוטין. מיד ניכר עליה שהיא ספורטאית מקצועית, קשה לפספס את זה. רואים את הטכניקה והמקצועיות בכל תנועה שלה באימון. ילנה מקבלת כאן תגובות מדהימות ואוהדות מאוד. אי אפשר להתעלם ממנה וכולם מתפעלים מהיכולות שהיא מפגינה, גם נשים וגם גברים".

ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

ילנה יורייב. צילום: אלי כהן

יורייב לא מסתפקת רק באימונים שלה עצמה וכעת היא רוצה להכשיר גם את דור העתיד וגם לסייע לאנשים אחרים, שמעוניינים לרדת במשקל ולשמור על כושר. לאחרונה היא סיימה קורס מדריכי כושר במכון וינגייט והשלימה גם לימודי תזונה. היא מדריכה קבוצת ילדים בשדרות ועובדת גם בתור מאמנת כושר אישית. "החלום שלי הוא להתפתח בתחום וגם לפתח אותו באשקלון ולהביא יותר ויותר ילדים ובני נוער לעסוק באתלטיקה כבדה", היא מסכמת, "בעבר סברו שאימונים בגיל צעיר עלולים לפגוע בהתפתחות של ילדים צעירים. אבל טכניקות האימון של היום הן שונות לחלוטין, ואפשר להתחיל להתאמן כבר בגיל 6. לא רק שזה לא פוגע, זה תורם המון לילדים, משפר את הכושר הגופני, מפתח חוזק, עוזר ללמוד על משמעת ותורם מאוד לביטחון העצמי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר