עם חפיסת השוקולד. רגינה פיינגרש

האם ניתן להתמכר למתוקים ופחמימות?

מחקרים הוכיחו כי ניתן להתמכר לפחמימות ולמתוקים כמו שאנו מתמכרים לסיגריות אך בניגוד אליהם לא ניתן להפסיק לצרוך אותם לגמרי אז כיצד נדע לנהל נכון את ההתמכרות הזאת בשביל אורח חיים טוב יותר? רגינה פיינגרש כאן עם התשובות!

פורסם בתאריך: 31.10.19 20:02

קרה לכם פעם שהייתה בידכם חפיסת שוקולד ואמרתם לעצמכם "אני רק אוכל קובייה ודי" ובסופו של דבר מצאתם את עצמכם מחסלים את כל החפיסה כלא הייתה? או שממש קשה לכם להתרכז בלימודים/בעבודה כאשר ישנם חטיפים בסביבה?

תופעות אלה הינן מוכרות ונקראות: התמכרות לפחמימות ומתוקים.
התמכרויות אלה דומות לכל התמכרות אחרת (אלכוהול/עישון/קפאין וכו'), וכמו כל ההתמכרויות היא מתעצמת. התמכרות זו שכיחה מאוד והיא מהווה חלק ניכר בגורמים להשמנת יתר. ההבדל בין התמכרות זו לבין ההתמכרויות האחרות הוא שבהתמכרות זו אין באפשרותנו להוציא את הפחמימות מהתפריט, הרי הן מרכיב חיוני לאורח חיים בריא.

המכורים לפחמימות ומתוקים מרגישים צורך בלתי נשלט לאכילתם, כשהמקור הבסיסי של התשוקה לפחמימות הינו במוח. במוחנו ישנם כימיקלים המפקחים על התאבון, ישנם כימיקלים אשר מייצרים לנו תאבון ואחרים שמשדרים לנו הרגשת שובע. בין הכימיקלים אשר משדרים לנו הרגשת שובע, נמנה הסרטונין אשר יוצר תחושות כמו שלווה ורוגע ואף עוזר להפיג דיכאון. לפחמימות יש את ההשפעה החזקה ביותר בייצור והעלאת כימיקל זה ובהתאם לכך, רמות סרטונין נמוכות יגרמו לתשוקה מוגברת לפחמימות ומתוקים.

אציין מעט מן הגורמים אשר מגבירים את רמת התשוקה לפחמימות:

מצב נפשי – כאשר המצב הנפשי מדוכדך.

הפסקת העישון – גם הניקוטין וגם הפחמימות מעלות את רמת הסירטונין וברגע שמפסיקים נשארים עם התשוקה למתוק ופחמימות.

משטר דיאטה קיצוני – ברגע שצריכת הקלוריות נמוכה וקצב חילוף החומרים במנוחה.

מחזור חודשי – בזמן המחזור החודשי ישנה השפעה על מצב הרוח וכך השפעה על רמת הסירטונין, כך גוברת התשוקה למתוק.

ניתן להשתלט במידה מסויימת על הכמיהה לפחמימות ומתוקים על ידי הטיפים הבאים:

– הכרת אותה תשוקה וכך לשלב אותה נכון בארוחות, שכן הכרחי לשלב בארוחות פחמימות מורכבות ועשירות בסיבים תזונתיים בתפריט היומי שלנו.

– להימנע מדיאטות קיצוניות ולזכור שאין קיצורי דרך, פחות מומלץ לרכוש כדורי הרזיה אשר אלה מעלים את רמת הכימיקלים במוח ואף מעוררים את התשוקה לפחמימות.

– להעדיף ארוחות קטנות במשך היום: כ-6 ארוחות קטנות אשר עדיפות מ-3 ארוחות גדולות.

– עשו פעילויות ספורטיביות כמו: פעילות אירובית אשר מאזנת את רמת הסוכר בדם וכן גם את רמתם של כימיקלים עצביים אחרים. הפעילות הספורטיבית מספקת אנדורפינים אשר נותן לנו הרגשה טובה בנוסף לכך שתורמת ברמה הבריאותית.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר