אחרי לידה? ככה תחזרי לגזרה

הלידה מעוררת בגופנו שינויים נפשיים ופיזיולוגים אשר מעוררים בנו את הרצון לחזור לגזרה שלפני הלידה, איך עושים זאת נכון וכיצד לא נפגע בגופנו? רגינה פיינגרש עונה על כל השאלות

פורסם בתאריך: 29.8.19 18:30

לאחר הלידה רבות מאיתנו רוצות לחזור למבנה הגוף של לפני הלידה. לאחר לידת התינוק; את רואה את גופך בצורה שונה, את מגלה את עצמך מחדש, השינויים שאת עוברת הן מהבחינה הנפשית והן מהבחינה הפיזית , לא היו צפויים.

חיוני לחזור לכושר גם אחרי הלידה, עם זאת יש לזכור כי הגוף צריך לנוח, לכן מומלץ לחכות 6 שבועות לאחר לידה טבעית ו-8 שבועות לאחר לידה קיסרית לפני חזרה לפעילות גופנית מאומצת.

ישנם אזורים בגוף שחובה לבדוק ולחזק עוד לפני החזרה לשגרה הספורטיבית (שרירים כמו ריצפת האגן, שרירי הבטן, הגב), תרגילים רבים מתאימים להשבת הגזרה לאחר הלידה; כדאי לזכור עם כל זאת שהתרגילים שלאחר הלידה צריכים להיעשות בהדרגה, פעילות לא נכונה או אי "הקשבה" לגוף, תיצור נזק שבסופו של דבר יאט את תהליך התחזקות הגוף והחזרה לגיזרה.

השרירים הנמצאים ברצפת האגן : שומרים על איברי האגן – שלפוחית השתן, הנרתיק, הרקטום והרחם. בזמן ההריון והלידה השרירים נחלשים ואף נוצרים קרעים אשר גורמים לתזוזה וצניחה בדרגות שונות של אברי האגן.

חיזוק שרירי הבטן: בזמן ההיריון הרקמות נמתחות ומתרופפות, תהליך נורמטיבי, תהליך אשר משתנה מאישה לאישה. במידה ויש חשש להיפרדות ביטנית, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע , אשר יכוונו לעבודה נכונה על שרירי הבטן.

שרירי הגב: לעיתים היציבה משתנה אחרי ההיריון ולכן חשוב לחזק את זוקפי הגב כדי להימנע מעומס על עמוד השדרה.

טיפים למען חזרה נכונה לשגרה:
– חוזרים אל מכון הכושר בהדרגה והעבודה בפעמים הראשונות, שלאחר הלידה היא עבודה ממותנת ולפרקי זמן קצרים.

– לא לוותר על ההנקה, ההנקה היא אמצעי הקשר החשוב ביותר בין האם לתינוק וכן כך גם תשרפי כ: 500-1000 קלוריות ביום.

– החלי להתאמן בבית, ישנם מגוון תרגילים אשר ניתן למצוא באינטרנט הכוללים משקל גוף ו/או שימוש במשקולות יד שניתן למצוא כיום בכל חנות ספורט.

– קחי את התינוק אתך לאימונים אירוביים מחוץ לבית כמו ריצה/הליכה- אפשר למצוא כיום עגלות ספורט קלילות ונוחות אשר מותאמות לכך, כך ניתן לשרוף קלוריות ולבלות זמן איכות עם התינוק.

– חשוב לקחת פסק זמן כשהתינוק ישן, זה הזמן לדאוג לעצמך/לאגור אנרגיה/לתת מנוחה נפשית ופיזית ולתפוס תנומה, גם אם היא קצרה.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר