חיזוק הרגליים חשוב ליציבות. רגינה פיינגרש

האם אימון רגליים מונע מגופכם להזדקן?

בעוד המודעות לכושר גברה, הרגליים נשכחו קצת מאחור אך החשיבות של האימון שלהם גם בגילאים מאוחרים קריטית עבורנו. רגינה פיינגרש כאן עם הטור השבועי

פורסם בתאריך: 22.8.19 18:30

     

המודעות לחשיבותה של הפעילות הגופנית כחלק משגרת החיים גדלה משנה לשנה אך למרות זאת ישנם דברים אליהם אני מודעים פחות. לכן בחרתי הפעם לדבר על אימון הרגליים שכן רבים מאתנו מזניחים ולא מודעים להשפעותיו החיוביות גם על שאר חלקי הגוף.

באופן כללי: חיזוק שרירי הרגליים משפר תנועתיות יומיומית וספורטיבית בכל גיל, זאת במיוחד בגילאים המתקדמים יותר שם גופנו נחלש וזקוק לסיוע ע"י אימון השרירים והרצועות.

עוד מהפן האסתטי שכמובן אם לא נקפיד על אימון פלג הגוף התחתון נכנס למצב של חוסר פרופורציה מבחינת גדלי השרירים ו/או חוסר התאמה צורתית בין פלג הגוף העליון לתחתון ולכן ארחיב בנושא:

– חשיבות אימון הרגליים בקרב אוכלוסיית חולי האוסטיאופורוזיס.

בשל הקושי בהעלאת מסת העצם בעשורים הרביעי ומעלה לחייהם, מומלץ לבצע תרגילים מתאימים בעיקר על מנת לשמור על המצב הקיים ולא להתנוון.

– שיפור הקואורדינציה והיציבה (בעיה שכיחה במיוחד אצל מבוגרים), עם חיזוק שרירי הרגליים משתפר התאום בין השרירים הפועלים. כך גם נוכל להפחית את מספר הנפילות בגיל בוגר ונוכל לראות ירידה בחומרת הנזק בעת הנפילה.

– אסתטיקת הגוף, אין מנוס מחיזוק הגפיים התחתונות לפרופורציה נכונה של גופנו. מדובר בשרירים גדולים, אי הפעלת שרירים אלה יגרום לדלדול המסה השרירית ונוצר הבדל משמעותי בגודל וצורת השרירים בין הגפיים העליונות לבין הגפיים התחתונות.

– בקרב ספורטאים, באמצעות אימוני הרגליים מתחזקים השרירים, גידים, רצועות ועוד. כך נפחית פציעות ספורט ובמידה וכן נפצענו, חומרת הפציעה תהיה מינורית יותר (כיוון שהמערכת כולה חזקה יותר).

– מחקרים רבים הראו כי בביצוע תרגילים שונים לרגליים משוחרר הורמון הטסטוסטרון, שמרוכז ברובו בישבן, במידה רבה יותר מזו שמשתחררת מאימון על שרירים אחרים בגוף, הורמון זה תורם לגדילה והתפתחות הגוף וכאשר אנו מעודדים שחרור בכמות גבוהה יותר כך גם תורם לשאר השרירים בגופנו.

חשוב לחזק את פושטי הברך, כופפי הברך, פושטי הירך וכופפי הירך, מקרבי הירך ומרחיקי הירך, מכופפי כפית כף הרגל ומכופפי גבית כף הרגל.

מספר דוגמאות לתרגילים שונים שממליצה לכם להתחיל עוד היום: סקוואטים למינהם (שפיפות), לאנג׳ים (מכרעים), דדליפט, קפיצות (אפשרי על מדרגה), עליית מדרגות, ריצות/הליכות/אופניים.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר