ספורטק פתח תקוה. מגרש כדורגל ורמפות. צילום: זאב שטרן

למה אין באשקלון מתחם ספורטק?

כמעט בכל עיר גדולה ומתקדמת ישנו מתחם ספורטק אשר נותן מענה למי שרוצים לשחק, לכדרר או לחבוט בתוך מתחם מסודר. באשקלון זה לא קיים, והחובבים נאלצים להסתפק במגרשים של בתי הספר. "בשכונת עיר היין יוקם מתחם ספורטק", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 9.8.19 16:22

     

נועם אסולין, תושב העיר נשאר בקשר עם חבריו לספסל הלימודים מבית הספר אורט הנרי רונסון, ומדי שבוע הם נפגשים למשחק כדורגל. אחרי סנכרון לא פשוט בין הצעירים, שנמצאים במסגרות השונות כמו לימודים, צבא עבודה ומגורים, הם קובעים את המפגש במגרש של בית הספר מקיף ה' בברנע.

כמו אסולין, הרבה בני נוער וצעירים יוצאים לשחק כחלק משגרתם בתחומי הספורט המעניינים אותם, בין היתר כדורגל, כדורסל, כדור רשת וכו', אבל כאן מתחילה הבעיה. הצעירים הללו מתפשרים על משחק במגרשי בתי הספר בלית ברירה. פעמים רבות בתי הספר נועלים את השערים, מה שגורם לצעירים שבסך הכול רוצים לשחק, לשמור על הכושר ולבלות עם חבריהם בשעות הפנאי, לטפס מעל שערי בתי הספר ובכך לסכן את חייהם. וכמובן אחרי שטיפסו, יש לקחת בחשבון שאולי המגרש תפוס על ידי קבוצה אחרת.

משחקים במגרש בבית הספר הסמוך. חבריו של אסולין במשחק כדורגל

"יש מקרים שאנחנו באים, ויש חוג של העירייה אז אנחנו מחכים נגיד שעה", מספר אסולין. "אבל לפעמים אנחנו רואים שזה מסתיים מאוחר, אנחנו הולכים ומחפשים מגרשים אחרים, ולפעמים זה נגמר גם בזה שאנחנו הולכים הביתה".

לפעמים המגרש ריק ופנוי, אבל אין תאורה, והם מתקשרים למוקד העירוני, אך לדבריו הם מפילים את האחריות על גורמים אחרים, "תכל'ס, אף אחד לא מטפל בזה, גוררים אותנו, נותנים לנו סתם תשובות, אומרים זה לא תלוי בנו, או שהאור יידלק בשעה ככה וככה, וזה לא באמת קורה. בקיצור, העירייה לא באמת מטפלת בזה", הוא אומר.

הבעיה שבה נתקל אסולין ונתקלים בה עוד רבים אחרים היא בעיה שלא קיימת בערים רבות בארץ, כי שם יש מתחם ספורטק. ספורטק זהו מתקן ספורט מודרני, נגיש לרשות הציבור לכל הגילים, אשר נותן מענה רחב בתחום תרבות הספורט והפנאי.

רחבת הרולרבליידס בספורטק הרצליה. צילום: עזרא לוי

רחבת הרולרבליידס בספורטק הרצליה. צילום: עזרא לוי

מסתבר שכמעט בכל עיר במרכז ובשרון ישנו ספורטק, אך ככל שמדרימים, הספורטק יורד מהפרק, ורק בערים בודדות בלבד אפשר למצוא מתחם ספורטק. אילו ערים? נתיבות, באר שבע ובקרוב דימונה.

בנתיבות למשל יש ספורטק. הוא מכיל אולמות ספורט חיצוניים ופנימיים, מגרשי טניס, בריכת שחייה חצי אולימפית, מכון כושר, איצטדיון כדורגל, ובו 3,000 מושבים, וכן מגרש קט רגל, ובו 1,760 מושבים.

ספורטק רחובות. צילום: ניר שמול

בבאר שבע זה נושא בפני עצמו. ממוקם שם מתחם הספורט הגדול ביותר בישראל. במתחם ארבעה מגרשי קט-רגל וכדורסל משולבים של אספלט צבוע, שאחד מהם יהיה מקורה; ארבעה מגרשי אימונים – שניים מהם עשויים דשא רגיל ושניים דשא סינטטי – שמיועדים לעמותות כדורגל; שני מגרשי הדשא הסינטטי שנמצאים זה לצד זה מיועדים גם לטובת קבוצת הקריקט המקומית; ומתחם ישנה לפעילויות פתוחות כמו מסלולי ריצה עשויים מגומי, מסלולי אופניים והליכה.

באזור המרכז ישנה מודעות נרחבת לספורט, וכמעט בכל עיר ישנו ספורטק. ניקח לדוגמה את רחובות, שזהה מבחינת סדר גודל האוכלוסייה לאשקלון. הספורטק נפתח שם לפני 12 שנים, ואפשר למצוא בו מתקני ספורט, שעשועים, מסלולי הליכה/ ריצה, קפטריה ואף מגרשי חניה שעומדים לרשות הקהל הרחב. גם כן ישנם מגרשים משולבים רב-תכליתיים למשחקי קט-רגל וכדורסל וכן מגרש החלקה לגלגיליות ורולר בליידס, מגרשי כדור-עף חופים, מתקן ייחודי "רב-שער" לחובבי הכדורגל, מסלול ריצה היקפי, מגרש פטנג, מתקני כושר מוצלים ועוד.

ספורטק רעננה. צילום: עזרא לוי

ספורטק רעננה. צילום: עזרא לוי

אם חשבתם שזהו רק לחובבי כושר, אז טעיתם. כי התחשבו גם בהנאת הילדים הקטנים, ולרשותם עומדים מתקני שעשועים מוצלים, נדנדות ומתקן אומגה מיוחד. המתחם פתוח בכל שעות היום ונסגר בשעה 00:00 וכולל השאלת ציוד ללא עלות, כולל כדורי משחק בהפקדת תעודה מזהה.

איציק עובדיה הוא אחראי על הספורט בעיר רחובות ומנכ"ל החברה העירונית. הוא מדבר בגאווה על המתחם בעיר שהוקם בתוך שנה וחודשיים ובזמנו היה מדובר בסכום בסדר גודל של כ-12 מיליון שקלים בלבד. "ספורטק זה למעשה מרכז ספורט הפתוח לציבור שמכיל בתוכו הרבה מאוד אלמנטים של ספורט עממי", מסביר עובדיה ומפרט: "מסלול הליכה/ ריצה, מגרשי ספורט לקט רגל וכדורסל, יש לך גלגיליות, מתקני כושר וגם משחקים לילדים קטנים. פתוח הרבה שעות ביממה מ-6:00 בבוקר עד 00:00 בלילה. יש שם גם מדשאות. יש מאות ביום שמשתמשים בפעילות זאת, שנמצאים שם ומבלים שם, קבוצות ריצה, קבוצות הדרכה, אימונים אישיים וקבוצתיים והכול לציבור בצורה חופשית. אפשר למצוא שם הכול מהכול, ממבוגרים שבאים בבוקר לעשות הליכה ועד ילדים והורים שבאים לשחק בצורה חופשית".

ספורטק רחובות. צילום: ניר שמול

היוזמה הוא מספר הגיעה מראש העירייה דאז שוקי פורר, "התחלנו תכנית הפעלה – מה באמת הציבור רוצה, מה הוא באמת צריך – ועם זה יצאנו לדרך", הוא מסביר.

אז למה אין באשקלון אחד כזה? פנינו לעיריית אשקלון עם השאלה, וזה מה שהם מסרו בתגובה: "המגרשים בבתי הספר פתוחים ומוארים לרווחת הציבור החל משעות אחר הצהריים ועד לשעה 23:00, ונעשה בהם שימוש רב ופעיל על ידי התושבים, ללא עלות. לרשות התושבים פארק מואר בשכונת אגמים, ובשכונת עיר היין מתוכנן לקום מתחם ספורטק מתקדם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר