אימון פלאנק מומלץ לשיפור היציבה. רגינה פיינגרש

סובלים מחוסר יציבות? זו הדרך לשנות זאת

לאורך השנים הרבה מתאמנים הזניחו את שרירי הליבה והתמקדו בקבוצות שרירים אחרות. כהנת הכושר שלנו, רגינה פיינגרש, מסבירה למה חשוב לדאוג לשרירי הליבה וכיצד זה יעזור לנו בחיי היום יום

פורסם בתאריך: 4.7.19 18:30

שרירי הליבה נכנסו לתודעה גבוהה בשנים האחרונות בקרב אוכלוסיות שונות בכל רחבי העולם, כמו: מדריכי פילאטיס, יוגה, מאמנים אישיים, מומחים לפעילות גופנית, פיזיותרפיסטים, מתאמנים, ועוד.

שרירי הליבה כוללים את: שרירי הגב, קבוצת זוקפי הגב העמוקים, המרובע המותני, הרחב בטני, אלכסוני הבטן הפנימיים ,שרירי קרקעית ריצפת האגן, שרירי המותן הגדול, שריר הסרעפת. אלו הם השרירים העמוקים שנמצאים במרכז הגוף. שרירי הליבה תומכים בעמוד השידרה, פועלים כדי לייצב את עמוד השידרה, לשמור על תנועתיות מאוזנת ונכונה. אזור הבטן הוא אזור שאינו נתמך ומוגן על ידי עצמות, אלא על ידי שרירים, כך נוכל לעמוד, לשבת ולנוע בחופשיות.

יתרונות חיזוק שרירים אלו:
1. משפר את היציבה על ידי איזון בין השלד לשרירים ושמירה על תקינות מרכז הכובד בגוף (יציבה נכונה קיימת במערכות הגוף שלנו באופן טבעי אך כיום ישנם הרבה הרגלים שמזיקים לגופנו ושלא מאפשרים לשרירי היציבה להתפתח ולבוא לידי ביטוי).
2. מניעה של כאבי גב ופריצות דיסק – על ידי תמיכת השרירים בעמוד השידרה.
3. מגן על האיברים הפנימיים – שמירה על לחץ תקין עליהם ואף מניעה של צניחת איברים.
4. שיפור מראה הגוף – הבטן אסופה וצמצום היקף המותניים.
5. יצירת איזון שרירי – מאפשר לשחרר אזורים ״מתוחים״ בגופנו.
6. הנאה מתנועת הגוף – זרימה תנועתית ושליטה על הגוף.

למזלנו כן ניתן ללמוד/לחזק/לשלוט על שרירים אלו, זאת בעזרת תרגול נכון, ולכן אני ממליצה לפעול בדרך זו:
הקפידו על יציבה נכונה לאורך היום. הגורם החשוב הוא המודעות לכך, לשים לב ולחשוב על איך אנו עומדים ומתנועעים ולבסוף הדבר יהפוך לטבעי ולא חשיבתי עבורנו. כמו כן, נכון לשלב תרגילים למינהם על משטחים לא יציבים כדי להגביר את עבודת הייצוב של שרירי הליבה, לרבות תרגילי משקולות שמצריכים את השרירים לעבוד קשה.

ביצוע תרגילים א-סימטריים, תרגילים במישורי תנועה אלכסוניים אשר מאתגרות את גופנו, כאשר הדגש הוא על עבודה איטית ומבוקרת.

על מנת לעבוד ולחזק את שרירי הליבה הבטנית יש להתרכז בעיקר בתרגילים סטאטיים שמתמקדים בבטן, כמו פלאנקים\בטן סטטית על צורותיה.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר