אוהדים מנשקים את יובל נעים. צילום: צח טיאר
נשיקה במצח. נעים. צילום: צח טיאר

להיות או לחדול: הפועל אשקלון מתכוננת למשחק הגורלי ביותר

הפועל אשקלון נערכת לקראת משחק ממנו אין דרך חזרה, שהישארות בו, ייחשב להישג הגדול ביותר בשלוש השנים האחרונות וייכנס לדפי ההיסטוריה של המועדון. 90 דקות על עונה שלמה עומדות על הפרק

פורסם בתאריך: 11.5.17 20:57

     

אם חשבנו שהקרב בשבת האחרונה בין הפועל אשקלון להפועל תל אביב יכריע את זהות היורדת לליגה הלאומית, הרי שתוצאת התיקו במפגש אמנם שירתה את הכחולים של יובל נעים, אך הותירה את שאלת מיליון הדולר פתוחה עד למחזור הסיום המותח, שמצפה לנו מחר. למרות הסיכויים שנוטים בצורה ברורה לכיוון אשקלון, הרי שנוכחנו לדעת שבכדורגל הכל אפשרי.

מוצ"ש בסביבות השעה 22:20 זה יסתיים ללא דחיות נוספות. הפועל אשקלון תארח את עירוני קריית שמונה, הפועל תל אביב תצא למשחק חוץ אצל הפועל רעננה והפועל כפר סבא תפגוש את הפועל חיפה. עיני כל המדינה יהיו נשואות באופן טבעי למגרש באשקלון, כאשר ניצחון אשקלוני ישאיר את הקבוצה של יובל נעים בליגת העל, מבלי להיות תלויה במה שקורה בשאר המגרשים, ויתרה מכך, יוריד את הפועל תל אביב לליגה השנייה, לראשונה מזה 28 שנה.

ארגון האולטראס מבטיח אווירה מחשמלת

 

התקשורת הארצית התמקדה השבוע בעיקר בעובדה האחרונה. זו הסיבה שגם משחקה של הפועל תל אביב נבחר למרכזי של המחזור. זו גם הסיבה שאותה תקשורת החליטה להעניק כותרות ענק לאדומים בסיום המפגש בין הקבוצות, ופחות לפרגן לאשקלונים על ההישג והנקודה באצטדיון המושבה. זוהי תחושת הקיפוח שהולכת עם הפועל אשקלון לאורך עונה שלמה. הישארות מחרתיים, תהיה תשובה מספיק מנומקת לכל המלעיזים והספקנים, שכבר הכתירו את אשקלון כיורדת הבטוחה, עוד לפני בעיטת הפתיחה. מבט מעמיק אל עבר מחזור הסיום הגורלי בליגת העל, ממנו יצאו שתי יורדות לליגה הלאומית ושורדת אחת בליגת העל.

הפועל אשקלון VS עירוני קריית שמונה

בקריית שמונה ירצו לתקן את הרושם מהשבוע שעבר, אז למעשה פתחו רגליים, אפשרו להפועל כפר סבא להבקיע רביעיית שערים והחזירו אותה לתמונת ההישארות. אותו משחק יצר עליהום כלפי  הצפוניים, והוציא מהם הצהרות לפיהן נגד אשקלון הם ישחקו בצורה ספורטיבית ולא יגיעו בכדי להתבטל. הדבר עורר את זעמם של האשקלונים שהרימו גבה: "מעניין, נגד כפר סבא הם לא שיחקו ופתאום נגדנו הם רוצים להתאמץ. איפה השוויוניות פה?".

האוהדים הכחולים יגיעו בהמוניהם. צילום: ניר קידר

 

יחד עם זאת, באשקלון מעדיפים להתרכז בעיקר בעצמם. בניגוד למשחק במושבה, הפעם יובל נעים יודע כי יהיה עליו ליזום על מנת לנצח וכי תוצאת תיקו עלולה שלא להספיק. הוא יקבל חזרה את החלוץ הקרואטי, ג'וסיפ איבנצ'יץ', שאף צפוי לחזור להרכב הקבוצה על חשבונו של איסו לינגאנה, שסיפק יכולת חלשה מול התל אביבים. איבנצ'יץ' יוסיף מחץ בהתקפה והוא למעשה שחקן המפתח של אשקלון בהתמודדות. לאורך השבוע שחקני אשקלון לא הורשו להתראיין לכלי התקשורת, זאת בכדי לשמור על שקט תעשייתי. שני האנשים שהופקדו על ההתבטאויות התקשורתיות היו בעיקר המאמן יובל נעים והיו"ר איתן קסנטיני. באשקלון אמנם לא אומרים בריש גלי, אך מאחורי הקלעים יש מי שרוצה לעשות היסטוריה ולהישאר בליגה דווקא על חשבונה של הפועל תל אביב. 5,300 כרטיסים הוצאו למכירה לטובת המשחק הגורלי, כאשר לאורך כל השבוע הם נמכרו במחיר סמלי של 20 ש"ח (בהוראת ראש העיר), בשעה שלילדים עד גיל 10 ולנשים תינתן כניסה חופשית. במועדון מקווים כי עד למועד המשחק, כל הכרטיסים יאזלו והאצטדיון יהיה בתפוסה מלאה.

הפועל רעננה VS הפועל תל אביב

להפועל תל אביב אמנם לא מגיע להישאר בליגה, אך יש לה סיכוי תיאורטי לא רע לעשות את זה, כנגד כל הסיכויים. רבים מהפרשנים ואנשי הכדורגל סבורים כי התל אביבים ירדו ליגה כבר במשחק מול אשקלון, בו לא השכילו לנצח ולהפוך את הקערה על פיה, בעיקר מבחינה מנטלית. גם המראות הקשים בסיום המשחק בוודאי שלא תרמו לאווירה במועדון, שעושה רושם נמצא בתהליך גסיסה.

תקווה. צילום: צח טיאר

 

מנחם קורצקי ניסה במהלך השבוע להרים את שחקניו ולגרום להם להאמין שעדיין אפשר להציל את אחד המועדונים הגדולים בישראל. אם ננבור בהיסטוריה של המועדון המפואר, אפשר למצוא את המקרה הזכור ביותר, בו הפועל תל אביב לא הייתה תלויה בעצמה, אך בכל זאת עשתה את הבלתי ייאמן במחזור הנעילה. מחזור הסיום של עונת 2009/10, הפגיש את הפועל תל אביב בטדי אצל בית"ר ירושלים ואת מכבי חיפה מול בני יהודה. הפער בין חיפה לתל אביב עמד ערב המחזור על נקודה אחת בלבד לטובת הירוקים, כאשר הקבוצה של אלי גוטמן דאז, הייתה זקוקה לניצחון ומעידה של חיפה כדי לזכות בתואר האליפות. תסריט קלוש איך שלא מסתכלים על כך. בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות, חיפה סיימה בתיקו 1:1, ואילו הפועל תל אביב כבשה שער ניצחון בדקה ה-90 מרגליו של ערן זהבי, אירוע אשר נחקק במוחו של כל אוהד כדורגל באשר הוא.

הסיטואציה כעת שונה בהחלט, להפועל תל אביב אין את הכוכבים של פעם וההתמודדות היא על ירידת ליגה, אך אם הפועל רוצה להסתמך על משהו מעודד היא יכולה לצפות בקלטת המשחק ההוא. בחזרה למציאות, השינוי היחיד שצפוי לעשות מאמן האדומים, מנחם קורצקי הוא בחוד ההתקפה כאשר שחר הירש אמור לעלות על חשבונו של טוטו תמוז, שנדמה כי כבר לא חושב על כדורגל. ליריבה מנגד, העונה הסתיימה כבר מזמן, אך ייתכן כי תרצה להצטייר כקבוצה הגונה ותנסה לעשות חיים קשים לתל אביבים. כך או כך, האוזניים של אנשי הפועל תל אביב יהיו בוודאי מופנות אל עבר אצטדיון 'סלה' בכל רגע נתון.

הפועל כפר סבא VS הפועל חיפה

מי היה מאמין. כולם כבר קטלו והורידה אותה ליגה, אך הפועל כפר סבא עשתה קאמבק מהסרטים וקמה מהקבר הישר אל המחזורים האחרונים של העונה. פליקס נעים אושש את שחקניו בצורה מעוררת התפעלות עם שני ניצחונות רצופים, על הפועל אשקלון ועירוני קריית שמונה, וכעת הם  רחוקים רק נקודה אחת מהקו האדום ומהישארות בליגת העל. בעקבות כך, הכפר סבאים נמצאים אולי במומנטום הטוב ביותר מבין שלושת הקבוצות שמתמודדות על הירידה.

יעשו היסטוריה? אלמלם ונעים. צילום: ניר קידר

 

צריך לזכור, התוצאה האחרונה של כפ"ס בקריית שמונה, תרמה משמעותית ליחס השערים של הקבוצה מהשרון, דבר שיכול בקונוטציה מסוימת לפעול לטובתה. אלא שכמו הפועל תל אביב, גם הפועל כפר סבא איננה תלויה בעצמה. גם אם כפר סבא תצלח את ההתמודדות, היא צריכה להתפלל שהפועל אשקלון והפועל תל אביב לא ינצחו את המשחקים שלהם. גם אם לבסוף לא יעשו זאת, נדמה כי הירידה תיעשה ברוח טובה ובאנרגיה חיובית, עקב המאמץ בישורת האחרונה.

החבורה של נעים לא צפויה להיתקל ביותר מידי בעיות במשחק הקרוב, כיוון שהפועל חיפה עצמה לא אמורה להוות מטרד וכבר חושבת על העונה הבאה. החלוץ החם של פליקס נעים, אלי אלבז, ירצה להמשיך במסכת הכיבושים הנהדרת שלו ואולי להיות האיש שישאיר את הפועל כפר סבא בליגה. הסיכויים אמנם קלושים, אך בשרון מאמינים.

חוויית הבלהות באצטדיון 'המושבה'

באשקלון לא אהבו, וזאת בלשון המעטה, את היחס המחפיר לו זכו מצד האדומים במשחק העונה בין הקבוצות. כבר עם כניסתו לאצטדיון, 'זכה' המאמן יובל נעים לגידופים ויחס עוין מצד אוהדי הפועל תל אביב, שהגיעו איתו לעימות מטווח אפס. עדי ראייה מספרים כי לכך התווספו גם יריקות, שהצליחו להוציא את נעים משלוותו וגרמו לו לנסות ולהכות את אחד המתפרעים. במהלך כל המשחק ספסל הקבוצה זכה לאכיפה משטרתית, שאמורה הייתה למנוע מאוהדי האדומים להגיע למגע פיזי עם המאמן ואנשי ההנהלה. למרות זאת, היו"ר איתן קסנטיני והמנכ"ל דרור אלמלם סבלו מהקהל האדום לאורך כל 90 הדקות ונחשפו להתבטאויות קשות, שגרמו לקסנטיני לקום פעם אחר פעם מכיסאו ולמחות על היחס המשפיל. בין ההתבטאויות של אוהדי תל אביב לכיוון ההנהלה: "תסתכלו טוב כשאתם צועדים לרכב בסוף המשחק". המאמן יובל נעים המשיך לעמוד במוקד, כאשר הושלכו לעברו חפצים וכוסות שתייה, אחת מהם הצליחה גם לפגוע בסמוך אליו.

מהומה במגרש. צילום ניר קידר

 

אם זה לא מספיק, בהפועל אשקלון טענו כי גם הנהלת האדומים גרמה לשהות של הפועל אשקלון להפוך לבלתי נסבלת והעבירה אותם תלאות של ממש. תחילה, אנשי המשק של הקבוצה לא הורשו להיכנס לתחומי האצטדיון, על מנת להכניס את הציוד הלוגיסטי לחדרי ההלבשה, ועוכבו דקות ארוכות בכניסה. בנוסף, בעלי הפועל תל אביב, האחים ניסנוב, העבירו רק 8 הזמנות ליציע הכבוד עבור אנשי אשקלון, זאת בשעה שאשקלון העניקה מנגד 20 הזמנות, כשהפועל תל אביב הגיעה להתארח באשקלון.

היו"ר קסנטיני מתאר כי העימות עם האחים ניסנוב גלש לפסים אלימים, כאשר אחד מהם השליך לעברו בקבוק מים וניסה לפגוע בו. גם צ'יקו מגיה, מנהל התפעול של אשקלון, קיבל לכאורה קללה עסיסית ממאמן הפועל ת"א, מנחם קורצקי בסיום המשחק. ברור לכל כי האדומים ניסו להרע לאנשי אשקלון, לאור המתיחות הרבה הקיימת בין שני המועדונים בתקופה האחרונה. בהפועל אשקלון שמחו על הנקודה שהשיגו, אך במקום לעסוק בתוצאה היפה, שיחת הלילה חגה סביב האירועים הקשים, שהותירו את אנשי אשקלון המומים.

מה חושבים הפרשנים?

חנוך אמר, שחקן ומנהל עבר בהפועל אשקלון:

הפועל אשקלון תישאר או לא?

"אשקלון תישאר".

מה יהיו התוצאות בשלושת המגרשים?

"אשקלון וכפר סבא ינצחו. הפועל תל אביב תעשה תיקו".

אם הפועל אשקלון תשרוד, זה יהיה בזכות?

"בזכות השינוי שהתבצע בינואר ובזכות הנחישות של ההנהלה, קשה לעבור את כל הצרות שהיא עברה ותמיד חברי ההנהלה ידעו לשמור על מערכת בריאה".

 

מוריס ז'אנו, שחקן עבר בהפועל תל אביב ומאמן נערים ב' בהפועל אשקלון:

הפועל אשקלון תישאר או לא?

"לדעתי כן".

מה יהיו התוצאות בשלושת המגרשים?

"ניצחונות לאשקלון, כפר סבא ותל אביב בשלושת המגרשים".

אם הפועל אשקלון תשרוד זה יהיה בזכות?

"אם אשקלון תשרוד זה ייזקף קודם כל לזכות השחקנים, שעשו מאמץ בסיבוב השני והתאפסו, דבר שלא היה בסיבוב השני, ושל כל הצוות, הנהלה. הם משתדלים ועובדים קשה".

 

רועי צאיג, כתב רדיו 101.5:

הפועל אשקלון תישאר או לא?

"תישאר".

מה יהיו התוצאות בשלושת המגרשים?

"אשקלון וכפר סבא מנצחות, הפועל תל אביב עושה תיקו".

אם הפועל אשקלון תשרוד זה יהיה בזכות?

"השינויים שהיא עשתה בחודש ינואר והשיפור בחוליית ההגנה".

 

יוסי פרטוק, כתב מקומי ויו"ר הפועל אשקלון בעבר:

הפועל אשקלון תישאר או לא?

"תישאר".

מה יהיו התוצאות בשלושת המגרשים?

"אשקלון, כפר סבא והפועל תל אביב ינצחו".

אם הפועל אשקלון תשרוד זה יהיה בזכות?

"לא בזכותו של יובל נעים. השחקנים יודעים לשחק גם בלי הוראות של מאמן".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר