סולוביוב, נאורי והמאמן לאופולד.

בדרך לאולימפיאדה: שני ג'ודוקאים מכפר סילבר הוזמנו לנבחרת ישראל

פורסם בתאריך: 24.6.19 12:13

     

לפני כ-3 שנים יזמה הנהלת כפר הנוער סילבר הקמת תכנית ג'ודו ייחודית בכפר בשיתוף איגוד הג'ודו, כחלק מיישום התכנית האסטרטגית של הכפר לקידום החינוך באמצעות ספורט. מטרת התכנית היתה להפוך את כפר הנוער למרכז חינוך וספורט אזורי. שניים מהחניכים, אהרון נאורי מנתיבות, תלמיד כיתה ט' וולאד סולובויוב, תלמיד כיתה י"א הלומד בפנימייה בכפר במסגרת תכנית נעל"ה, החלו להתאמן לפני כשלוש שנים ללא כל ידע מוקדם ועתה קיבלו את ההודעה על כך שהתקבלו לנבחרת ישראל.

מאמן קבוצת הג'ודו בכפר סילבר, המונה כ- 12 תלמידים, דניאל לאופולד, היה בעבר מאמן נבחרת הנשים של ישראל והמאמן האישי של יעל ארד באולימפיאדת ברצלונה 92', שם עשתה היסטוריה וזכתה במדליית כסף, המדליה האולימפית הראשונה של ישראל.

כאמור, לפני כ-3 שנים החליט מנהל כפר הנוער סילבר, שמעון סולומון לשלב בכפר את ענף הג'ודו במטרה לתת הזדמנות לתלמידי הסביבה להשתלב בענף ולקדם את חזון הכפר. הדבר השתלב היטב עם חזון איגוד הג'ודו להרחיב פעילותו בכלל, ובאזור הדרום בפרט.

במסגרת שיתוף הפעולה סייע האיגוד בשיפוץ אולם הג'ודו, בציוד ובמעטפת המקצועית והתכנית יצאה לדרך. לאופולד הצליח להביא את הקבוצה להישגים מרשימים בתוך זמן קצר.

ההישג המשמעותי הראשון הגיע בשנה שעברה באליפות האיגוד שנערכה באילת במסגרת פסטיבל הג'ודו בה זכתה משלחת תלמידי כפר סילבר ב-7 מדליות. נאורי זכה במקום הראשון וסולובויוב, אשר התחרה גם נגד בוגרים, במקום השלישי. כאמור עתה שני הג'ודוקאים הצעירים התקבלו לנבחרת ישראל שמתחילה להתכונן לאולימפיאדה הקרובה שתתקיים בעוד כשנה בטוקיו בירת יפן.

"מבחינתי ההישג של שני התלמידים שלנו הוא בגדר חלום שמתגשם. הקמנו את הפרויקט עם לא מעט קשיים אך הצבנו רף גבוה והצלחנו להגיע ליעד הראשון, וזה נותן הרבה שמחה בלב וגאווה לכפר, ובעיקר נותן השראה לא לחשוש לשאוף גבוה. זו ההוכחה שאם פועלים מתוך אמונה בדרך, אפשר להגיע הכי רחוק" מסר השבוע מנהל כפר הנוער סילבר, שמעון סולומון והוסיף "בתקופה בה החלטנו על הקמת התכנית, בנינו מכלול של תכניות שנועדו להצעיד את הכפר קדימה ולהביא גאווה לכפר, לתלמידים שלנו ולאיזור כולו. ספורט הוא כלי חינוכי מדהים לחיים של אנשים צעירים, ואנו רואים את ההתפתחות האישית של כל אחד מהספורטאים בקבוצה, הן ברמה הלימודית והן ברמה האישיותית. בחרנו בענף הג'ודו מתוך ידיעה כי באזור שלנו ישנו מחסור בענף, וההחלטה התקבלה בשיתוף עם יו"ר האיגוד משה פונטי, אשר בלעדיו התכנית לא הייתה קמה, ובהזדמנות זו אבקש להודות לו על מחוייבותו להצלחת התכנית. בנוסף, אבקש להודות לסגני בכפר, צפריר בן-סיני וצוותו, אשר היה אמון על הקמת התכנית וניהולה, וכמובן למאמן דני לאופולד אשר מנהל ביד רמה את התחום המקצועי. אני תקווה שבקרוב, באמצעות הבעלות שלנו WORLD ORT קדימה מדע, תצא הקבוצה למחנות אימונים ותחרויות בחו"ל כחלק משיתוף פעולה בין סניפי רשת החינוך הפועלת ברחבי העולם, ואליה משתייך הכפר".

לאופולד:" זהו פרוייקט ייחודי ויצא דופן. גם בווינגייט יש פנימיה בה מאמנים ג'ודוקאים אך לשם מגיעים בני נוער שכבר יש להם רקורד משמעותי בג'ודו. אנחנו בנינו נבחרת עם בני נוער שלא רק שלא היה להם שום קשר לג'ודו אלא אף לחלקם לא היה רקע בספורט, והפכנו אותם לג'ודוקאים. היעד הראשון של התכנית היה לבנות נבחרת שתספק מתחרים לנבחרת ישראל. כך שלמעשה הגשמנו את הצעד הראשון" מסר השבוע המאמן לאופולד והוסיף "זה הישג עצום שבתוך שנתיים וחצי הגענו לרמה שתלמידים שלנו עומדים עתה להתאמן במסגרת נבחרת ישראל. המתאמנים שלנו משקיעים הרבה מאוד כדי להגיע לתוצאות הללו. הם מתאמנים 4 פעמים בשבוע ונוסעים פעמיים נוספות לרחובות כדי להשלים אמונים נוספים. אני בהחלט מאמין שעוד יצאו לנו אלופים אולימפיים מהכפר. עם זאת התחרות אינה תמיד הדבר הכי חשוב, בזכות הג'ודו החניכים מקבלים ערכים כמו התמדה, מצוינות, נחישות תכנון זמנים ועוד. התלמידים בקבוצה עשו שינויי משמעותי בחייהם בעקבות אימוני הג'ודו, וחלקם אף סיימו את הלימודים בכפר עם תעודת מדריך מוסמך בג'ודו בנוסף לבגרות, וכל זאת במימון מלא של הכפר, אשר השקיע בהם גם בקורס המדריכים. המעבר לאימונים במסגרת נבחרת ישראל זה השלב הבא המתבקש עבור שני התלמידים המצטיינים שלנו מאחר והם צריכים להתחרות מול יריבים חזקים על מנת שיוכלו להתקדם. אנו חייבים תודה מיוחדת ליו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, שללא תמיכתו ועזרת האיגוד התכנית לא הייתה יוצאת לפועל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם מנכ"ל קדימה מדע, דוד בייניש התרגש עם ההישג המכובד ומסר: "אנו נרגשים וגאים בתלמידינו שהגיעו להישגים נפלאים בתחום הג'ודו ואנו בטוחים שימשכו לעשות חיל בעתיד. ההשקעה בנוער הנפלא של כפר סילבר היא תמיד לנגד עינינו וזוהי זכות גדולה עבורנו לטפח מצוינות בדור הצעיר, בג'ודו ובכל תחומי החיים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר