רגינה פיינגרש, שומרת על אורח חיים בריא גם בזמן חופשה
רגינה פיינגרש, שומרת על אורח חיים בריא גם בזמן חופשה

וללכת זה נותן לי כח: כמה ההליכה משפיעה על חיינו?

במשך כל חיינו אנחנו התרגלנו ללכת בכל מני דרכים אך עד כמה ההליכה קבועה ועקבית עשויה לשנות את בריאות גופנו? רגינה פיינגרש עושה לנו סדר עם הטור השבועי

פורסם בתאריך: 20.6.19 18:30

הליכה היא הפעילות הגופנית הנפוצה ברחבי העולם. היא פשוטה, לא כרוכה בהוצאות כספיות גדולות (אם בכלל), זמינה עבור כולם, ומתאימה לכולם (במידה ולא קיימת מגבלה כזו או אחרת).

ישנם יתרונות רבים בהליכה, אמנה כמה מהחשובים מביניהם:

– שיפור סיבולת לב ריאה וזרימת הדם.

– מניעת הידלדלות העצם.

– הורדת הסיכון לאלצהיימר ע"י עיכוב תהליכי הזדקנות המוח, מחקרים מצביעים על שכיחות נמוכה  של ירידה בזיכרון בקרב העוסקים בהליכה.

– שיפור איכות השינה.

– פעילות זו תורמת בשמירה ושיפור שיווי המשקל.

שואבת אנרגיה מההליכות. רגינה פיינגרש

שואבת אנרגיה מההליכות. רגינה פיינגרש

– פתרון טוב למניעת כאבי גב והקלתם.

– הקלה על מצבי דלקות מפרקים.

– ההליכה עוזרת בירידה במשקל ומסייעת בשמירה על המשקל החדש (כמובן בשילוב עם תזונה מתאימה) .

– שיפור מצב הרוח ושחרור מתחים.

חשוב!

לפני שמתחילים לבצע כל פעילות גופנית, מומלץ להיוועץ עם רופא המשפחה. כמו כן, חשוב להתחיל בפעילות מתונה ולהתקדם בהדרגה.

טיפים להליכה:

– נעילת נעליים המיועדות להליכה.

– להקפיד לבצע מתיחות של שרירי השוק והירך האחוריים, שרירי גב וכדומה (חשוב מאוד בשביל למנוע פציעות ולבצע הליכה טובה יותר). החימום מתבצע בצעידה איטית במשך 3 עד 5 דקות, זאת לשם המרצת מחזור הדם והעלאת טמפרטורת הגוף.

– להתחיל בהליכה של חצי שעה ביום (גם חצי שעה מעניקה מהיתרונות שיש בה). במידה וקשה, ניתן לחלק את ההליכה: רבע שעה בבוקר ורבע שעה בערב, תוכלו להאריך בכל יום את משך ההליכה ב 2-4 דקות כדי לשפר את הביצועים.

– שימרו על הליכה בקצב המתאים לכם אישית, קצב שמתאים לפעילות גופנית זו; הוא קצב שבו אתם יכולים לדבר תוך כדי הליכה אך לא בקלות רבה מדי.

לסיכום:

הליכה הינה תוסף חיוני בחיי היום-יום בכלל. חשוב ללכת כחמש פעמים בשבוע למשך לא פחות מ-30 דקות בכל פעם. להליכה יתרונות רבים, הפכו את ההליכה לחלק מהשגרה, ולחלק בלתי נפרד מחייכם.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יובל

    הכי חשוב זה לשמור על אורח חיים בריא ולטפח את הגוף שלנו. חלק מעניין הוא גם להשתמש בתוספי תזונה כמו סידן אמורפי, מגנזיום ואפילו פרוביוטיקה בשביל לשמור על חילוף חומרים תקין ומאוזן.

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר