ממליצה לגוון ולהוסיף אימונים דינאמיים ואימוני כח. רגינה פיינגרש

מכשירי רטט, אימון אפקטיבי או עבודה בעיניים?

מכשירי הרטט אשר אמורים לגרום לנו לאמן את השרירים מבלי להתאמץ הפכו נפוצים מאוד וזוכים לפרסום רב אך האם יעילים? רגינה פיינגרש הלכה לברר וחזרה אלינו עם הטור השבועי

פורסם בתאריך: 13.6.19 18:00

     

אני נתקלת בשאלות והרהורים ממתאמנים רבים שלי לגבי מכשירי הרטט השונים, ששואלים האם אימון הרטט אפקטיבי? ולכן אעשה סדר בעניין.

בשנים האחרונות הופיעו מכשירי הרטט בחדרי כושר, במכונים למיניהם, אצל קוסמטיקאיות ואפילו בבתים. על פי מחקרים אקדמיים מדובר במכשירים פורצי דרך והטכנולוגיה נחשבת למתקדמת  בעולם הרפואה והספורט. במקור, הטכנולוגיה פותחה עבור האסטרונאוטים אשר חזרו לכדור הארץ והיה עליהם להפעיל שוב את שריריהם ולחזור לתיפקוד מהיר ומלא. הרטט מפעיל את השרירים באופן לא רצוני (ובכך שונה מהפעילות הספורטיבית שמוכרת לנו), הוא מעורר את פעולת השרירים וגורם להם להתכווץ, פעולת הכיווץ היא זו שמחזקת את השריר. כמו כן פעילות שרירית אינטנסיבית יוצרת עומס מבוקר על העצמות ומסייעת לחיזוק העצם ולמניעת בריחת הסידן.

אימון רטט מבוקר יכול להיעשות ללא הפעלת לחץ ועומס על השלד, המפרקים, הגידים והרצועות לכן מתאים מאוד לסובלים מכאבי גב וברכיים. עם הרטט באימון אנו מאבדים שיווי משקל ועל ידי כך מופעלת תגובה אינסטינקטיבית של מערכת העצבים להתייצבות, דבר המתאים לגילאים המבוגרים יותר כדי לנסות ואף למנוע נפילות שנגרמות מחוסר יציבות בחיי היום יום.

אימונים אלה מתאימים במיוחד לשיקום, חיזוק מפרקים, חיזוק השרירים, שיפור שיווי המשקל, האיזון, היציבה, שיפור תנועתיות יומיומית ועוד. כמו כן, ניתן לבצע תרגילים שונים שאותם אנו רגילים לעשות בחדר הכושר עם המכשיר כמו למשל שפיפות(Squats) ואף להוסיף לכך משקולות.

השיטה מתאימה לכלל חתך האוכלוסייה, מספורטאים מקצועיים ומנוסים, אנשים הסובלים מעודף משקל, מתאמנים אשר מעוניינים להוסיף גיוון לאימונים, קשישים וכדומה, אך כמובן שהשיטה דורשת התאמה אישית לכל מתאמן לפי צרכיו, נתוניו האישיים ויעדיו. למרות כל הנתונים החיוביים שהבהרתי ישנו ספק, על פי מחקרים אחדים, בנוגע לאימון מסוג זה והאם תורם לשיפור יכולות ספורטיביות, כמו שיפור הכוח והמהירות.

המסקנה היא ברורה. אימון רטט מתאים לחתך אוכלוסייה גדול אך ישנן מטרות שונות שלא ניתנות להשגה רק באמצעות אימונים אלה, לכן ממליצה לגוון ולהוסיף אימונים דינאמיים ואימוני כח.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר