נשימה נכונה מקלה על כאבים. רגינה פיינגרש

האם נשימה נכונה יכולה לשפר את חיינו

נשימה היא הפעולה הנפוצה ביותר אך עד כמה היא עשויה להשפיע על איכות חיינו? כהנת הכושר שלנו רגינה פיינגרש בדקה ומצאה את הנוסחה הנכונה

פורסם בתאריך: 23.5.19 18:30

     

בתהליך הנשימה מתבצע החלפה של חמצן אל תוך התאים בגופנו ומעבר של פחמן דו חמצני החוצה! לפעולת הנשימה שלנו אשר אנו עושים אותה באופן אוטומטי, מבלי להקדיש אליה יותר מדי תשומת לב, ישנה חשיבות רבה. בנשימה מבוקרת, נוכל להשפיע על מערכות הגוף השונות שלנו וגם על הנפש שלנו.

מקורה של עבודת הנשימה המבוקרת הינה מהמזרח וכיום גם יש לה ביסוס מדעי מוכח. כמו כן, ישנן שיטות מערביות אשר הטכניקות שלהן עוזרות להרגעה והורדת מתחים, ויכולות לשפר את אורח חיינו. ניתן להיעזר באנשי מקצוע העוסקים בכך בכדי ללמוד להתאים לעצמכם את הנשימה בהתאם לצרכיכם האישיים.

תועלתן של נשימות נכונות:

– יעזרו להירדמות קלה ומהירה, זאת באמצעות הורדת הדופק והכניסה למצב של שלווה ורוגע.

– יקלו על תגובות אלרגיות.

– יעזרו בהפגת כאבים: לעיתים כשאנו חשים בכאב, אנו נוטים לעצור את הנשימה. עצירת הנשימה בזמן כאב משיגה את ההשפעה ההפוכה ומגבירה את הכאב כאשר בעזרת נשימה נכונה אפשר להרגיע את הכאב. האזור האחראי על מערכת העצבים של האיברים הפנימיים בגוף יאותת למוח, בעזרת נשימות נכונות, על כך שאנו נמצאים בסביבה בטוחה וכך יוקל הכאב.

– הנשימות הנכונות יעזרו לטיפול בבחילות: רפלקס ההקאה יופחת וכך גם הבחילות.

– משפרות תפקודי ריאות: כשאנו מזדקנים אנו עלולים לאבד כ-20% מרמת החמצן שבדמנו. תרגולי הנשימה עוזרים לתפקוד הריאות ביתר יעילות.

– משפרות את תפקוד המוח: כאשר אנחנו מצויים תחת לחץ ומתח נפשי, לרוב אנו מקבלים החלטות גרועות ולא הגיוניות, במצבים כאלה המוח בוחר לנתב את רוב החמצן אל האונות האחוריות שהן אלה שאחראיות על יכולות ההישרדות שלנו במקום לאונות הקדמיות שאחראיות על המחשבה הלוגית. בנשימות נכונות נייעל את תפקודי המוח ונוכל לחשוב יותר בבהירות ובהגיון.

– הנשימות הנכונות משפרות את היכולות הספורטיביות: הנשימה הנכונה יכולה למנוע פציעות ספורט, גורמת למתאמן להאריך את האימון ולהוביל אותו לתוצאות טובות יותר. יש להתאים את הנשימה לסוג הפעילות. באימונים בעצימות גבוהה/אימוני כח/אימונים אירוביים נבצע סגנון נשימה מעט שונה.

לסיכום:
בעזרת הסבת תשומת הלב לנשימות שלנו – ניתן יהיה להסדיר את קצב פעימות הלב, לחזק את גופנו, להרפות שרירים ולהימנע מלחצים מיותרים. לפנות מקום לאיכות חיים טובה יותר!

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר