מיס ביקיני - רגינה פיינגרש
מיס ביקיני - רגינה פיינגרש

כיצד ארוחת הבוקר מונעת מאתנו השמנת יתר?

לא מעט מתאמנים לא מצליחים לרדת במשקל ולא מצליחים לשים את האצבע על הסיבה. רגינה פיינגרש החליטה לברר את העניין וחזרה אלינו עם סיבה מפתיעה במיוחד

פורסם בתאריך: 10.5.19 10:41

     

לאורך השנים אני נתקלת במתאמנים רבים אשר מעוניינים לרדת במשקל אך עם זאת מתקשים עקב תזונתם הלקויה. נושא התזונה הינו שנוי במחלוקת בלשון המעטה ובטור זה אעשה סדר בעניין ארוחות הבוקר וחשיבותן על פי ניסיוני וכראות עיני בנושא זה. אין ספק שארוחת הבוקר, בקרב בעלי מקצוע, נחשבת לארוחה החשובה ביותר ביום. הטעות הגדולה של אנשים היא לדלג על הארוחה מהסיבות והתירוצים כמו חוסר זמן, הרגל ועוד.

יתרונות אכילת ארוחת הבוקר עפ"י מחקרים שונים:
– ארוחת הבוקר שוברת את הצום בו הגוף נמצא לאחר שעות רבות ללא אוכל, מאגרי הגלוקוז בגופנו התרוקנו ויש צורך לחדשם כדי לקבל אנרגיה.

– מאזנת את התאבון והחשק למתוק; באופן טבעי עם הקימה, ישנן רמות גבוהות של נוירו פפטידים אשר משדרים לגופנו חשק לאכילת פחמימות (אלה הן מולקולות קטנות אשר מתנהגות כשליחים בין אזורים שונים במוח ושולטים על תפקידים שונים שאחד מהם הוא הרעב). במידה ולא נאזן את הגוף עם ארוחת בוקר, החשק לאכילת הפחמימות ישאר לאורך כל היום.

– ארוחת הבוקר מזרזת חילוף חומרים; מחקרים שונים מראים כי יש קשר ישיר בין קצב חילוף החומרים בגופנו לבין אכילת ארוחת הבוקר. כאשר לא אוכלים ארוחת בוקר, גופנו נכנס לסטרס, הוא מוריד את קצב חילוף החומרים מחשש שלא יגיע אוכל לגוף, ומטרתו היא לאגור כל מה שנאכל בהמשך וישמור את המאגרים הללו כשומן.

– הארוחה מכניסה מצב רוח טוב ואנרגיות. דילוג על הארוחה גורם לחוסר אנרגיה ולדיכאון.

– ארוחת הבוקר משפרת ריכוז, מונעת עייפות ומשפרת קואורדינציה.

המלצתי לתחילתו של בוקר:

– התחילו את הבוקר בשתיית מים חמימים עם לימון במקום שתיית הקפה (את הקפה מומלץ לשתות

לאחר המתנה של כ-20 דקות). המים עם הלימון יגרמו לגוף לשמור על רמות סוכר מאוזנות ויעזרו לפנות פסולת ביעילות, יחזקו את מערכת החיסון וימתנו את תחושת הרעב לאחר הצום של הלילה.

– מומלץ לשתות שייק ירוק, המורכב מעלים ירוקים, שהם מכילים כלורופיל. הכלורופיל מעלה את האנרגיה, עשיר בברזל, מנקה רעלים, מחזק את מערכת החיסון ותורם לתחושת שובע ולירידה במשקל. השייק יכול להכיל; חסה, פטרוזיליה, מלפפון, תרד, כוסברה, סלרי, תפוח עץ ירוק ועוד.

– אגוזים ושקדים הם מקור לשומן איכותי ובריא, הם שומרים על רמות הסוכר בדם יציבות לאורך זמן, משביעים ויגרמו לכם להפסיק לנשנש.

– תפוח עץ ירוק, מטהר ומנקה את הגוף, מומלץ לאכול אותו ראשון על הבוקר, עשיר בסיבים תזונתיים, מרפה ומחזק את המעיים ועוזר לשמירת תחושת השובע לאורך זמן.

– שיבולת שועל, אלטרנטיבה נוספת אשר מזינה, משביעה, מאזנת את רמת הסוכרים ומסייעת לחילוף החומרים בגופנו.

– ביצים; אחרי מים עם לימון, תה ירוק, תמרים, אגוזים ויציאה לאימון הבוקר; מומלץ לאכול פרוסת לחם שיפון עם ביצה וירקות, אכילת הביצים שומרת על תחושת השובע לאורך זמן (עדיפות לאכילת ביצה קשה).

שימו לב!

יש שאינם רגילים לאכילת ארוחות בוקר ושמרגישים תחושת בחילה קלה בעת צריכת ארוחה זו, אל חשש, יש לקחת בחשבון זמן הסתגלות של כ-3 שבועות עד שתהפוך להרגל קבוע.

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר