רגינה פיינגרש

עד כמה האלכוהול פוגע באורחות חיינו?

כולנו מודעים היטב לסכנות שהאלכוהול מביא איתם אך כמה אנו יודעים באמת על השפעותיו על אורח חיינו? רגינה פיינגרש החליטה לבדוק את הנושא וחזרה אלינו עם הטור השבועי

פורסם בתאריך: 2.5.19 20:30

     

אתנול הוא שמו המדעי של אלכוהול, הוא אחד מסוגי הסמים הנפוץ ביותר בעולם! האלכוהול הוא מולקולה קטנה וכך היא יכולה לחדור בקלות כל מחסום ביולוגי בגופנו. השפעתו היא נרחבת ומגיעה לכל מערכות הגוף. ישנה מחלוקת בין החוקרים והרופאים שטוענים, שצריכה מתונה של אלכוהול יכולה להועיל לגופנו ויש ששוללים זאת כלל (מאמינה שברור לכם לאיזה צד אני שייכת). כמובן שאין מחלוקת על כך שצריכה ממושכת וכבדה של אלכוהול פוגעת בבריאותנו.

הבהרה: בניגוד למזונות אחרים, האלכוהול אינו מתעכל/מתפרק אלא נכנס ישירות למחזור הדם. 20% מהאלכוהול, שאנו שותים עובר ישירות דרך דופן הבטן אל מחזור הדם ומגיע למוח תוך כמה דקות ו-80% מגיע למחזור הדם דרך המעי.

אמנה כמה חסרונות של האלכוהול:

  • אלכוהול משמין. הוא מיוצר מדגנים, ירקות, עמילנים או פירות שעוברים תהליכי תסיסה, (במשקאות מסוימים מוסיפים סוכר פשוט) לכן כמות הקלוריות גבוהה והיא יכולה לנוע בין 150 וליותר מ-250 קלוריות לכוס.
  • שתית אלכוהול מופרזת מעלה את הסיכון למחלות שונות – לסוגי סרטן שונים כמו סרטן השד ועוד. מעלה את הסיכון לשבץ מוחי, לדיכאון ולרמות שומנים גבוהות בדם.

פוגעת בקיבה, בכבד, בכליות ובמעי. האלכוהול עלול לפגוע בריאות ובדרכי הנשימה. חלק מהאלכוהול שזורם בדמנו מגיע לדרכי הנשימה ולריאות ונפלט דרכן החוצה. עובר דרך נאדיות הריאה, רירית הריאה וקנה הנשימה ויכול להתפרק ולפגוע בהם.

  • השתייה פוגעת במוח, במערכת העצבים המרכזית לכן הפגיעה היא גם ביכולת השליטה העצמית ובשיקול הדעת.
  • השתייה עלולה לפגוע בעובר בזמן הריון. גם פגיעה גופנית וגם מוחית.
  • עלול לגרום להתייבשות, הוא מעכב את ההפרשה של הורמון נוגד השתנה שנקרא, ADH שמונע ממים לצאת מהכליות לשלפוחית השתן וכך יוצאים מהגוף יותר מים ומים נוספים מתאדים דרך כלי הדם המורחבים.

המסקנה מכל האמור היא, שאנו חייבים לשמור על איזון וצריכה מבוקרת של אלכוהול על מנת שלא נפגע בגופנו. האלכוהול אינו בריא לנו ולאורח חיינו!

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר