אל תגיעו רעבים לארוחת החג! רגינה פיינגרש

איך נשמור על הגזרה בפסח? כל הפרטים בפנים

חג פסח עלול להרוס לנו את כל העבודה הקשה שעשינו לקראת הקיץ, על ידי אכילה לא מאוזנת של מטעמי החג. כהנת הכושר שלנו, רגינה פיינגרש החליטה לעשות לכם סדר לקראת החג ולעזור לכם לשמור על המשקל

פורסם בתאריך: 18.4.19 18:30

     

חג הפסח הגיע וכבכל שנה צפוי לנו שולחן מלא בכל טוב ומאכלים עשירים בקלוריות שלא בהכרח היינו רוצים לצרוך. לפני מספר המלצות שאמנה, על מנת שנמזער את נזקי פסח, אתן הסבר קצר על קמח המצה: קמח זה מכיל בהרכבו מעט ויטמינים/מינרלים ומעט נוזלים. המצה הממוצעת מכילה כ-130 קלוריות, המצה מעלה את הסוכר אצל חולי סכרת, גורמת לנפיחות/כבדות ולעצירות אצל הסובלים מעצירות, זאת עקב אחוזי המים הנמוכים שבה. בנוסף, מקשה על חולי מעיים ובכלל לאלו שמנסים לשמור על משקל תקין. בכדי שנוכל להפחית את בעיות העיקול למיניהן ולשמור על משקל גופנו תקין במשך כל החג בדקתי על מבחר מצות שקיימות בשוק אשר יקלו עלינו בנושא:

 

  • מצה מקמח כוסמין/קמח כוסמין אורגני מלא – קמח הכוסמין מתעכל בקלות ולא גורם לתופעות הלוואי השונות כמו במצה הרגילה.
  • מצה מקמח שיפון – מומלצת ובריאה.
  • מצה מקמח מלא/קמח מלא אורגני – מומלצת בשל הסיבים התזונתיים שבה.
  • מצה סובין חיטה/מצה קלה – מכילה בנוסף לקמח ומים גם סובין חיטה, מצה זו מומלצת במיוחד לסובלים מעצירות/חולי סכרת/לסובלים מגזים/לשומרי המשקל.
  • מצה עשירה – מכילה מיצי פירות או יין או ביצים, זו עשירה בקלוריות ועם זאת עדיפה על המצה הרגילה (לא כל העדות מכירות בה ככשרה לפסח).
  • מצה ללא גלוטן – מתאימה לחולי צליאק, היא עשויה מזן של שיבולת שועל שלא מכיל גלוטן אך יש אנשים שמפתחים רגישות לסוג הזה של מצה.
  • מצה תימנית – אשר נאפת בבני ברק, עשויה מקמח חיטה מלא, מצה רכה. מתאימה לאוכלי הקטניות בפסח.

טיפים לשמירה על תזונה מאוזנת לחג הפסח;

מומלץ שלא להגיע רעבים לארוחת החג הגדולה, כדאי לאכול פרי טרי לפני הסדר. בארוחה עצמה השתדלו רק לטעום מכל העולה על חשקכם ולמלא את הצלחתב מנה העיקרית כך: רבע צלחת פחמימות (אורז/בטטה) רבע צלחת חלבון (עוף/דג/בקר רזה) והיתר ירקות. ללוות את הארוחה בשתיית מים ולהגביל עצמכם בשתייה ממותקת גם אם היא מתויגת כדיאטטית. קינוחים: בחרו נתח בודד של הקינוח שהכי נחשק מבחינתם.

חשוב לצייד את הבית במזון מתאים לשמירה על תזונה מאוזנת לאורך החג:

ירקות ופירות טריים, קטניות, מצות מקמח שיפון/כוסמין ועוד. מפחיתים אוכל מטוגן, מרבים בשתיית מים. שילוב של פעילות אירובית: הפעילות האירובית מעלה הוצאה קלורית כך שאם קצת הגזמנו, נשאר רגועים ומרוצים.

חג שמח וכשר!

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר