אליפות ישראל בכלבנות.
אליפות ישראל בכלבנות.

ספורט כלבני: כלבים מאשקלון ייצגו את ישראל באליפות בעולם

אולי לא ידעתם אבל הספורט הכלבני פורח ומשגשג. שני כלבים אשקלונים זכו יחד עם נוהגיהם במקום השני והשלישי באליפות ישראל לכלבנות. בחורף הבא הם ייצגו את ישראל ואת אשקלון באליפות העולם באיטליה

פורסם בתאריך: 19.3.19 17:43

     

אם בתחומי ספורט מובילים, אשקלון לא ממש מככבת ומגיעה להישגים, הרי שבענפים פחות נפוצים ומסוקרים זוכים דווקא הספורטאים האשקלונים ההולכים על ארבע, להישגים מרשימים. למשל בענף ספורט שספק אם כבר נחפשתם אליו: ספורט כלבני.

אליפות ישראל לכלבנות IGP 2019. צילום: חנה שלג

אליפות ישראל לכלבנות IGP 2019. צילום: חנה שלג

מדובר בענף ספורט לכלבים שקיים בארץ כבר למעלה מעשור. לאחר תקופת אילוף מפרכת, לרוב מעת היותם גורים, הכלבים צריכים לעמוד במשימות שאליהן אולפו כמו הרחה, איתור נעדרים, תפיסת פריסבי ואפילו מסלול מכשולים מתוחכם שמחייב את הכלבים לזריזות, מהירות, דיוק, איפוק, משמעת ברמת שיא, אתלטיות, חשיבה ופוקוס.

ספיד הכלב של דהן בריצת אמוק

ספיד הכלב של דהן בריצת אמוק

בסופ"ש האחרון התקיימה באצטדיון העירוני של לוד אליפות ישראל בספורט כלבני 2019. עשרות כלבים ונוהגים הגיעו מכל רחבי הארץ להשתתף בתחרות.

בראש צוות השופטים הבינלאומי, שהובא במיוחד לישראל ע"י ההתאחדות הישראלית לכלבנות, עמד יארי קוקונן מפינלנד ששפט את אליפות העולם האחרונה ברוסיה.

בין עשרות המשתתפים היו גם מאמן הכלבים האשקלוני נתי ג'יבלי שהקים באשקלון את מועדון כלבני אשקלון. ג'יבלי מאמן ומדריך מאלפי כלבים כבר שנים רבות ובתחרות האחרונה, באופן חסר תקדים שני כלבים שאומנו על ידו עלו על הפודיום.

כלב תוקף במסרגרת התחרות. צילום: חנה שלג

כלב תוקף במסרגרת התחרות. צילום: חנה שלג

אמנם במקום הראשון זכתה לינה לוין עם כלבה 'לוגן', אך אסף רפאל דהן עם הכלב 'ספיד' שאומן על ידי ג'יבלי מאז שהיה גור זכה במקום השני. ג'יבלי עצמו עם הכלב 'ניקו' זכו במקום השלישי. כך יצא שמשלושת הכלבים שעלו על פודיום המנצחים היו שני הכלבים האשקלונים ספיד וניקו שחונכו ואולפו על ידי המאלף האשקלוני.

שלושת הזוכים באליפות ישראל IGP 2019. לוין, דהן וגיבלי. צילום: חנה שלג

שלושת הזוכים באליפות ישראל IGP 2019. לוין, דהן וג'יבלי. צילום: חנה שלג

ג'יבלי כמו גם לוין נחשבים לשם דבר בתחום אילוף הכלבים בישראל ולא בכדי כלביהם זכו לעלות לפודיום. ג'יבלי זכה כבר בתחרויות נוספות בעבר עם כלביו והביא כבוד לעיר.

אסף רפאל דהן שזכה עם 'ספיד' למעשה קיבל אותו מג'יבלי לפני שנה וחצי ומאז הוא מאמן אותו במועדון האשקלוני.

נתי גיבלי עם ניקו על הפודיום. צילום: חנה שלג

נתי גיבלי עם ניקו על הפודיום. צילום: חנה שלג

הוא אחד התותחים בארץ. אני מתאמן אצלו וזה הרבי שלי" אומר דהן ומוקיר את ג'יבלי בכל הזדמנות "הוא כמו אבא בשבילי. הוא נתן לי את הכלב".

"זו גאווה גדולה ששני כלבים מאשקלון והגיעו למקום שהגיעו. לא היה דבר כזה בארץ ואולי גם בעולם ששני כלבים שאומנו על ידי אדם אחד עלו לפודיום" אמר השבוע גורם בענף אילוף הכלבים.

נתי גיבלי וכלבו ניקו. צילום: חנה שלג

נתי גיבלי וכלבו ניקו. צילום: חנה שלג

"המטרה הבאה שלי היא לקדם באשקלון את כל התחום הכלבני ובעיקר את הכלבנות הספורטיבית" מסר השבוע ג'יבלי והוסיף "אני רוצה לומר תודה מיוחדת ליושב ראש התאחדות הישראלית לכלבנות אלון גלילי שדואג לתת לנו רוח גבית ומקדם את הספורט הכלבני בארץ".

"אנחנו רוצים להוקיר תודה ענקית להתאחדות הישראלית לכלבנות שאחראית על התחרות ועל כל התמיכה במועדונים השונים" סיפר השבוע דהן והוסיף "הם עובדים לילות כימים כדי להוציא את הספורט הזה החוצה לאפשר לאנשים לבוא לידי ביטוי עם הכלבים שלהם ולעזור בכל דבר. זה גוף שלא מקבל עזרה ותקצוב מאף אחד זה נטו התנדבות".

אסף דהן עם כלבו ספיד הזוכה במקום השני

אסף דהן עם כלבו ספיד הזוכה במקום השני

דהן ביקש גם לפרגן ליוני שוורץ שארגן את התחרות בשיתוף ההתאחדות. "הוא הציב סטנדרט מטורף של סדר ואירגון של איך הדברים צריכים להיראות".

שני הכלבים האשקלונים 'ניקו' ו'ספיד' יחד עם עוד שלושת הכלבים הנוספים שזכו יצאו לתחרות העולמית בחורף הבא באיטליה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר