"עוצמה גדולה נמצאת בחיוך, שגורם לסביבה להבין שטוב לכם ושיש סיבה לכך". רגינה פיינגרש

האם לביטחון עצמי יש חלק ניכר בהצלחה שלנו?

אנחנו נוטים לחשוב שחוסר ביטחון זו אבן שאין לה הופכין אבל צבירת ביטחון עצמי אפשרית ואף חיונית להצלחה שלנו. רגינה פיינגרש כאן כדי לעשות לכם סדר

פורסם בתאריך: 14.3.19 18:00

האמונה של האדם בכוחותיו, ביכולת שבו, בכישרון שלו, בדרך שלו, תביא אותו, בסופו של דבר, להגשים את היעדים, שהציב לעצמו. אנו נוטים לחשוב על ביטחון עצמי או לחילופין, על חוסר ביטחון כתכונת אופי, אך מדובר בתחושה אישית אשר משתנה במהלך החיים בהתאם למעשינו ולסיטואציות השונות אליהן נקלענו במהלך הזמן.

כאשר אנו חווים כישלונות רבים, תסכולים רבים וחוסר הצלחה ביעדים שלנו. אנו מתפתים להאמין כי זוהי תכונה אשר איתה אנו חייבים להשלים או מאמינים כי זהו גורלנו. אנו חווים קושי לנסות לשנות את המצב, קושי בלהאמין בהצלחה וכל זאת מהפחד להיכשל שוב וכך מגבירים את הידרדרות הביטחון.

אמנה מספר סימנים המעידים על חוסר ביטחון:
– קושי בקבלת החלטות עם שיקול דעת יעיל.
– תחושת חוסר ערך ונחיתות במידות מסוימות.
– מתח נפשי ואי שקט.
– חווית כישלון כאירוע משמעותי ואילו הצלחה כאירוע לא משמעותי.
– הימנעות ממצבים העשויים להסתיים בכישלון.
– נמנעים מניסיונות להשיג הישגים והצלחות.

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

המלצות לרכישת ביטחון עצמי:

– הימנעו מלנוע בחוסר שקט: תנועה נמרצת לא רצונית ובלתי נשלטת של רגל/יד למשמע דבריו של אדם אחר משדרים חוסר שלווה. עליכם להשתלט על הגוף ולשמור על קור רוח. ברגע שתנועות אלו מתחילות, קחו נשימה עמוקה לרגיעה וחזרו שלווים יותר לשיחה.

– תרגול הביטחון בשפת גוף: שפת גופנו משדרת את הביטחון העצמי שלנו. ניתן ל"זייף״ ביטחון עצמי וכך נוכל גם לייצר ביטחון עצמי. עמידה זקופה, ראש מורם, ופיסוק קל ברגליים, זו הפוזיציה שמשדרת עוצמה וכוח לסביבה וכשהסביבה תראה אתכם בעמדת כוח, תראו גם את עצמכם כך.

בריאות הגוף תורמת לבריאות הנפש ולהיפך. רגינה פיינגרש

בריאות הגוף תורמת לבריאות הנפש ולהיפך. רגינה פיינגרש

– יצירת קשר עין: כשהעיניים שלכם מצטלבות בעיניו של אחר, שבירת קשר העין יוצרת חוסר אמון, כניעה, אשמה. לא להימנע מלהביט היישר בעיניים! זה יקנה ביטחון אל מול הסובבים אתכם.

– תנו לאחר לדבר: ברגע שתניחו לאחר לדבר, תוכלו להבין מי האדם העומד מולכם, תוכלו להפיק תועלת להמשך שיחה מאוזנת.

– לפני שמדברים, עוצרים: בכל שיחה שהיא, האזינו לאדם שנמצא מולכם! אל תפריעו לו ואפילו חכו שניה בכדי לעקל את המידע. כך תשקלו נכון את הנאמר ויגרום לכם לשוחח בדרך נבונה ובטוחה
יותר.

– אל תקטעו אנשים באמצע הדיבור: האיפוק העצמי והשליטה שנדרשת לכך מצביעה על גדולה.
ברגע שאדם שולט בעצמו הוא אדם בטוח בעצמו.

– לבוש יפה/הולם: חלק ניכר מהביטחון העצמי שלנו מושפע מהיחס של הסביבה אלינו. הרושם הראשוני שלנו שאנו מעבירים לסביבה השופטת. הקפידו להתלבש בצורה שתבליט את היתרונות.

– חייכו: עוצמה גדולה נמצאת בחיוך, שגורם לסביבה להבין שטוב לכם ושיש סיבה לכך, חייכו מכל הלב!

– זכרו את הטוב: להיזכר ברגעים מאושרים ומלאי אושר והצלחה לאורך חיינו.

– פעילות גופנית: קשר ישיר בין פעילות גופנית לבין הביטחון העצמי. בפעילות הגופנית משתחררים כימיקלים מהמוח וגורמים לנו להרגשה טובה ואדירה. כמו כן גם משפרת את המראה החיצוני שלנו. השילוב של השניים משפרת את הביטחון העצמי שלנו, מבלי לשכוח שעצם העיסוק בפעילות זו היא ההוכחה שאנו מסוגלים לעמוד במאמצים שונים.

לעוד טיפים, חפשו אותי ברשתות החברתיות!
אינסטגרם -https://www.instagram.com/regina_fainguersch_official
פייסבוק – https://www.facebook.com/FitnessRegina/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר