גרגורי בסקין בתחרות הגביע העולמי
לא שיחק באשקלון כבר 4 שנים. גרגורי בסקין בתחרות הגביע העולמי

בגלל 2,500 ש"ח: אשקלון הפסידה את אירוח אליפות ישראל בסיף

לעיר אשקלון הייתה הזדמנות לארח את אליפות ישראל בסיף, ענף בו העיר מככבת, אלא שבגלל סירוב של היכל הספורט להתגמש במחיר, האירוע הועבר לערים אחרות. יו"ר הפועל אשקלון בסיף, שרלי אופלגר: "מ-2014 האגודה לא שיחקה בבית שלה, בעיר אשקלון"

פורסם בתאריך: 13.3.19 19:58

     

בתום מאבק שכנועים מפרך הצליחה הנהלת אגודת הסיף המקומית, הפועל אשקלון, לשכנע את איגוד הסיוף הארצי לקיים את אליפות ישראל בחוה"מ פסח באשקלון. אלא שכעת מתברר כי לאור המחיר הגבוה שנתבקשו לשלם להיכל הספורט ויתרו באיגוד על העניין והתחרויות תתקיימנה בגני תקוה ובעכו.

איגוד הסיף הסכים לשלם 3,500 ש"ח עבור שכירת האולם ואילו בחברה העירונית המפעילה את היכל הספורט דרשו 6,000 ש"ח ולא הסכימו להתגמש. הדבר הביא לביטול ההחלטה על קיום התחרות הארצית באשקלון. "אני בעבר הייתי מקיים תחרויות באשקלון פעמיים בשנה עד 2014, כאשר ראש המודח, איתמר שמעוני, ביטל לי את זה", אומר יו"ר אגודת הפועל אשקלון בסיף וסגן יו"ר האיגוד הארצי, מר שרלי אופלגר ל'כאן דרום'. "היום מבקשים כפול כסף על תחרות כזו וזה בלתי אפשרי עבורנו".

אופלגר שב והדגיש כי התחרויות לא ייערכו בשבת, על אף שיש לאגודה אפשרות להפעיל את היכל הספורט בשבתות פעמיים בשנה לצורך תחרויות. "אני שכנעתי את האיגוד הארצי לקיים את התחרות היחידה שלא נערכת בשישי-שבת כאן באשקלון. המועדון הכי גדול בארץ בסיף, אחת האגודות הגדולות בעולם, לא שיחקה בבית שלה כבר 5 שנים".

היכל הספורט אשקלון. צילום: אורי קריספין

אמנם לא מדובר באירוע בסדר גודל בינלאומי עם אירוח בעיר, אך מדובר באירוע נוסף שחושף את העיר אשקלון בפני שאר הארץ, כאשר הקבוצה שמייצגת את העיר נחשבת כיום לאחת החזקות בעולם ורק לא מכבר חזרה לאחר שהודחה בסיבוב השני של הגביע העולמי בסיף. היכל הספורט הוא תחת החברה העירונית שקובעת את המחירים ובמידת הצורך גם מסבסדת כפי שקרה בתחרויות נוספות בעיר כמו ערב הקרבות של 'אקדמיית זורי' שאף הוא ייערך בחול המועד פסח והוא בחסות עיריית אשקלון.

מנגד, בהיכל הספורט טענו כי מדובר במחירון קבוע אך לכל אירוע שנערך ישנה הצעת מחיר המותאמת לתחרות עצמה ולהכנות שלה. מנהל היכל הספורט, אייל ביטון אמר: "מאז הפעם האחרונה שאיגוד הסיף אירח בהיכל הספורט כל המחירים במשק עלו, שכר המינימום, החשמל, המים האחזקה. כמו כן המחיר חושב על פי יום הכנה לתחרות ויום התחרות עצמה ובשל כך המחיר שהוצע היה שונה ממה שהם חשבו והם בחרו לוותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מהחברה העירונית נמסר: "מדובר בעמותה שנתמכת על ידי העירייה ומקבלת תקציבים בהתאם לכך. לסוגיית השכרת האולם, הוצע להם סכום המקובל בתחום אך הם סירבו. עיריית אשקלון תמשיך לעודד את תחום הספורט בעיר, לקדם ולטפח אותו ככל שביכולתה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר