רגינה פיינגרש במהלך אימון
רגינה פיינגרש במהלך אימון

פיתוח גוף, כח או אסתטיקה?

אחרי שזכתה בתואר מיס ביקיני לשנת 2016 ו-2017 ומקום שלישי בתואר הבינלאומי לשנת 2018, רגינה פיינגרש. מספרת לכם את הסודות של פיתוח הגוף בטור מיוחד

פורסם בתאריך: 7.3.19 18:30

     

פיתוח הגוף הינו סיגול אורח חיים מסוים שנועד לפתח את השרירים ולחטב את הגוף. אימוני המשקולות, כח, התנגדות ואירובי בשילוב של הקפדה על משטר תזונתי ושעות שינה סדירות. מטרת פיתוח הגוף בתחרויות היא להציג את רמת מסת השריר וחיטובו של הגוף כמו גם את הסימטריה והאסתטיקה הכוללת.

בתחילה היה ענף זה מזוהה בקרב גברים, אך כיום יותר נשים מעורבות ועוסקות בתחום פיתוח הגוף. בעולם התחרותי ישנן קטגוריות שונות בפיתוח הגוף הנקבעות על פי מסת שרירים נמוכה ועד מסת שרירים גבוהה, משקל, גובה, גיל ועוד.

ישנם מפתחי גוף המשתמשים בתוספי מזון שונים ולעיתים אף בסטרואידים אנאבוליים ובחומרים אחרים. אך כמובן גם לפי ניסיון אישי וגם לפי עובדות שטח ומחקרים שונים אפשר להגיע לתוצאות גוף חטובות ללא שימוש בחומרים אסורים אלא בעזרת שילוב של התמדה באימונים המתאימים, תזונה וכמובן הגנטיקה האישית של כל פרסונה.

אף על פי שכתבי עת מקצועיים המתמחים ברפואת ספורט מתייחסים לתחום זה כאל ענף ספורט ולא כאל תחרות יופי, זאת בטענה שאורח החיים מחייב אימוני ספורט קשים באופן קבוע, בעולם עדיין קיימת מחלוקת האם ספורט זה יוכרז כספורט אולימפי.

הבהרה:
כדי להגיע לגוף חטוב ומפוסל עלינו להתחייב למשטר אימונים אינטנסיבי וקבוע + משטר תזונתי אינדיבידואלי לכל מבנה גוף. כדי להצליח בתהליך זה עלינו להפחית את רמות השומנים בגופנו (לוודא שצורכים שומן בריא כגון חומצות שומן רוויות, אומגה 3 …(כמובן במינון הנכון). יש לצרוך חלבונים אשר צריכתם מותאמת אישית לספורטאי, החלבון הוא אבן הבניין של השרירים לכן במידה ויש קושי בצריכת הכמות הנדרשת מאוכל, ממליצה לשלב אבקת חלבון לתזונה היומיומית. פחמימה בכמות ובסוג המתאים לצורך המתבקש, זהו המקור שלנו לקבל אנרגיה וקלוריות במידת הצורך.

זכרו! אימוני ספורט אלה נועדו לכלל האוכלוסיה! בין אם זה למטרת חוזק הגוף, בריאות או יופי ואסתטיקה וכל זאת לפי טעם המתאמן.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר