יעקב פיזנברג על רקע כרזת התחרות

"מרגיש גאווה עצומה": יעקב פיזנברג מאשקלון הוביל את ישראל למקום 4 בסיף

הסייף האשקלוני הוביל את נבחרת ישראל להישג עצום באליפות אירופה וינסה להצעיד את הנבחרת כקפטן לאליפות העולם בפולין. פיזנברג: "אני מרגיש גאווה עצומה לייצג את מדינת ישראל ואשקלון בפרט"

פורסם בתאריך: 5.3.19 07:30

     

יעקב פיזנברג, בן ה-19, מהפועל עירוני אשקלון בסיוף, הוביל את נבחרת ישראל למקום הרביעי באליפות אירופה לנוער (20), שנערכה בפוג'יה איטליה. בחודש הקרוב תחל אליפות העולם לנוער, שתיערך בעיר טורון שבפולין.

באליפות אירופה לקדטים (17) השתתף גם סייף החרב מהמועדון, דוד פרומגרץ אשר צבר 3 ניצחונות ו-4 הפסדים והצליח להעפיל לסיבוב השני. גם פרומגרץ יצא בחודש הבא לאליפות העולם לקדטים.

פיזנברג, סייף במועדון הסיוף הפועל אשקלון בסגנון הדקר הוא סייף מחונן וברזומה שלו נמצאים התארים הבאים: סגן אלוף אירופה קדטים (2016), גמר אליפות אירופה נוער (2017), מקום 4 אליפות עולם נוער (2018) ואלוף ישראל 2019 ומחזיק גביע המדינה, שהקנו לו את הזכות להיות מדורג ראשון בדירוג הנוער הארצי בארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בתחרות היחידים ניצח פיזנבג את כל הקרבות במוקדמות התחרות בהם יריבים מאיטליה, פורטוגל, אוקראינה, שבדיה ואסטוניה. לאחר המוקדמות הוא דורג במקום ה-2. פיזנברג העפיל לסיבוב השלישי שם הפסיד על חודו של טוש לסייף מנבחרת פולין.

בגזרת הקבוצות, יצאה הנבחרת לקרב ראשון מול נבחרת שוויץ שדורגה במקום ה-9, מקום אחד מתחת לנבחרת הישראלית, שמדורגת במקום ה-8. לאחר מכן התמודדה הנבחרת מול אחת הנבחרות הכי חזקות בעולם, נבחרת הונגריה, שדורגה במקום הראשון וחברי נבחרת הונגריה הם אלופי עולם ואירופה.

ההונגרים הובילו בפער של 9 נקודות אבל הנבחרת הצליחה לצמצם ואל הקרב המכריע הגיע פיזנברג כקפטן הנבחרת מול הקפטן ההונגרי, נאג׳י דויד, כאשר ישראל מובילה 29-28. בסופו של דבר האשקלוני ניצח את הקרב בתוצאה 16-12 והוביל את נבחרת ישראל לניצחון היסטורי על נבחרת הונגריה 45-40.

לאחר מכן הגיעו שני הפסדים לנבחרת פולין 45-36 ולנבחרת צרפת 45-33 שנתנו לישראלים את מקום ה-4 המכובד, לפני נבחרות גדולות כמו: נבחרת רוסיה, שבדיה, צ'כיה, גרמניה ועוד.

פיזנברג אמר ל'כאן דרום' לאחר נחיתתו בארץ: "התחושה היא מדהימה. אני מרגיש גאווה עצומה לייצג את מדינת ישראל ואשקלון בפרט בזירה הלאומית והבין לאומית בכבוד. אני שמח שלמרות כל הקשיים נבחרת ישראל מצליחה להיות בין הנבחרות המובילות בעולם. כרגע העיניים נשואות אל אליפות העולם אשר תתקיים בעוד כחודש וחצי בפולין".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר