חמקמק וזריז רגליים. דולב אברג'ל
חמקמק וזריז רגליים. דולב אברג'ל

האם דולב אברג'ל הוא ברק יצחקי הבא?

"כישרון גדול", "עתיד ורוד": אלה חלק מהמחמאות ששומעים מאנשי הכדורגל בעיר כששואלים אותם על שחקן הנוער דולב אברג’ל. הטכניקה, זריזות הרגליים וראיית המשחק הרחבה שלו הופכים אותו לתקווה הגדולה של המועדון. מישהו אמר ברק יצחקי?

פורסם בתאריך: 22.2.19 15:01

     

יום שבת, המגרש הסינטטי באשקלון, שעות הבוקר המאוחרות. לרגע היה נדמה שמשחקה של קבוצת הנוער של הפועל אשקלון מול מכבי הרצליה הולך לכיוון של חלוקת נקודות ושהקבוצה הביתית מפספסת הזדמנות יקרה לעלות למקום הראשון בליגה הלאומית לנוער, מקום שבסיום העונה גם יבטיח לה עלייה לליגה הראשונה.

להבדיל מהבוגרים, השנתון הנוכחי בנוער מוכיח את עצמו השנה שבוע אחרי שבוע, מביא נקודות וניצחונות מרשימים. אם נחזור לאותו משחק בשבת, הרי שמשום מקום שוב הוכיח לנו השחקן מספר אחת בקבוצה, דולב אברג’ל, כמה כישרון גלום לו ברגליים וכבש את שער הניצחון בדקה ה-90, דקה ששמורה לווינרים שקורצו מחומר אחר.

דולב אברג'ל. כישרון והבטחה גדולה. צילום: דף האוהדים הרשמי

דולב אברג'ל. כישרון והבטחה גדולה. צילום: דף האוהדים הרשמי

אברג’ל, בן ה-19.5, הוא למעשה הכוכב העולה הבא של קבוצת הפועל אשקלון, או לפחות אמור להיות. אמרו זאת בשנים האחרונות גם על ויקטור אאולוב, שנחשב לשחקן עם קסם ברגליים ולבסוף בעט בדלי, אך נראה שהפעם אברג’ל נותן לנו את כל הסיבות להאמין שהוא כאן כדי להישאר ולממש בענק את הפוטנציאל האדיר שלו.

הרזומה: 16 שערים ב-26 משחקים

אחרי דולב אברג’ל אנחנו עוקבים כבר לא מעט זמן, כיוון שכבר בהיותו ילד הוא הותיר רושם חיוב ונחשב מבחינת פוטנציאל כברק יצחקי הבא. החלוץ עבר בכל קבוצות המחלקה, מהילדים ועד הנוער, והשנה אף שותף בדקות בודדות גם בכמה משחקים של הקבוצה הבוגרת. עם זאת, אברג’ל נחשב לכוכב הבלתי מעורער של קבוצת הנוער ותמיד נמצא שם כשצריכים אותו. אינספור פעמים הוא הציל את הקבוצה עם שערים דרמטיים וחשובים, ומדובר בשחקן ששווה לשלם עבורו כרטיס כדי לראות אותו משחק, אף על פי שבליגות לנוער לא גובים כניסה.

'אני צופה לו עתיד ורוד בכדורגל הישראלי, מאמנו לשעבר של אברג'ל, עומרי כהן

'אני צופה לו עתיד ורוד בכדורגל הישראלי, מאמנו לשעבר של אברג'ל, עומרי כהן

אברג’ל משחק על כנף שמאל בהתקפה, ולמרות מבנה הגוף הצנום שלו, הוא ניחן ברגל ימין מחודדת ויודע לשחרר בעיטות חופשיות ברמה גבוהה מאוד. אברג’ל הוא גם דריבליסט מחונן ושחקן עם טכניקה מרשימה. יש לו ראיית משחק רחבה, מסירות מדויקות, והוא נחשב לכאב ראש עבור שחקני הגנה שאמורים לשמור עליו, בעיקר כיוון שהוא חמקמק וזריז רגליים. אברג’ל הוא מסוג השחקנים שחושב על המהלך הבא עוד לפני שהוא מקבל את הכדור לרגל, מה שגם מוביל אותו להיות המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה.

להלן הרקורד המרשים שלו העונה: עשרה שערי ליגה ועוד שישה שערים בגביע. אשתקד בליגת העל ובעונה גרועה של המועדון הוא הצליח לכבוש שבעה שערים, ולפני שנתיים בעונתו הראשונה בקבוצת הנוער השיג חמישה שערים. המספרים שלו בקבוצות הנערים מדברים בעד עצמם: 18 שערים בנערים א’, 39 שערים בנערים ב’ ו-22 שערים בנערים ג’. כל אלו שמו עליו באופן טבעי את תווית ההבטחה הגדולה.

האוהדים מתפעלים, אנשי המקצוע מהללים

הקהל שמגיע כל שבת שנייה לראות את משחקיה הביתיים של קבוצת הנוער הוא בעיקר האוהדים האדוקים, הורי השחקנים וכמובן אנשי מקצוע. רבים מהאוהדים חושבים ומסכימים שללא אברג’ל על המגרש, קבוצת הנוער של הפועל אשקלון היא כלל לא אותה קבוצה. “אין ספק שדולב הוא השחקן הבולט ביותר בקבוצת הנוער”, אומר השבוע אוהד הקבוצה איתי שכן טוב. “לדעתי, אם הקבוצה הבוגרת לא הייתה מתמודדת על העלייה, אז הוא היה מקבל יותר קרדיט משלומי דורה, בטח כשהסגל מאוד קצר”. שכן טוב בטוח שהדרך למעלה עבור אברג’ל תלויה קודם כול בהפועל אשקלון ובקרדיט שיוענק לשחקן. “אם בהפועל אשקלון רוצים להרוויח שחקן בית משמעותי, הם יצטרכו לתת לו להיות בהרכב בשנה הבאה, גם אם יצטרכו לשלם את מחיר חוסר הניסיון בבוגרים. והכי חשוב, צריך הרבה סבלנות”.

גם האנשים שמלווים אותו מקרוב בשנים האחרונות, כמו המנכ”ל לשעבר דרור אלמלם, אשר פקד את משחקי הנוער כמעט כדרך קבע, בטוח שיש כאן יהלום ביד, שרק צריך לדעת ללטש אותו. “דולב הוא שחקן כישרוני עם עתיד ורוד מאוד”, הוא קובע. “אני חושב שהוא פשוט צריך לקחת את עצמו בידיים ברמה של לשפר את החוסן הגופני שלו, כי כישרון זה ברור שיש לו. יש לו הרבה מעלות של כוכב שיכול להתפתח ולהיות משהו בכדורגל, הוא רק צריך לסדר את הראש ולהיות יותר רציני ומקצוען. אני חושב שאם ייקחו אותו ויצמידו לו מאמן אישי, תזונאי ומאמן כושר, אנחנו יכולים להוציא ממנו שחקן שבעתיד גם הפועל אשקלון תוכל להרוויח ממנו ולמכור אותו”.

אלמלם, שלאורך הקדנציה שלו כמנכ”ל לא הסתיר את רצונו לראות שחקנים מקומיים משתלבים בקבוצה הבוגרת, בטוח שמדובר בשחקן שבקלות יכול להפוך לכזה. “הוא בהחלט יכול להשתלב בהפועל אשקלון, והיום אני הכי שמח שיש שחקנים שמשתלבים בבוגרים. אני גם אהיה המאושר באדם במידה ודולב יצליח, כי הוא מהשחקנים שסימנו אותם מגיל קטן כפוטנציאל, כבר לפני חמש שנים, ואני מאמין שאשקלון יקצרו את הפירות שלו. ברמה האישית אני אוהב אותו כי הוא ילד טוב ומכבד, אני מחזיק לו אצבעות שיצליח”.

עומרי כהן, מי שאימן את אברג’ל לפני שנתיים באחת מהעונות ההיסטוריות של המועדון שבו נותרה קבוצת הנוער בליגת העל, שופע אף הוא מחמאות כלפי השחקן: “דולב הוא ילד טוב וממושמע, תמיד נותן את הלב והנשמה לקבוצה. כיף גדול היה לאמן שחקן כמו דולב, שרוצה תמיד ללמוד ולהתקדם. הוא צריך לפתח יותר את הגוף, להיות יותר פיזי וכל הזמן לעבוד קשה כדי להצליח. דולב הוא אחד מהגורמים הגדולים בהישארות ההיסטורית שלנו בליגת העל לנוער, לדעתי הוא גם אחד מהכישרונות הגדולים שגדלו באשקלון אחרי ברק יצחקי. אני צופה לו עתיד גדול בכדורגל הישראלי”.

“ש לו את כל הנתונים להצליח”

גם אלמלם וגם כהן מדברים על כך שלאברג’ל חסר את ממד הגופניות. הוא אולי לא מספיק חזק ופיזי עקב מבנה גופו הצנום, אבל מצליח לחפות על כך ולפחות כרגע זה לא מונע ממנו להיות מהשחקנים הטובים ביותר שיש לאשקלון להציע בגילים הללו. כמו על כר הדשא, גם מחוצה לו, אברג’ל נתפס כילד מופנם ושקט. לא מהדמויות הבולטות בחדר ההלבשה ולא כזה שתראו אותו מתלהם או צועק. על השירות הצבאי הוא בחר לוותר, ככל הנראה כדי להתמקד כל כולו בכדורגל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




את אביו מאיר ניתן לראות כיום בכל משחק של הבן, בית וחוץ, מלווה ותומך מהיציע. דולב הוא גם התקווה הגדולה של המשפחה כמי שאמור להביא כבוד וגאווה. בינתיים הוא ממשיך לחורר רשתות בליגת הלאומית לנוער, ואם יהיה לו קצת מזל, גם יצליח להעלות במו רגליו את קבוצת נעוריו לליגת העל. מכאן והלאה הדברים בעיקר תלויים בו ובמקבלי ההחלטות בקבוצה הבוגרת. “על שחקן באיכות הזו אסור לוותר, וצריך לתת לו את כל הקרדיט כדי שיצעיד את הפועל אשקלון קדימה”, סיכם זאת גורם במועדון.

נוסף אליו, יו”ר הקבוצה פרוספר וקנין, מי שאמור להמשיך ולעמוד בראש הפירמידה הניהולית ולהתוות את הדרך, מדגיש כי המדיניות של השנים האחרונות השתנתה, דבר שבאופן אוטומטי משליך גם על אברג’ל. “אני התעקשתי להשאיר העונה שחקני בית בקבוצה הבוגרת אחרי שאחרים רצו לשחרר אותם. חלק משחקים יותר וחלק פחות. דולב ירד לנוער כדי שיהיו לו יותר דקות משחק ומדי פעם הוא בא לבוגרים וגם משחק. הוא אחד השחקנים העתידיים של הפועל אשקלון. בשנה הבאה הוא ישחק הרבה יותר, וזה גם יקרה השנה. תלוי גם באיזה מצב הקבוצה נמצאת. אני לא יכול לבוא ולהכתיב למאמן, אני יכול לייעץ לו לשתף יותר צעירים, אבל לבוא ולהכתיב זה לא אני. בלי קשר, את רואה שיש אשקלונים אחרים שכן משתלבים. הנוער במקום הראשון ומתמודד על עלייה, ודולב הוא השחקן הכי טוב שלהם. יש שם עוד שחקן מצוין בשם מישל, שגם לו אני צופה עתיד ורוד. דיברתי עם דולב במשחק האחרון של הנוער, תמכתי ודרבנתי אותו, הוא לדעתי אחד מהשחקנים הגדולים שיקומו באשקלון. יש לו את כל הנתונים להצליח, ואנחנו נעזור לו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר