מאמאנט. צילום: יוסי לזרוף
מאמאנט. צילום: יוסי לזרוף

הרשת החברתית: ליגת מאמאנט הגיעה לאשקלון

באיחור אופנתי הצטרפה לאחרונה גם העיר אשקלון לליגת כדורשת הנשים מאמאנט, פרויקט האימהות הספורטיבי-קהילתי-חברתי הגדול בישראל. יו”ר הליגה באשקלון והפעילה החברתית סיוון שפר היא שהרימה את הכפפה, ובתוך כמה חודשים הצליחה לגייס יותר מ-60 נשים שעבורן ליגת מאמאנט היא הרבה מעבר לספורט

פורסם בתאריך: 15.2.19 14:18

     

השבוע ביום שלישי נפתחה באופן רשמי וחגיגי ליגת מאמאנט, כדורשת אימהות, באשקלון. היא הוקמה אי שם בשנת 2005 על ידי עפרה אברמוביץ’, ששמה לה למטרה להנחיל את תרבות הספורט בקרב אימהות, ודרכן להשפיע על הילדים ועל המשפחה כולה.

היום יש בליגה עשרות קבוצות מהצפון ועד הדרום, ובהן אלפי נשים. בשנים האחרונות הליגה אף הרחיבה את שורותיה מחוץ לגבולותיה של ישראל, והוקמו יותר מ-20 קבוצות ברחבי העולם. היא אף הוכרזה כספורט רשמי בארגון CSIT, הקונפדרציה הבינלאומית של ארגוני ספורט מכל העולם, ובשנת 2017 הוזמנה להשתתף רשמית במשחקי ה-CSIT לאחר שהציגה בפני יזמי ספורט ומאמנים את הדגם המוצלח של ליגת מאמאנט, והוא כבש את חברי הקונפדרציה.

מאמאנט הגיעה לאשקלון.
מימין לשמאל: מנכ"לית ליגת מאמאנט קארין אינס, מנהלת ספורט עממי באשקלון ליזה אהרון, מנהל מחלקת הספורט מרסלו בורדמן, סיוון שפר יו"ר מאמאנט אשקלון

אשקלון נותרה מאחור

לנוכח ההצלחה המסחררת וארוכת השנים הזאת קצת מפתיע שאשקלון נותרה מאחור בזמן שכל ערי הסביבה מתהדרות בקבוצות פעילות ומובילות. העובדה הזאת הפתיעה גם את תושבת העיר והפעילה החברתית סיוון שפר, והיא ביקשה לבדוק מדוע הליגה פסחה על העיר. כשהבינה שאין סיבה ממשית לכך, החליטה להרים את הכפפה והיום היא יו"ר מאמאנט אשקלון.

“לפני כחצי שנה יצרתי קשר עם מנהלת מאמאנט הארצית אחרי ששמעתי מהרבה מאוד חברות שלי מערים אחרות על הליגה וביקשתי לברר למה אין באשקלון”, מספרת שפר, “היא אמרה לי שהם חיכו למישהי כמוני, מישהי מתוך הקהילה שתבוא ותרים את זה”.

אירוע הפתיחה של מאמאנט אשקלון

שפר פנתה מיד למחלקת הספורט בעיריית אשקלון וביקשה גם מהם להירתם. “מנהל המחלקה מרסלו בורדמן ומנהלת ספורט עממי ליזה אהרון לקחו את זה בשתי ידיים והפכו את זה לפרויקט מוביל ומשמעותי. ביחד התחלנו לרוץ על זה עד להגשמת החלום”.

מה גרם לך באופן אישי להרים את הכפפה?
“התחברתי מאוד לחזון. ליגת מאמאנט זה פרויקט אימהות ספורטיבי-חברתי-קהילתי שמשלב את כל הדברים יחד. הקבוצות משלבות פעילות ספורטיבית וכושר גופני יחד עם דוגמה אישית, חינוך לספורט, חברות וגאוות יחידה. החברות מעורבות בקהילה ולוקחות על עצמן מגוון פרויקטים למען הקהילה ברמה המקומית וברמה הארצית”.

סיוון שפר. יו"ר מאמאנט אשקלון

למה לקח לאשקלון כל כך הרבה זמן להצטרף?
“כשהתחלתי להניע את זה, הבנתי שהיה ניסיון כזה בעבר של מספר גורמים מתוך הרשות המקומית עצמה. דברים נפלו קצת בין הכיסאות, ומסיבות כאלה ואחרות זה לא צלח. הבנתי שמה שהיה צריך בשביל להרים כאן את הליגה הוא שהיוזמה תבוא מתוך השטח, מהאנשים שבאמת רוצים להוביל את זה ולגרום לזה להצליח. יש בזה משהו עוצמתי הרבה יותר מאשר שכשזה מגיע מגורם כלשהו בעירייה”.

 

65 שחקניות אשקלוניות

חצי שנה בלבד עברה מאז החל הרעיון לקרום עור וגידים, וכיום בליגה האשקלונית כ-65 שחקניות המשחקות בחמש קבוצות. “זה באמת הישג יוצא דופן להרים חמש קבוצות בזמן קצר כל כך”, אומרת שפר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איך הקבוצות מתחלקות?
“בעיקרון המטרה היא שתהיה קבוצה הומוגנית לכל בית ספר, ואנחנו בדרך לשם. עד שזה יקרה יש לנו חמש קבוצות, חלקן מעורבות. קבוצת ‘הלביאות’, אימהות שילדיהן סיימו כבר את הלימודים בבית הספר. יש את קבוצת ‘מאמאנויות’, של בית הספר אמנויות, שבה אני גם משחקת. ויש את 'מצפה ברנע', 'נווה אילן' ו-'Ataka', שהן קבוצות מעורבות”.

חמש קבוצות באשקלון. מאמאנט אשקלון

היה קשה לגייס את השחקניות?
“האמת שכבר מההתחלה הייתה היענות מדהימה, מהירה ומפתיעה. הנשים הראשונות שהגיעו כבר הכירו את הליגה מערים אחרות, ורק חיכו שהיא תגיע גם לאשקלון. אחר כך זה התחיל לרוץ מפה לאוזן וגדלו עוד ועוד. זה עדיין לא מספיק. המטרה שלנו היא שעוד ועוד נשים ייקחו חלק בחוויה הייחודית הזאת, ובשנה הבאה כבר תהיה קבוצה לכל בית ספר”.

עשרות משתתפים באירוע פתיחת הליגה

צריך איזשהו ידע מוקדם כדי לקחת חלק? כושר גופני טוב?
“לא, ממש שום דבר. הסלוגן הוא ‘כל אימא יכולה’. זה ספורט שאפשר ללמוד אותו, וההשתתפות בליגה לא דורשת היכרות מקדימה עם משחק הכדורשת וגם לא כושר גופני יוצא דופן. זה היופי בזה, זה משחק חברתי שהמשתתפות לומדות אותו תוך כדי תנועה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר