הזעת יתר, טוב או לא? רגינה פיינגרש
הזעת יתר, טוב או לא? רגינה פיינגרש

האם ככל שאנחנו מזיעים באימון, אנחנו מורידים במשקל?

המון אנשים נוטים לחשוב שכמות הזיעה הניגרת מכם במהלך האימון מעידה על איכות האימון, כהנת הכושר שלנו רגינה פיינגרש החליטה לבחון את הנושא לעומק ולהבין מה כמות הזיעה שלנו אומרת על איכות האימון שלנו

פורסם בתאריך: 10.1.19 18:30

מגיעים אלי מתאמנים רבים הבטוחים, שככל שהם יזיעו יותר בעת האימון, כך גם האימון נחשב "מוצלח יותר" וההוצאה הקלורית גדלה בהתאם. מחשבה זו לא מדויקת ולכן אסביר: תהליך ההזעה הוא נורמלי ואף הכרחי לגוף. הזיעה היא הפרשה של נוזל, שיוצא מבלוטות הזיעה שבגופנו. אחד התפקידים העיקריים והבולטים של הזיעה הוא שימוש כגורם להצטננות הגוף, עצם התאיידותה של הזיעה מהעור מסייעת לקירור הגוף עקב פליטה של חום הגוף שנאגר בה "החוצה".

אציין עוד מתפקידיה החשובים:

אזור ההזעה העיקרי שלנו, הוא איזור הפנים. הזיעה פותחת את הנקבוביות שבעור ובכך לוקחת איתה את תאי העור המתים, עודף שומן ולכלוך שהצטבר במהלך הזמן. הזיעה עוזרת לגוף להיפטר מרעלים באופן טבעי. כאשר אנו חולים; הזיעה מגבירה את קצב חילוף החומרים וכתוצאה מהעליה בפעילות המטבולית בגופנו, גם מערכת החיסון מתעוררת. הזיעה יכולה להתגבר על חיידקים, וירוסים ופטריות שנמצאים על פני שטח העור בזכות החומציות שלה.

הזיעה יכולה להופיע מסיבות נוספות:

בעת סיכון למכת חום, שאנו מצויים בלחץ, רמת סוכר נמוכה בדם, בעיות הורמונליות, הריון, גיל המעבר, גידולים סרטניים, מחלות עור שונות, מחלות עצביות ונוירולוגיות, שימוש בתרופות מסויימות, חוויה של אושר או פחד, חוסר מלחים בתזונה, שתית אלכוהול, עודף משקל ועוד.

 

 

 

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

זיעה בקרב ספורטאים ואלה שעוסקים בפעילות ספורטיבית קבועה כלשהי שונה מהרגיל. כאשר נשווה את קצב תזמון תחילת הזיעה בין אדם שמתאמן באופן קבוע לבין אדם שאינו מתאמן כלל ומנהל אורח חיים "רגיל", אנו נראה כי אצל הספורטאי הזיעה תחל להופיע בזמן הרבה יותר מוקדם מאשר זה שהוא אינו עוסק באורח חיים ספורטיבי. זאת מכיוון שגופנו התרגל לעובדה שהוא עומד לבצע פעילות ספורטיבית מסוג כלשהו ובכך מכין את עצמו מבעוד מועד למצופה בהמשך, כמעין מנגנון התזה נגד שריפות שיודע להרגיש ששריפה מתקרבת ומקדים תרופה למכה בתחילת התזה מוקדמת.

"ספורטאים מזיעים יותר" – אין זה מדויק מכיוון שכמות הזיעה תלויה באופן כמעט ישיר לכמות החום שהגוף מסוגל לייצר, ספורטאים מסוגלים לעבוד בקצבים ועומסים גדולים משל כאלה שהם לא ולכן "על הנייר" יש נטייה לחשוב שהם מזיעים יותר, אך במידה וניקח שני אנשים בעלי מבנה פיזיאולוגי זהה כאשר אחד מהם אינו עוסק בפעילות ספורטיבית כלל והשני כן וניתן לשניהם לעשות את אותה הפעילות ובאותו הזמן, נראה שכמות הזיעה תהיה זהה.

לסיכום:

תהליך ההזעה הינו חשוב לגופנו! חשוב בעת האימון הגופני ואף יכול להמחיש את רמת הקושי והמאמץ. אך לא תמיד מידת ההזעה קשורה לכך. ההזעה בזמן פעילות גופנית נובעת ממנגנון קירורו של הגוף, כך הגוף שומר על טמפרטורה יציבה ותקינה. כשמזיעים באימונים אנו מאבדים נוזלים וזו הסיבה לירידה במשקל ותחושת הצמא שבאה אחרי ו\או תוך כדי. כששותים לאחר אותו אימון, הנוזלים חוזרים ואיתם גם המשקל.

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר