שחקני אליצור איתו אשקלון. צילום: מדיה אליצור איתו אשקלון

"הכל בגלל הטילים": מה עובר על אליצור איתו?

זה ההסבר של אבי סוכר, מאמן אליצור איתו אשקלון, לשרשרת ההפסדים של הקבוצה. רק נזכיר: ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים

פורסם בתאריך: 28.12.18 15:25

     

מה קורה לאליצור איתו אשקלון? ללא מעט אוהדים לא ממש ברור. הקבוצה רשמה השבוע את הפסדה הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים והשלישי ברציפות ותפסה את מקומה בתחתית טבלת הליגה הלאומית.

אם במחזורים הראשונים של העונה, בזמן שאליצור רשמה ניצחונות חוץ מרשימים, למישהו היה נדמה שהקבוצה תרוץ למעלה ואף תקרא תיגר על העלייה לליגת העל, אותו אחד בוודאי התבדה בתקופה האחרונה. אליצור איתו אשקלון של שחקן העבר אבי סוכר לא עושה סימנים של קבוצת כדורסל. התבוסה האחרונה שלה השבוע בבית למכבי קריית מוצקין (92:70) גרמה לאוהד מושבע שלה, אור גילרן, לצאת מהאולם עוד לפני מחצית המשחק ולעשות את הדרך לביתו שבקריית אונו.

האקט הזה אומר למעשה הרבה על היכולת שהפגינו השחקנים בכחול. “בפעם הראשונה אחרי 22 שנה עזבתי את המשחק של הקבוצה שלי עוד לפני המחצית”, כתב גילרן בפוסט נוגע בפייסבוק, כהרגלו. “היום הלב שלי נשבר. לא בגלל ההפסד, מצדי שיפסידו עד סוף העונה, אלא בגלל הדרך. אין התקפה, אין הגנה, אין רצון, אין אכפתיות, אין אנטיליגנציה ובעצם אין קבוצה”.

חוזר בפעם השנייה לישראל. טיילר סמית' (צילום: מועדון אליצור 'איתו' אשקלון)

עדיין לא מצליח להוביל את הקבוצה. טיילר סמית' (צילום: מועדון אליצור 'איתו' אשקלון)

הקבוצה אמנם עברה זעזוע עם עזיבתו של כריס מקנייט, הזר הדומיננטי בקבוצה, אבל החתימה את בילי מקשפורד ואת הזר טיילר סמית, שעד כה לא מצליחים לגרום לקבוצה להתרומם.

“צריך הרבה סבלנות ואורך רוח”

מאמן הקבוצה אבי סוכר, שהגיע בקול תרומה רמה בקיץ האחרון ועם מטרה ברורה, מוצא את עצמו כעת עם מאזן שלילי של שבעה הפסדים וארבעה ניצחונות. מה שהיה נראה מבטיח בראשית העונה נראה כעת חסר מעצורים לשלילה, אך למאמן יש סיבות שלטענתו הן מספיק מוצדקות כדי להסביר את קריסתה של הקבוצה בשבועות האחרונים.

אבי סוכר במדי אשקלון. צילום: פבל

“כל מי שראה אותנו בתחילת העונה בשני משחקי החוץ ראה קבוצה לוחמת עם דרך, קבוצה מאוזנת, קבוצה שרצה טוב, שחקנים שמפרגנים אחד לשני, שיטה וכמובן כדורסל טוב ואטרקטיבי”, מסביר סוכר. “מה שבנינו בחודשים של עבודה קשה השתבש ביום שהתחילו הטילים. זה התחיל במעבר של השחקנים לתל אביב, המשיך באימונים באולם ברעננה, שעות אימונים שונות, פקקים ואז המשיך בעזיבת זרים וגם ארבעה משחקי חוץ. אני לא מדבר עוד על הכנה שלמה לעונה באולם לא שלנו, שהוא חצי בגודל מהאולם שאנחנו משחקים בו היום. תוסיפי לזה את הלו”ז המטורף, שלישי, שבת, שלישי, שבת, חמישי, שלישי, שבת. שחקנים חודשים נחתו לפני משחקים, לא בכושר, הכול נעצר. אנחנו משחקים עם זר אחד ואז להכניס אותם לכושר, לשיטה, למערכת, ובנוסף לא להעמיס עליהם, כל הקבוצה יוצאת מהקצב. כל זה תוך כדי תנועה, וזה לא פשוט בכלל”.

סוכר מבין שיכולת הקבוצה חייבת לקבל תפנית אך מביט אל המציאות בעיניים. “את הכימיה, הביחד, הקצב, השיטה כל מה שבנינו בכמה חודשים אני צריך להכניס בשלושה וחצי שבועות ועוד יש שבעה משחקים בזמן הזה, זה על גבול הבלתי אפשרי. יש לנו מתאזרח ושני זרים שעזבו,וישראלי ושני זרים חדשים, לא פשוט בכלל. זה על קצה המזלג כמו שאומרים, אז חלק יכולים להגיד שזה תירוצים, אני אומר זה המצב. מפה והלאה זה תהליך שייקח זמן, צריך הרבה סבלנות ואורך רוח”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בתוך כך, ביום חמישי, לאחר סגירת הגיליון, תארח הקבוצה בהיכל הספורט את מכבי חיפה, שלה יומרות לעלות ליגה ותקווה לעצור את כדור השלג ואת רצף ההפסדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר