רגינה פיינגרש בעת אימון אופניים

אימון אירובי: איך לעשות את זה נכון?

אימון אירובי הוא אחד מהכלים החשובים ביותר בספורט בשביל לשפר את בריאות הגוף וגם את בריאות הנפש. איך נעשה זאת נכון ולא נרגיש שאנחנו לא מתקדמים? רגינה פיינגרש עם כל הפרטים

פורסם בתאריך: 27.12.18 18:30

סיבולת לב ריאה היא יכולת הגוף לקלוט כמות מסוימת של חמצן בזמן קצר ובמקביל לכך, לפלוט את פסולת מערכות הגוף החוצה. הפעילות האירובית תורמת לכך, היא מחזקת לב וריאה (מפתחת את שריר הלב אשר נעשה חזק ועבה יותר ומאפשרת לו להזרים את הדם בגוף ביעילות רבה יותר).

לפעילות האירובית מספר יתרונות נוספים ולא פחות חשובים:

– הפחתת לחץ הדם במנוחה.

– הורדת הדופק במנוחה ובמאמץ תת מירבי.

– הפחתת שומן בגוף.

– הפחתת רמת הכולסטרול מסוג LDL בדם (הכולסטרול הרע).

– העלאת רמת הכולסטרול מסוג HDL בדם (הכולסטרול הטוב).

להלן כמה דוגמאות לפעולות אירובית:

קפיצה על חבל, שחיה, הליכה מהירה, ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור שונים, ריקוד, פעילות בחדר כושר/סטודיו, ספינינג, אירובי, קיקבוקס ועוד.

טרם התחלת פעילות אירובית כמו גם בפעילות אנאירובית יש לבצע חימום שמשלב פעולות בעצימות נמוכה, החימום מאפשר לנו להגביר את זרימת הדם ולעלות את קצב הלב ובנוסף לכך ולא פחות חשוב, לבצע מתיחות על מנת להאריך שרירים וגידים ולהגמיש אותם.

לאלו מכם אשר נמצאים בתחילת הדרך – ממליצה להתחיל בתדירות של שלושה אימונים בשבוע ובהדרגה לעלות את מספר האימונים, זאת בהתאם להרגשה ובהתאם לתכנית האישית של כל אחד ואחת.זמן הפעילות לא כולל חימום ומתיחות יהווה לא פחות מ-30 דקות.

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

 

לקראת סיומה של הפעילות יש להוריד עצימות בהדרגה עד כדי מנוחה+מתיחות והרפיה. העלאת זמן הפעילות וקושי האימון יעשה בהדרגה ותוך כדי ״הקשבה לגוף״. במקרה של חשש/ספק ליכולתכם לביצוע פעילויות אירוביות יש לגשת לרופא להתייעצות ו/או לערוך בדיקה כוללת .

לאלו מכם אשר כבר עוסקים בפעילות ספורטיבית כזו או אחרת, יש לזכור שהגוף ״מתרגל״ לסוגי אימונים, לעצימויות, ו/או לשגרה מסוימת שכלולה בפעילות עצמה מה שמוביל לפלאטו (מצב בו אין שינוי ממשי, דריכה במקום).

לכן חשוב לגרות את הגוף ע״י גיוון ושינוי סוג האימון שיכלול פעילות שונה לגמרי ממה שהייתם רגילים עד היום או לחילופין הוספה לא מוגזמת של תרגילים לאימון הקיים.
שימו לב, חשוב לעצור פעילות במידה וחשים כאבים בחזה, קוצר נשימה, סחרחורות, כאבים בצוואר, כאבים בזרועות.

לסיכום:

פעילות אירובית לא רק תורמת מהבחינה הגופנית הפיזית, אלא גם ממלאת אותנו באנרגיות, מקנה הרגשה טובה, ומצב רוח מרומם. אנשים שמתעמלים באופן סדיר נמצאו בריאים יותר, חולים הרבה פחות ובייחוד מקטינים את הסיכוי ללקות בהתקף לב ואם כן לוקים בו סיכוי ההשרדות שלהם גבוהים יותר.

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות

https://www.facebook.com/FitnessRegina/
https://www.instagram.com/regina_zumba

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר