בוחרת באורח חיים בריא. רגינה פיינגרש
בוחרת באורח חיים בריא. רגינה פיינגרש

דיאטת ניקוי רעלים, בריא או מסוכן?

המומחית שלנו לאורח חיים בריא, רגינה פיינגרש החליטה לבחון לעומק את הטרנד המוכר של דיאטת 'ניקוי רעלים' וחזרה עם מסקנות ברורות, כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 6.12.18 17:30

     

כיום אנחנו שומעים יותר ויותר על דיאטת ״ניקוי הרעלים״, שיטה שרבים משתמשים בה לאחרונה, בין אם זה למטרת ריפוי בעיות בריאות מסוימות או בין אם זה למטרת הורדה במשקל. אלה שמלמדים דיאטה זו נוטים להבטיח: הרזיה מהירה, ניקוי תאי הגוף, ניקוי הדם, שיפור אנרגיה, העלמת תחושות חולשה ועייפות, שיפור המראה, ריפוי כאבים, טיפול בבעיות עיכול, טיפול בדלקות ועוד. דיאטה זו מחמירה ויכולה להימשך שלושה ימים ואפילו יותר משלושה שבועות. השיטות שונות ומגוונות בדיאטה זו כמו: צום מוחלט, צום מיצים, מניעה ממזונות מסוימים ואכילה של אחרים, לעתים גם הדיאטה כוללת חוקנים ונטילת חומרים משלשלים.

 

יש הטוענים שאם דיאטה זו נעשית במסגרת שינוי תזונתי מבוקר הדרגתי ושמתואמת אישית על ידי רופא או תזונאי מוסמך, התהליך יכול להיות בריא. לעומת זאת ישנם מומחים בתחום הרפואה והתזונה הטוענים שההשפעה של דיאטת ניקוי הרעלים יכולה להיות מסוכנת ושמדובר ״בעוד גימיק שיחלוף במהרה״.

"כדי להיטיב עם הגוף והנפש, נשאר לנו לסגל הרגלי         אכילה בריאים ומגוונים". רגינה פיינגרש

הסיכונים הקיימים בדיאטת ניקוי הרעלים הם:

  • זיהום לגוף: כאשר הדיאטה כוללת מינון יתר של תוספים, משתנים, משלשלים ואפילו כמות מוגזמת של מים, עלול להיגרם נזק בריאותי. במידה ושחרור הרעלים הינו מהיר מדי, הרעלים עלולים לשקוע ברקמות חדשות.
  • מיעוט בסיבים תזונתיים ובחלבון: צום המיצים מבוסס על סחיטת פירות/ירקות. תהליך הסחיטה מסלק את רוב הסיבים שנמצאים בפרי או בירק ומחסור של הסיבים התזונתיים במשך מספר ימים עלול לגרום לעצירות ואף לפגוע בסילוק הפסולת מהמעיים ולהגביר תחושת רעב. נוסף לכך בצום המיצים יש כמות קטנה של חלבון שנחוץ לנו לחידוש הרקמות, שמירה על השרירים ובניית תאים בריאים. המחסור בחלבונים לאורך זמן פוגע בגופנו.
  • מיעוט קלוריות: לרוב, כלל כמות הקלוריות אותם צורכים במהלך תקופת הניקוי היא בין 800 ל-1200. כשהדיאטה ממושכת, הגוף מאט את קצב חילוף החומרים כדי להתאים עצמו לתקופת ״ההרעבה״ וכן גם קיים סיכון להגיע למצב של תת תזונה.
  • עודף סוכרים: דיאטה של מיצים אינה מתאימה לחולי סוכרת ולאלו שרמת הסוכר שלהם אינה מאוזנת. כמות הסוכר בפירות עלול לגרום לחוסר יציבות ברמות הסוכר.
  • עודף ויטמין k: אנשים שנוטלים קומדין ( תרופה לדילול הדם ) צריכים להיזהר ממיצים שמכילים ירקות ירוקי עלים, הכמות הגדולה של ויטמין זה עלול להפריע לפעולת הקומדין.

 

אין ספק שאנחנו מוקפים ברעלים בכל מקום! אם זה במזון, במים, באוויר וחיים באורח חיים לחוץ, עדיף לסגל אורח חיים בריא. צריך להבין שגופנו מתוחכם, הוא יודע לסלק פסולת ורעלים בעזרת הכבד, הכליות, מערכת העיכול, העור ומערכת הנשימה.

כדי להיטיב עם הגוף והנפש, נשאר לנו לסגל לעצמנו הרגלי אכילה בריאים ומגוונים ולהוסיף פעילות גופנית לחיזוק הגוף והנפש.

חפשו אותי ברשתות החברתיות

https://www.instagram.com/regina_zumba

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר