אימון נכון לברכיים

כך תשמרו על הברכיים שלכם נטולי כאבים

כוהנת הכושר, רגינה פיינגרש, עורכת לכם סקירה קצרה של בעיות ברכיים נפוצות ומספקת לכם את ההמלצות הטובות ביותר כיצד לשמור על הברכיים שלכם מדלקות ומפציעות מיותרות

פורסם בתאריך: 29.11.18 15:17

כאבי ברכיים הם כאבים נפוצים מאוד בקרב האוכלוסייה. הם פוגעים באיכות חיינו בשגרה היומיומית, בפעולה ובמנוחה. מפרק הברך הוא המפרק הגדול ביותר בגוף, הוא גמיש, נושא עומס רב ובולם זעזועים ולכן הוא חשוף לפגיעות רבות. הכאבים יכולים להופיע גם בקדמת הברך וגם בחלקה האחורי. לעיתים, הכאבים מלווים בנפיחות, באודם מקומי או בהגבלה בהנעת הברך והדריכה.
משך זמן הכאבים תלויים בפגיעה.

לכאבים במפרק הברך גורמים שונים: דלקות למיניהן, חבלה, הרמת משקל כבד, השמנת יתר, פעילות מאומצת או אפילו היעדר תנועה וחוסר בפעילות גופנית.

כאבי הברכיים הנפוצים ביותר הם:
דלקת מפרקים זיהומית – נוצרת כתוצאה מחיידקים, פטריות ונגיפים.
דלקת פרקים ניוונית – הדלקת השכיחה ביותר ופוגעת גם במפרקים אחרים בגוף.
שחיקת סחוס – במיוחד בקרב בני 50 ומעלה.
חבלה – מכה ישירה בברך עלולה לפגוע בה ולגרום לפגיעה בסחוס עצמו, בפיקה, קרעים בבורסה, במיניסקוס או ברצועה.
כאבי גדילה – שכיח בקרב מתבגרים ובדרך כלל הכאבים חולפים עם ההתבגרות.
עומס – במיוחד בקרב ספורטאים, בעיקר שברים, מתיחות, פגיעה בבורסה, פגיעה במיניסקוס, קרע ברצועה.

חשוב לא להזניח ולגשת לטיפול כאשר אין אפשרות לעמוד זקוף ולהעביר משקל לברך, כאשר הכאבים הם גם במצב מנוחה, כשהברך נעולה ולא מצליחים להניע אותה, כשהברך שינתה צורה או כשיש חום אדמומיות באזור או נפיחות.

טיפול בסיסי וראשוני בבית:
– קירור: על ידי שקית קרח, במידה ויש דלקת מפרקים כרונית, נקע, דלקת בגיד- הקרח מקל
על דלקות וכאבים.
– חימום: במידה ויש כאבי מפרקים נוקשים, שרירים כואבים ודלקת בגיד, החימום מקל על המקום.
– מנוחה: בזמן נפיחות יש להניח את הרגל על כרית גבוהה כדי להקל על הכאב.
– הרזיה: הפחתה במשקל במידה וקיים עודף משקל.
– ריכוך: להעדיף פעילות גופנית ללא זעזועים כמו שחיה.
-הקלה: על ידי כדורים לשיכוך הכאב או משחות.

אז כיצד נשמור על הברכיים?
נקפיד לשמור על משקל תקין, כדי להפחית לחצים מיותרים במפרקים. נחזק שרירים ושמירה על גמישות (שרירים חלשים באיזור מעמידים את הברכיים לפגיעות יתר) ונערוך אימוני יציבות אשר יסייעו לשרירים סביב הברכיים לעבוד יחדיו.

אני ממליצה להקפיד על אימון מתאים ליכולת ולמצב הקיים אם זה שחיה או כל פעילות אחרת
להתחיל בפעילות מתונה ולעלות בהדרגה את הקצב. לוודא שהנעליים מתאימות ושכוללות בולמי זעזועים וכמובן לבצע חימום לפני כל פעילות.

לאימונים להכוונה ויעוץ, חפשו אותי ברשתות החברתיות.
https://www.facebook.com/FitnessRegina/
https://www.instagram.com/regina_zumba

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר