גם בחנוכה שומרים על אורח חיים בריא

חנוכה בפתח, כיצד נמנע מעצמנו לעלות במשקל?

רגע לפני שחג החנוכה בא עלינו לטובה, כוהנת הכושר רגינה פיינגרש מכינה אתכם לחג ועוזרת לכם לשמור על גופכם מפני הסופגניות

פורסם בתאריך: 22.11.18 17:00

     

בשנים האחרונות אנחנו מודעים יותר לאורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. למרות זאת כאשר חג החנוכה מגיע אנו נוטים לשכוח הכל וליהנות מהמטעמים, שספוגים בשמן ומלאים בשומן עם כמויות גדולות של קלוריות (גרם 1 של שומן מכיל 9 קלוריות וכפית 1 של שמן מכילה 45 קלוריות).

לשומן ולשמנים יש תפקידים חשובים בגופנו לכן לא נמנע מהם לחלוטין. לשים לב שצריכה מוגזמת עלולה להוביל להשמנה, להתפתחות מחלות לב, מחלות כלי דם ועוד. סוגי השמן המומלצים ביותר לטיגון הם : שמן זית ושמן קנולה. שניהם עשירים בסוגי שמן בריאים, כמו שומן חד בלתי רווי שמאזן את רמות הכולסטרול. שניהם טובים לטיגון כי הטמפרטורה שבה הם מתחילים להישרף ולהפוך לשמנים לא בריאים דומה.

הבהרה: סופגניה ממוצעת מכילה כ-400 עד 600 קלוריות (הכמות משתנה עם גודל הסופגניה ותוספת הסוכר או המילוי שבה) ולביבה ממוצעת מכילה כ-150 עד 200 קלוריות.

כך ננסה להפחית את הנזק הקלורי:
למרות שקשה לשלוט על הדחף לאכול ממטעמי החג, איכלו במידה וללא הגזמה. הסתפקו בסופגניה ולביבה אחת במשך כל ימי החג, הרי לשאר הסופגניות יש טעם דומה והמון קלוריות. להעדיף סופגניה קטנה יותר או חצי סופגניה ולצמצם ככל שניתן בכמויות השמן למאכל במהלך ימי החג. עדיף סופגניות אפויות (רצוי מקמח מלא) ולביבות אפויות (ניתן להוסיף מרכיבים בריאים כגון בצל, קישואים, גזר וכל ירק אחר שאוהבים). מומלץ להשתמש בתרסיס שמן או בנייר אפיה. במידה והחלטתם לטגן סופגניות / לביבות; לטגן בשמן קנולה או שמן זית החליפו את השמן המיועד לטיגון מדי יום. לא כדאי לטגן את השמן יותר מפעם אחת, השמן מתחמצן ונוצרים רעלים שמזיקים לבריאות. בזמן הטיגון יש לנקות את השאריות הצפות בשמן. לטגן בשמן עמוק, כך השמן יספג פחות בהשוואה לטיגון בשמן רדוד, להמתין עד שהשמן חם מאוד, כך זמן הטיגון מתקצר ונספג פחות שמן. לאחסן שמנים במקום חשוך וסגור היטב.

בכל סופגנייה יש כ-400 עד 600 קלוריות

כדי שנוכל לשמור על המשקל הרצוי או נעזור להמרצת חילוף החומרים מומלץ לשתות הרבה מים
ותה ירוק. מומלץ לעסוק בפעילות ספורטיבית במיוחד פעילות אירובית שתעזור לנו ״לשרוף״ קלוריות
שנקלטו בחג.

זכרו!
לא מחליפים אוכל בריא בסופגניה.

חפשו אותי בפייסבוק ובאינסטגרם:

https://www.facebook.com/FitnessRegina

https://www.instagram.com/regina_zumba

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר