ברוך דגו. צילום: אורי קריספין

ברוך דגו: הבעיה של קבוצת הנוער – חוסר משמעת

המזל של קבוצת הנוער, שהצליחה בעונה הקודמת להינצל ברגע האחרון מירידה, לא שיחק לה הפעם ובהתאם לביצועיה היא ירדה ליגה. המאמן ברוך דגו טוען כי עיקר הבעיה של הנוער הוא חוסר משמעת

פורסם בתאריך: 27.4.18 16:36

     

בתום 26 מחזורים, 17 הפסדים, ניצחון אחד ו-11 נקודות בלבד קבוצת הנוער של הפועל אשקלון ירדה השבוע לליגה הלאומית אחרי שתי עונות רצופות וארבעה מחזורים לסיום העונה. אי אפשר להגיד שמישהו הופתע או כאב את הירידה שהייתה די ברורה לאורך כל הדרך. משך חודשים רבים הכתובת בהחלט הייתה על הקיר, והירידה הרשמית הייתה רק עניין של זמן. אחרי שהצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולהעפיל לליגת העל יחד עם המאמן איציק ברוך והוסיפה לכך עונה היסטורית כשנותרה בליגה במחזור האחרון באופן הרואי יחד עם המאמן עומרי כהן, העונה הקבוצה כשלה בכלל ההיבטים. את הקרדיט להמשיך כמאמן הקבוצה קיבל כהן לאחר ההישג הנהדר, אך לאחר שלא הצליח לרשום ניצחון ליגה בשמונה המחזורים הראשונים הוחלט על פרידה.

רוצים להשתפר. שחקני הנוער. צילום: שגיא הרשקו

למערכה הוזנק ברוך דגו, שגם כן לא הצליח להושיע עם סגל שלא הוא בנה, והעסק המשיך שלא לתפקד ואף החריף. הקבוצה התפרקה על הדשא מדי שבוע וסבלה לא פעם מחוסר מזל משווע ומשערי ספיגה בדקות האחרונות. אחת הבעיות הברורות בקבוצה היא שדור ההמשך לא מספיק טוב, אחרי שאת הקבוצה עזבו כמה שחקנים משמעותיים, בהם השוער יאיר הדר, שמשמש שוער שלישי בקבוצה הבוגרת, והבלם דקל משה, שסיים גיל נוער ולא השתלב בבוגרים.

הכישלון הוא לא רק בהיבט המקצועי. העונה מי שאמורים היו להוביל את המחלקה להצלחה הם הצמד החדש שעמד בראש ניהול מחלקת הנוער, חנוך אמר ומוריס ז’אנו, שלדעת רבים לא עמדו במצופה ובמבחן התוצאה. השניים כזכור לא הצליחו גם למנוע את המרד והשביתה שארגנו שחקני הנוער נגד המאמן עומרי כהן בתחילת העונה והיו שלבים העונה שקבוצת הנוער נכנסה לסחרור מסוים ולאיבוד שליטה. בלי קשר לשניים, רונית מצליח, מנכ”לית החברה העירונית — שכבר הודיעה שאם תמצא לנכון, תבצע שינויים פרסונליים — צפויה לקבל החלטות בקרוב באשר לעתיד המחלקה ובפרט בקבוצת הנוער שהיא ספינת הדגל של כלל המחלקה.

דגו והצוות המקצועי של מחלקת הנוער (התמונה באדיבות דוברות מחלקת הנוער)

דגו: “נפיק את הלקחים בעונה הבאה”

דגו, שאמנם הצטרף רק בשלהי העונה, אחרי שהקבוצה כבר הייתה ממוקמת במקום האחרון ובמצב מנטלי קשה, לא הצליח כאמור למנוע מהקבוצה לרדת ליגה. בשלב הזה עדיין לא ברור אם שחקן העבר ימשיך בתפקידו כמאמן הנוער או יפנה את מקומו בהתאם להחלטות שיתקבלו. על סמך מקרי העבר, בדרך כלל מאמן שיורד ליגה עם קבוצה לא צפוי להמשיך בה, ולכן עתידו נמצא לוט בערפל. כך או כך, דגו התפנה כעת כדי לסכם את התקופה ואת הנשירה לליגה השנייה.

“בארבעת החודשים שאני נמצא בקבוצה עשינו כל שביכולתנו לגבש את הקבוצה ולהימנע מירידה, אך זוהי התוצאה, ואנחנו מפיקים את הלקחים לעונה הבאה”, הוא אומר. “למרות התקופה הקשה שעברנו, אני גאה מאוד בשחקנים ובצוות המקצועי ומודה להנהלת המועדון על ההזדמנות והאמון שניתן בי לאמן אותם. חשוב לי לציין שהמטרה שלנו היא גם להעלות שחקנים לקבוצה הבוגרת, ובהחלט אני יכול לומר בביטחון שיש לנו כמה שחקנים מוכשרים עם המון פוטנציאל להמשך הדרך. במחלקת הנוער של הפועל אשקלון יש אנשים מקצועיים ומדהימים, ואני בטוח שבעבודה נכונה מתחילת עונה ובניית תכנית מתאימה נעלה ליגה בעונה הבאה”.

דגו שלח גם מסר חינוכי ומוסרי והחליט למצוא את הדבר החיובי שבירידת הליגה, “כפי שאני רואה את הדברים, גם כשחקן עבר וגם היום כמאמן, העבודה בקבוצות הנוער היא בראש ובראשונה ללמד את הנערים כיצד יש לנהוג במסגרת, איך לדעת לקבל משמעת ומרות, להטמיע בהם חינוך לערכים, לשאפתנות ולמצוינות. זה נכון שהספורט הוא תחרותי וכקבוצה יש לנו רצון לנצח, אבל בעיניי גם לחוות כישלון זה חלק מחוויות הלימוד של בני הנוער ומהדברים שיעצבו אותם בעתיד. חשוב לזכור שלקבוצת הנוער יש ערך מוסף גדול הרבה יותר ממאבקי הישארות בליגה — לא כל השחקנים יבחרו בכדורגל כמקצוע, אבל כולם יהיו חלק מאזרחי המדינה, ולזה אנו נותנים את הדגש”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר