שיעורי התעמלות בסלטו
שיעורי התעמלות בסלטו

מרכז סלטו באשקלון: אלופים בהתעמלות קרקע, אקרובטיקה וטרמפולינה

לאוניד ואלכס סירוטניקוב מלמדים ילדים התעמלות קרקע, אקרובטיקה וטרמפולינה במרכז להתעמלות באשקלון, ובדרך עוזרים להם לשפר את הכושר הגופני, הגמישות והזריזות שלהם, לחדד את היכולות הקוגניטיביות ולחזק את הביטחון העצמי. והכל מתחיל בגיל חמש

פורסם בתאריך: 1.5.18 10:50

     

קרוב ל-20 שנה עברו מאז פתח לאוניד סירוטניקוב, מורה לחינוך גופני ובעל תואר שני בחינוך גופני, את מרכז סלטו להתעמלות קרקע, אקרובטיקה וטרמפולינה, הפועל באשקלון. במרוצת השנים הפך המרכז להיות מוביל בתחומו, ולפני כשלוש שנים הצטרף לניהול המקום הבן, אלכס, שמהווה בעצמו עדות לחשיבות של ענף זה – אלכס הוא מתעמל לשעבר בענף זה, שהגיע להיות אלוף ישראל. הוא השתתף בתחרויות בינלאומיות, היה מועמד להשתתפות באולימפיאדה, והפך להיות מדריך במרכז לאחר שהשתחרר מהצבא.

ענף ההתעמלות על טרמפולינה הוא ענף ספורט תחרותי ידוע, במסגרתו מקיימים הספורטאים תרגילי אקרובטיקה בעודם קופצים על טרמפולינה. מדובר בתרגילים מגוונים, בהם סלטות שונות, קפיצות בורג, נפילה על הבטן ונפילה על הגב, כאשר ישנן תחרויות יחיד וישנן תחרויות בזוגות. אליפות העולם הראשונה בענף זה התרחשה בשנת 1964 בלונדון, ושני האלופים בה היו אמריקאים. בשנת 2000, במסגרת אולימפיאדת סידני, הפך הענף לראשונה להיות ענף אולימפי. נציגי רוסיה לאולימפיאדה הם אלו שזכו במדליית הזהב בענף זה.

לאוניד הביא את ענף הספורט הייחודי הזה לאשקלון, ופתח את המרכז היחידי שבו אפשר להתאמן עד לרמה אולימפית בהתעמלות על טרמפולינה. זאת, בנוסף להתעמלות קרקע המשולבת באקרובטיקה. במסגרת המרכז פועלים מספר חוגים לילדים, המשפרים את היכולות המוטוריות שלהם, את הכושר הגופני, את שיווי המשקל, את הגמישות, הזריזות, הכוח, היציבה והקואורדינציה. כ-80 ילדים משתתפים כיום בחוגים השונים, שזוכים לא רק לשיפור ביכולות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם אלא גם בבנייה של הביטחון העצמי שלהם. כל זה קורה תוך כדי אימון עם מזרנים וטרמפולינות, כשהם לומדים לעשות סלטות, גלגלונים, גשר ועוד. "כושר גופני גבוה, גוף בריא וקואורדינציה מפותחת, מהווים בסיס להתפתחות הביטחון העצמי של ילדים", אומר לאוניד.

מרכז סלטו באשקלון

מרכז סלטו באשקלון

מרכז סלטו מיועד לבני חמש ומעלה, והגילאים של הילדים המתאמנים בו כיום נע בין שש לבין 12, אם כי גם מבוגרים יותר מוזמנים בשמחה להצטרף לחוגים כאן. חשוב להדגיש – סלטו פתוח לילדים משני המינים, ובחוגים השונים אפשר לראות בנים ובנות מתאמנים ביחד.

מתוך כלל הילדים שמתאמנים במסגרת המרכז, נבחרו 20 ילדים להיות חלק מקבוצת הנבחרת של סלטו. ההשתתפות בחוגים נעשית פעמיים בשבוע, ואילו חברי הנבחרת מתאמנים בתדירות גבוהה יותר וכל אימון הוא ארוך יותר. הסיבה פשוטה: סלטו עובדים בשיתוף פעולה עם איגוד ההתעמלות בארץ, וחברי הנבחרת משתתפים במחנות אימונים ובארבע תחרויות שונות, המתרחשות לאורך השנה בישראל. בהמשך, כאשר הם יגדלו, הטובים שביניהם גם ישתתפו בתחרויות באירופה ובמקומות נוספים בעולם והם ייכנסו לוועד האולימפי של איגוד ההתעמלות. "אנו מעודדים את כל הילדים להישגיות", מוסיף לאוניד.

לדברי אלכס, "החזון שלנו הוא לקדם את ענף ההתעמלות ולפתח את הדור הצעיר. הפעילות מיועדת לכל אחד ובכל רמה, ואנחנו נותנים דגש על מקצועיות והצלחה תוך כדי הנאה". המאמנים, האימונים והגישה לילדים מבוססת על אהבה לילדים ולמקצוע, וכל ילד וילדה המתאמנים כאן, מקבלים תשומת לב אישית.

בצד הרצון לקדם את הפעילות של המרכז להתעמלות באשקלון, לאוניד ואלכס חולקים שאיפה נוספת – שניהם רוצים לראות את הענף הספורטיבי הזה מתפתח, שעוד ועוד ילדים יגיעו להתאמן, ומתוכם יגדל מספר הספורטאים המקצועיים שמתמחים בהתעמלות קרקע, אקרובטיקה וטרמפולינה, שישתתפו בתחרות עולם, באליפות אירופה ובאולימפיאדה.

דף הפייסבוק של מרכז סלטו

אתר הבית של מרכז סלטו

להרשמה

מרכז סלטו

מרכז סלטו


תוכן שיווקי


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר