המאמן אוהד גל עם השחקנים בפסק הזמן. צילום: אורי קריספין

אוהד גל: "אני עוזב בתחושה קשה. הייתי מוביל את הקבוצה לאליפות"

פיטוריו של אוהד גל, מאמן אליצור "איתו" אשקלון, התרחשו לאחר רצף של הפסדים ולבקשת האוהדים. אבל האם זה היה נחוץ? “לפטר אותי זה היה צעד לא נכון”, אמר גל. "תירוצים יש אין ספור", הגיבו בהנהלת הקבוצה

פורסם בתאריך: 8.12.17 14:32

     

אחרי מאזן של שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים אליצור "איתו" אשקלון הודיעה השבוע על פרידה מהמאמן אוהד גל. גל, שלא הצליח לנפק את התוצאות הרצויות, מוצא את עצמו בבית בשלב מוקדם של העונה, ואי אפשר לומר שזה לא היה באוויר.

לפחות ניצחו. אליצור איתו אשקלון. צילום: אורי קריספין

כבר במחזור הליגה הראשון מול פתח תקווה מעמדו של המאמן החל להתערער ולא רק בשל ההפסד הצורם, אלא בעיקר עקב היכולת החלשה שהפגינה הקבוצה באותה התמודדות. “בכל עונה יש משחק אחד קטסטרופה, אני מאמין שזה היה המשחק הזה”, הודה גל בזמנו. למאמן היו שישה מחזורי ליגה לתקן את הרושם, אך גם בשלושת הניצחונות שהשיגה הקבוצה העונה זה היה לא מספיק מחובר.

אוהד גל. צילום: אורי קריספין

הקש ששבר את גב הגמל היה המשחק השבוע, שבו רשמה אליצור הפסד רביעי ונכנעה בבית 63-62 להפועל לוד. עם יומרות להתברג בצמרת ואף להיאבק על כרטיס העלייה לליגה הלאומית הגיעה אליצור יחד עם גל למקום השביעי בטבלה כשבאמתחתה 10 נקודות בלבד. על פניו הסגל שהועמד לטובת גל נחשב מהטובים בליגה הארצית, ויש בו בין היתר את סטנלי ברנדי הוותיק והטוב, תומר פיסצקי, יוני דרעי, יונתן שטרקמן ואחיעד בוקרה. לדברי גל, הפציעות המרובות שיבשו לו את התכניות, ולטענתו רצף הפציעות הוא זה שהוביל לכישלון המקצועי.

בניגוד לכך, היו מי שטענו כי המאמן עצמו איבד את חדר ההלבשה בשבוע וחצי האחרונים וכי השחקנים חדלו מלהאמין בו. כדי להשלים את הפאזל, החלטת ההנהלה נרקמה בד ובד עם רחשי הקהל. גל והאוהדים לא שידרו על אותו גל כבר מאשתקד, ומערכת היחסים הסבוכה נתנה את אותותיה. גם חלק מהקהל לא הסכים עם הגישה של המאמן. העונה הקרע העמיק ועלה מדרגה, לנוכח עימות של אחד מאוהדי הקבוצה עם המאמן על רקע מקצועי. לפיכך ההחלטה התקבלה לשביעות רצונם של האוהדים ששיוועו לזעזוע ולמאמן שישחק בשיטה אחרת.

“כל מילה שהוצאתי מהפה או כתבתי בפייסבוק, הוא דאג לקרוא ולהגיב לסובבים”, סיפר האוהד המסור אור גילרן והסביר: “ההפסדים לא היו אלו שהפריעו לי, הטענה שלי היא באשר לדרך. גם אם היינו מנצחים את שבעת המשחקים ומשחקים רע, זה היה מפריע לי, כמו שיש הרבה קבוצות שמשחקות טוב ובסוף מפסידות. לדוגמה השבוע הפועל חיפה נתנה גול מוקדם בדרבי, ואחרי זה 80 דקות לא עשתה כלום. מכבי חיפה ישבה על השער, ובמזל לא כבשה וניצחה. ברגע שמכבי לא ניצחה, אף אחד לא יגיד שהיא שיחקה טוב, כולם יגידו שהיא הייתה על הפנים. אותו דבר אליצור, גם כשהיא ניצחה, היא לא הייתה טובה. מכבי חיפה לפחות ניסתה, אבל אליצור לא מנסה. בהגנה אנחנו בסך הכול בסדר, אבל מבחינת כישרון, אנחנו קבוצה שאמורה להיות עם ההתקפה הכי טובה בליגה. במקום זה, אנחנו לא מצליחים להגיע לשום דבר”.

אוהדי אליצור איתו. צילום: אורי קריספין

גילרן הסביר את הלך הרוח שלו ושל יתר האוהדים באשר למאמן שפוטר: “המאמן הזה, או שהוא ישן או שהוא לא יודע להסתדר עם השחקנים. הוא נתן קרדיט מוגזם לשחקנים מסוימים ולא בצדק. גם אם הוא היה מנצח ביום ראשון, הוא היה מפוטר. הנקודה היא לא ההפסדים, אלא הדרך, שלא הייתה דרך. השיטה שלו פשוט לא התאימה”. עדיין לא ברור מי יהיה המאמן הבא על הקווים, אך לגילרן ברור שצריך מאמן עם אופי. “אם רוצים להצליח פה, צריכים מאמן שהוא פרסונה. זה לא חייב להיות מאמן בעל שם או ניסיון, רק שיהיה פרסונה. שהשחקנים ישחקו בשיטה שהוא יגיד, ושהוא לא ידע מי אלו השחקנים, כך שלא ישחקו שחקנים על פי השם שלהם, אלא על פי היכולת”.

אוהד גל: “זעזוע מוזר, הייתי מוביל את הקבוצה לאליפות”

גל (37) החל את דרכו באליצור "איתו" אשקלון עוד בעונה שעברה, לאחר שהגיע במקום רועי בן יהושע ששימש מאמן-שחקן. תחתיו נקלעה אליצור למאבקי תחתית, ורק במחזורי הסיום הצליחה להבטיח עונה נוספת בליגה הארצית וסיימה במקום השביעי. כעת, כאמור, הוא מסיים את דרכו במועדון, אך בטוח שהיה צריך להישאר ולקבל יותר קרדיט.

אוהד, להבנתך, מה הייתה הסיבה לפרידה?
“ההנהלה לא הייתה מרוצה מהתוצאות שהשיגה הקבוצה”.

באילו תחושות אתה מסיים את תפקידך?
“אני עוזב בתחושה קשה מאוד. מתחילת העונה (שלושה חודשים) סבלנו מרצף פציעות לא הגיוני. פיסצקי נעדר יותר מחודשיים בגלל שתי פציעות, שטרקמן וסטנלי גם סבלו מפציעות שהשביתו אותם לשבועיים. בנוסף, ישנם שחקנים שלא הגיעו מוכנים מבחינה פיזית לעונה הזו, וזה הביא עוד פציעות וזמן החלמה ארוך. עד למשחק האחרון היו לי רק שני אימונים בסגל מלא, שזה מצב אבסורד. וכעת, כשכולם בריאים ומוכנים לעבוד, החליטו על הזעזוע המוזר הזה. הפועל באר שבע מהליגה הלאומית, עם תקציב גדול פי שלוש המאיתנו, נמצאת באותו מאזן שלנו, ושם לא זיעזעו עם מאמן חדש. מכבי חיפה, ראשון לציון והפועל תל אביב מליגת העל, עם תקציבים מטורפים לעומתנו ותוצאות דומות, מחפשות איך לחזק את הקבוצה עם שחקנים ולא לשנות מאמן. אבל פה באשקלון חושבים אחרת, זכותם. אנחנו קבוצת ההגנה הטובה בליגה, ולא בגלל שאנחנו משחקים לאט. זה נכון שמבחינה התקפית אנחנו לא שם, אבל אחרי 14-12 אימונים עם סגל מלא יכולנו להיות שם בוודאות. הליגה מאוד ארוכה, וארבעה הפסדים היום לא היו מונעים את הכניסה לפלייאוף”.

אתה נשמע כעוס מאוד. ניסית לשנות את רוע הגזירה?
“בטח שניסיתי, לא הצלחתי. הרבה אנשי כדורסל אמרו לי שאני עושה טעות בכך שאני מתחיל את העונה בקבוצה. הציעו לי לבוא במהלך העונה, והאמת, הם צדקו”.

ציפית שיתנו לך יותר קרדיט?
“עזבי, הם חושבים שהם יודעים מה טוב לקבוצה, זמנים יגידו”.

לאן אתה חושב שהיית מוביל את הקבוצה אם היית נשאר?
“פלייאוף עליון, ובסיטואציה מסוימת לאליפות. בלעדיי? אני לא יודע מי יהיה המאמן ואיך הוא ישתלט על השחקנים”.

אתה מרגיש שהיו רחשים גם מהקהל שהשפיעו על החלטת ההנהלה?
“הקהל לא בדיוק אהד אותי, בלשון המעטה. אני לא מבין למה. וברור שהתוצאות הביאו עוד לחץ מבחוץ על ההנהלה. תפקיד ההנהלה הוא לווסת ולספוג את הלחץ שלא יגיע לשחקנים. אני רוצה להאמין שהם עשו כמיטב יכולתם להביא שקט לקבוצה”.

לא קשה להבין שיש לך בטן מלאה על ההתנהלות. אתה מעריך שייתכן שעוד תחזור לכאן בעתיד?
“תראי, הבטן המלאה שיש לי כרגע היא בגלל שהכול טרי, ואני באמת חושב שלפטר אותי לא היה צעד נכון. עם זאת, אני מכבד ומעריך את החבר’ה האלה שעוסקים בהתנדבות בניהול הקבוצה, וזה לא פשוט. אני מניח שאחרי שהכול יירגע קצת, עוד נצחק על התקופה הזאת ונישאר חברים. אז בסיטואציה מסוימת הכול אפשרי”.

הקהל של אליצור איתו (צילום: אורי קריספין)

מהנהלת אליצור איתו אשקלון נמסר בתגובה: "מועדון אליצור איתו אשקלון מודה למאמן אוהד גל על תרומתו. עם כל הכבוד וההערכה, הקבוצה נמצאת כרגע לאחר שבעה משחקים במאזן שלילי כאשר רק במזל הליגה טרם ברחה לנו. תירוצים למצב יש אין ספור, אך מתוך שיקול דעת נרחב ואחריות ניהולית, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן ולאחל לו בהצלחה. כבר בימים הקרובים ימונה לקבוצה מאמן חדש”.

המחאה של אוהדי אליצור. צילום: דף פייסבוק הגל הכחול

בנושא אחר, במשחק הליגה השבוע מול לוד אוהדי הקבוצה מחו כנגד הרחקתם של שניים מאוהדי הקבוצה ולא נכחו במשחק עצמו כאות מחאה. בשלט שתלו מחוץ למגרש נכתב: “כולנו עם המורחקים”, ובדף הפייסבוק של ארגון האוהדים הגל הכחול הוסבר: “אם הרחיקו אדם אחד, כאילו הרחיקו את כולנו. לטוב או לרע, משפחה זו משפחה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר