אתר בנייה. צילום ארכיון: אלירם משה
אתר בנייה. צילום ארכיון: אלירם משה

צניחה חדה בהתחלות הבנייה באשקלון: "קבלנים לא ניגשים למכרזים. צפוי מחסור בדירות חדשות בעיר"

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נרשמה צניחה של כמעט 50% בהתחלות הבנייה באשקלון ברבעון הראשון של השנה, זאת בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. "הירידה נובעת מעצירה של פרויקטים עקב זינוק בעלויות המימון כתוצאה מעליית הריבית"

פורסם בתאריך: 2.7.23 16:56

     

ירידה מסתמנת בקצב התחלות הבנייה בעיר אשקלון ברבעון הראשון של 2023 – כך עולה מניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלמ"ס שבוצע בחברת שיווק הנדל"ן דרא.

בעיר החלו להיבנות ברבעון הראשון 335 דירות חדשות, מה שמביא אותנו לקצב שנתי מוערך של 1,340 דירות וזאת לעומת 642 התחלות בנייה ברבעון הראשון אשתקד, כאשר בכל שנת 2022 החלו להיבנות 2,476 דירות. מדובר בצניחה של 48% בהתחלות הבנייה בעיר. אשקלון מדורגת במקום ה-11 מבין היישובים המובילים בישראל בהתחלות הבנייה.

בהתפלגות לפי גודל הדירה, עולה כי באשקלון החלו להיבנות 158 דירות בנות 3 חדרים, 75 דירות בנות 4 חדרים, 66 דירות בנות 5 חדרים, 20 דירות 6 חדרים ויותר, ו-16 דירות בנות 2 חדרים.

לדברי עפרה חדד, סמנכ"לית ומבעלי חברת יורו ישראל הפעילה באשקלון, הסיבה לצניחה היא "הירידה בהתחלות הבנייה באשקלון תואמת למגמה הארצית ברבעון הראשון של השנה, ונובעת בעיקר מעצירה של פרויקטים עקב זינוק בעלויות המימון כתוצאה מעליית הריבית, ומאי הוודאות המדינית".

חדד גם מספרת כי רוב מכרזי המדינה בשנה האחרונה באשקלון נסגרו ללא הצעות, "בנוסף, המסה העיקרית של היתרי הבנייה בעיר ניתנה כבר לפני כשנה-שנתיים, והיום כבר בונים ומאכלסים. גם בראייה עתידית התמונה עגומה. רוב המכרזים שיצאו לשיווק בעיר בשנה האחרונה היו במסגרת מחיר מטרה, ורוב המגרשים הוחזרו למינהל ללא שום הצעה. קבלנים פשוט לא ניגשו וזאת לאור עלויות הריבית ואי כדאיות הכניסה למכרז, כך שאנו צופים בשנתיים הקרובות מחסור בדירות חדשות למכירה באשקלון".

חברת יורו ישראל בונה את פרויקט SEA@SKY, במרינה באשקלון. הפרויקט כולל שני מגדלים בני 25 קומות הנחשבים בין הגבוהים בעיר. הדירות בפרויקט גדולות מהממוצע בשוק וכוללות דירות בנות 4 ו-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים עם מפרט טכני עשיר.

ברמה ארצית החלו להיבנות ברבעון הראשון כ-14,981 דירות חדשות, מה שמהווה צניחה של 25% לעומת 19,983 ברבעון הראשון של 2022.

פרויקטSEA@SKY באשקלון של חברת יורו ישראל. צילום: יורו

פרויקטSEA@SKY באשקלון של חברת יורו ישראל. צילום: יורו

הערים המובילות בכלל התחלות הבנייה הן ת"א, בת ים, ירושלים, ראשון לציון, ומודיעין. בהתפלגות לפי גודל הדירה, עולה כי ברבעון נרשם זינוק בהתחלות הבנייה של דירות 3 חדרים וצניחה בבניית דירות 4 חדרים. בדירות 5-6 חדרים לא נרשם שינוי מהותי לעומת הקצב אשתקד, כמו גם בדירות 2 חדרים. בדירות בנות חדר אחד נרשמה צניחה בקצב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר