כאן יקום אגם. צילום: פבל
כאן יקום אגם. צילום: פבל

120 מיליון ש"ח: כך ייראה האגם בשכונת אגמים

הכסף יועבר ממשרד השיכון ומרשות מקרקעי ישראל; האגם יהיה חלק מפארק האקו-ספורט שיוקם בשכונה והוא ייתן מענה לסוגיית הניקוז; ראש העירייה, תומר גלאם: "היום אפשר לומר שיצאנו לדרך"

פורסם בתאריך: 8.7.19 19:16

     

לאחר החששות שהביעו תושבי שכונת אגמים כי לא יוקם אגם בשכונת אגמים, עכשיו התברר כי הפרויקט הזה תוקצב וייצא לפועל כאשר לצידו יוקם פארק אקו ספורט. העבודות צפויות להימשך 36 חודשים והן יכללו מעבר להקמת האגם גם אצטדיון אתלטיקה קלה, בתי קפה ומסעדות, מתקני סירות ושייט ועוד מגוון אטרקציות תיירותיות.

הדמיה של האגם באגמים

הדמיה של האגם באגמים

עלות הפארק והאגם היא כאמור, כ-120 מיליון ש"ח כאשר 80 מיליון ש"ח עבור הקמת הפארק ועוד 40 מיליון ש"ח עבור הקמת האגם. בשל מחלוקות בין משרד הבינוי והשיכון לבין עיריית אשקלון בעבר, סירב משרד השיכון לממן את החלק הנדרש להשלמת הפרויקט נוסף על חלקה של רשות מקרקעי ישראל וכך נגרם מחסור של עשרות מיליוני שקלים בפרוייקט. רק לאחרונה, ולאחר התערבות אינטנסיבית ואישית של ראש העירייה, סוכם המימון של משרד הבינוי והשיכון, הנדרש להשלמת הפרוייקט – בהתאם לדרישת העירייה. על פי החלוקה כעת, משרד הבינוי והשיכון התחייב לתקציב של 46 מיליון ש"ח ואילו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) התחייבה לתקציב של 74 מיליון ש"ח.

תומר גלאם ויוסי דיין בשכונת אגמים. צילום: פבל

משרד השיכון אישר את חלקו בהקמת האגם כחלק מפתרון הניקוז לשכונת אגמים מערב לה הוא מחויב, ואילו חלקה של רמ"י במימון הפרויקט אושר במסגרת מחויבות הרשות כחלק מפיתוח שכונת אגמים מזרח.

סביב האגם יוקם פארק אקו ספורט שיכלול אצטדיון אתלטיקה קלה, מתקני סירות ושיט, אכסניה, בתי קפה ומסעדות וכמובן שירותים ציבוריים. בעבר אף נשקל להקים במקום מרכז מבקרים, אך הדבר ירד מהפרק.

שכונת אגמים. צילום: פבל

שכונת אגמים. צילום: פבל

על פי הערכות פנימיות של העירייה, עלות אחזקת הפארק נאמדת בכ-8 מליון ש"ח לשנה, כשבעלות זו נכללים תחזוקת פארק כולו לרבות המתקנים שבו. יחד עם זאת, ראש העירייה הורה לחברה הכלכלית לבחון את האפשרויות להרחיב את שטחי הנכסים המניבים, ולהרחיב את היצע הפעילויות והאטרקציות שיוצעו לתושבי העיר, כך שהדבר יכסה חלק גדול יותר מעלות התחזוקה השוטפת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




משך העבודות על הפרויקט הן כשלוש שנים של ביצוע, זאת אומרת לא כולל תכנון, וחשוב לציין כי תחילת העבודות מותנית בסיום חפירות ההצלה של רשות העתיקות.

תומר גלאם. צילום: פבל

תומר גלאם. צילום: פבל

ראש העיר, תומר גלאם: "לא היה פשוט להשיג את הכסף לטובת הפרוייקט הזה שעלותו למעלה מ-120 מיליון שקלים, אבל בסופו של תהליך הסכים משרד הבינוי והשיכון להעביר את סכום הכסף הנדרש לתחילת העבודות והשלמתו, וגם רשות מקרקעי ישראל תעביר את החלק שעליו התחייבה כחלק מפיתוח שכונת 'אגמים' מזרח. היום אפשר לומר שיצאנו לדרך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר