בנייני מגורים סמוך למרינה באשקלון. צילום: אלירם משה
בנייני מגורים סמוך למרינה באשקלון. צילום: אלירם משה

נדל"ן: אשקלון במקום הראשון בארץ בבניית דירות קטנות

כמה דירות בנות 2 חדרים בנו במחצית הראשונה של השנה באשקלון לעומת תל אביב? הנתונים לא מפתיעים. יו"ר ארגון קבלני אשקלון: "באשקלון יש ביקוש גבוה לדירות נופש, וזו אחת הסיבות לגידול בבניית דירות קטנות בעיר"

פורסם בתאריך: 15.10.18 13:54

     

אשקלון מוצפת בבנייה. צפון העיר ושכונת אגמים שוקקים פועלי בניין ומשאיות המביאות ציוד ותשומות לבנייה. בבמהלך 2019 צפויה תעשיית הבנייה לפלוש גם לכיוון עיר היין שכעת נעשות בה עבודות תשתית.

אך מהי המגמה הכללית באשקלון ביחס ליתר ערי הארץ. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים כי במחצית הראשונה של 2018 חל זינוק בבניית דירות קטנות בנות 2 חדרים וצניחה בהקמת דירות בנות 3 חדרים. דירות שני חדרים הם למעשה דירות סטודיו המיועדות בעיקר לאלו שגרים בגפם או לזוגות צעירים. גודל דירות אלה מקובלות לייעוד של דירות נופש, למשל בסמיכות למרינה באשקלון.

בונים בניינים בכל רחבי העיר. אילוסטרציה: אלירם משה

מניתוח הנתונים עולה כי באשקלון נבנו במחצית הראשונה של השנה הכי הרבה דירות בנות 2 חדרים – 327 יח"ד. אשקלון הדיחה את תל אביב מראש הרשימה למקום השני, בתל אביב למרות גודלה העצום של העיר, יוקר הדירות והביקוש הרב היו 295 התחלות בנייה של יח"ד שנות 2 חדרים. חיפה אגב, מדורגת במקום השלישי עם 116 דירות בנות 2 חדרים שהוחל בבנייתן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"יש לזכור כי הדירות הקטנות עדיין תופסות נתח קטן סך התחלות הבנייה בישראל" אומר יו"ר ארגון קבלני אשקלון, דוד רוזנר שמוסיף ומסביר "באשקלון יש ביקוש גבוה לדירות נופש, וזו אחת הסיבות לגידול בבניית דירות קטנות בעיר. בעוד שתל אביב וחיפה מחירן של הדירות הקטנות מאד גבוה, הרי שבאשקלון מחירן אטרקטיבי במיוחד".

דוד רוזנר. צילום: אלכס שטארק

דוד רוזנר. צילום: אלכס שטארק

אם נבחן את הנתונים ברמה הארצית נמצא גידול בבניית הדירות הקטנות. בכל רחבי מדינת ישראל, במחצית הראשונה של 2018 הוחל בבניית 894 דירות בנות 2 חדרים, לעומת 822 דירות בשנת 2017 כולה. נתח זה הוא רק 4% מכלל התחלות הבנייה במחצית הראשונה של השנה לעומת 2% בשנת 2017.

אילוסטרציה: אלירם משה

לעומת זאת, אפשר לגלות כי בינואר-יוני 2018 הוחל בבניית 1358 דירות בנות 3 חדרים, שעדיין נחשבות קטנות אך מיועדות למשחות קטנות.,לעומת 3488 ב-2017. נתח השוק ירד מ-7% אשתקד ל-6% כיום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר