אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל
אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

למה זה קורה? הגירה חיובית לאשקלון, כבר חמש שנים ברציפות

העיר גדלה וגדלה לא רק בברנע, גם בשכונת אגמים. במקביל, בכל שנה אלפים עוזבים את אשדוד ואת הערים הגדולות. מה הגורם המרכזי? מחיר הדירות באשקלון

פורסם בתאריך: 18.12.17 11:54

     

האם הגירה חיובית, זו המגדילה את כמות האוכלוסיה בעיר היא טובה לאשקלון או שמא רעה לעיר. השבוע מגלה דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בעוד ארבע מהערים הגדולות בישראל: תל אביב, ירושלים, חיפה וראשון לציון סובלות מהגירה שלילית של תושבים – אשקלון נהנית זאת השנה החמישית מהגירה חיובית.

אמנם העולם המערבי כולו נמצא כבר שנים רבות במגמת עיור המתחזקת בעולם, אך מנתוני הלשכה עולה כי בישראל המגמה הפוכה, תושבים עוזבים את הערים הגדולות ועוברים לערים קטנות יותר. מגמה זו, נמשכת כבר 4 שנים והיתה נכונה גם בשנים 2013 – 2014.

ברשימת הערים שפורסמו, אשקלון נמצאה כנהנית מהגירה חיובית של תושבים חדשים לעומת העיר הסמוכה אשדוד, בה הנתונים מצביעים על הגירה שלילית.

בשוק הנדל"ן רואים את מחירי הדירות כאחד מהמרכיבים המשפיעים ביותר על זוגות לעזוב את עיר מגוריהם. "מחירי הדירות בשנים האחרונות נמצאים במגמת עליה. עם זאת, בערים שאליהן יש הגירה חיובית מחירן של הדירות עדיין נמוך מאשר בערים עם הגירה שלילית ולכן ניתן לראות כי תושבים חדשים מגיעים לעיר ורוכשים דירות חדשות" מסרה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין שניתחה את הנתונים שהתפרסמו בדו"ח "סיבה נוספת שניתן לייחס להגירה החיובית היא שהערים הבינוניות דוגמת אשקלון צוברות תאוצה בשנים האחרונות מבחינת פיתוח תשתיות ובנייה. אשקלון היא אחת מן הערים שחתמו על הסכם הגג הגדול ביותר במדינה לבניה של כ 30,000 אלף יחידות דיור, אשר ייבנו ב 7 שכונות חדשות. כמו כן יש באשקלון כמות גדולה של דירות שמשווקות לזכאים במחיר למשתכן".

מניתוח מחירי הדירות הדשות בערים הסמוכות אשקלון ואשדוד עולה כי "מחירי הדירות באשקלון, לעומת אשדוד יוצרים הזדמנות עבור זוגות צעירים לרכוש דירת 5 חדרים לעומת דירת 4 בגלל פער יחסית קטן של כ 80,000 שקלים.

הזוגות הצעירים שרוצים לרכוש דירה ומחפשים מחוץ לאשדוד, בה המחירים גבוהים מדי עבורם, יכולים לוותר על הקניה המובנת מאליה כביכול של דירת 4 חדרים ולרכוש דירת 5 חדרים באשקלון, כאמור בפער מאוד קטן. דירות במחירים זולים יחסית ניתן לראות בשכונות חדשות כגון שכונת אגמים", מעריכה בוגין.

"אנו מוצאים בקרב המתעניינים בפרויקט רבים מתושבי אשדוד, ששוקלים מעבר לאשקלון, בין היתר, לאור התייקרות הדירות בעירם, התייקרות אשר מרחיקה מהם את היכולת לרכוש בה דירה או אף לשדרג מדירה קטנה לדירת 5 חדרים", אומר אלי אגם מנכ"ל חברת אמפא – ישראל הבונה את פרויקט YOUNG בשכונת אגמים באשקלון. "שכונת אגמים באשקלון כבר הפכה להיות הדבר המבוקש במגורים בעיר, שכן היא מהווה את אחת האלטרנטיבות הבודדות למשפרי דיור כיוון שהיא מציעה דירות חדשות, במחירים נמוכים יחסית שלא במסגרת מחיר למשתכן".

פרויקט יאנג באגמים

פרויקט YOUNG נבנה על שטח של כ-6 דונם ויכלול 40 יחידות דיור ב-4 בנייני בוטיק עם 2 דירות בלבד בכל קומה, כאשר כל דירה מתוכננת בצורה מיוחדת ושונה. בין הדירות בפרויקט דירות 4-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוז. מחירי הדירות בפרויקט הם 5 חדרים החל מ 1.43 מיליון ש"ח, ודירות 4 חדרים החל מ-1.3 מיליון ש"ח.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר