פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי ואדי ישראל
פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי ואדי ישראל

פיני ביטון חושב שצריך להתאים את החינוך המיני לדור האינטרנט

למרות הקורונה והקפסולות, שנת הלימודים באשקלון ובכלל נפתחה ללא תקלות מהותיות. אבל מה שמטריד את פיני ביטון זה דווקא התכנים הנלמדים. או יותר נכון, אלו שלא נלמדים כמו שצריך. למשל: חינוך מיני מותאם לדור האינטרנט וזאת על רקע האונס הקבוצתי

פורסם בתאריך: 4.9.20 12:33

     

פתיחה ארגונית מוצלחת, והתוכן?

חרף הקשיים והאתגרים הגדולים שמציבה הקורונה בפני מערכת החינוך ואחרי אינספור דיונים מחד ואיומי השבתה מאידך, נפתחה השבוע שנת הלימודים המיוחלת. גם ברמה הארצית ובעיקר ברמה המקומית נראה כי העסק עובד ומתפקד. ברמה המקומית, זה נראה עוד יותר טוב, לשמחתנו. אם בשנה רגילה אנו רגילים לבעיות שבשגרה שהפכו כמעט לחלק אינטגרלי מפתיחת שנת הלימודים היה זה אך צפוי וטבעי שפתיחת השנה הזאת, עם כל ההנחיות החדשות והשינויים של הרגע האחרון (ואצלנו הרגע האחרון זה שעות ספורות לפני הפתיחה ממש) תהיה פתיחה שנת לימודים צולעת. והיינו בהחלט מבינים זאת. אבל לא היא, אצלנו העסק פשוט עובד לשמחתנו.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

אני מניח שישנם עדיין מקרים חריגים, הדורשים התייחסות ומענה אבל בכללי אפשר לומר שאפו. למעשה אנחנו מדברים כאן על תקופת חירום (פשוט, אין לי שם אחר לימי הקורונה ההזויים האלה) המערכת עובדת בתוך שיגרת חירום. רק מערכת משומנת היטב שפועלת נכון בשגרה תדע לפעול נכון בחירום. על כך יש להודות לכל העוסקים במלאכה, החל מראש המערכת הכללית, תומר גלאם, המשך בראש מערך החינוך הנמרץ, יובל זוזט, וכלה באחרון העובדים במערכת החינוך בעיר. יישר כוח גדול לכולם.

ואחרי שחילקנו מחמאות בתחום הארגוני בתקווה שגם מעט הבעיות שנותרו תיפתרנה, הייתי רוצה לגעת בנושא שלשמו התכנסנו: התכנים במערכת החינוך. קוראיי היקרים, כולנו היינו בבית ספר וידענו תמיד, שכדי להשתלב בחברה אתה חייב לרכוש ידע בסיסי וכדי להצליח ממש, אתה פשוט חייב להצטיין בלימודים, מעין “נוסחה” פשוטה כזאת. הבעיה הגדולה בסיפור הזה היא שלימודים והצטיינות זה בכלל לא מספיק. זה לא מספיק כדי להיות אזרח טוב במדינה מתוקנת, קל וחומר בתקופה שבה הילדים שלנו חשופים לכל כך הרבה רעל מכל סוג שהוא, הן ברשתות והן במדיה התקשורתית.

מקרה האונס המחריד באילת מחדד שוב את סוגיית החינוך המיני הנכון לתקופתנו. אלפי מילים נשפכו מכל עבר, על הצורך בהתאמת החינוך המיני של ימינו לעובדה שהילדים שלנו חשופים לכל כך הרבה מידע שגוי ומטעה. נוצר כאן דור שלם של ילדים (בנים בעיקר) שראה סקס על כל צורותיו המכוערות עוד בטרם משך בתמימות בצמתה של הילדה מהכיסא הסמוך. למול זה, וכאילו לא די בזה, נוצרה כאן חברה מקוטבת אלימה וצרחנית. משוסעת ועצבנית מוכוונת ונשלטת על ידי מסרים המוזרמים תדיר על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת שכאילו חברו יחד והחליטו לרסק את מעט שיקול הדעת שעוד נותר לנו.

על מנת להתמודד עם זה כנדרש במערכת החינוך חייבים להגדיל את שעות ההוראה בתחום כישורי חברה. יכול להיות שיש במערכת החינוך מי שהנושא הזה מדיר שינה מעיניו. אבל כולנו יודעים שעל מנת שהנושאים הללו יקבלו ביטוי במערכת הלימודים חייבת לבוא דחיפה מלמעלה. לשמחתי יש עדיין כמה פוליטיקאים שהמצב החברתי חשוב להם לא פחות מהכיסא. בהם אני תולה תקווה, שישימו את הנושא הזה על השולחן ולא ירפו עד שהנושא יוסדר אפילו בחקיקה.

הילדים שלנו זקוקים למערכת מסננים גדולה מאוד. הילדים שלנו טעונים ברעלים חברתיים שייקח זמן רב לנקות. אני כמובן לא מנתק את החובה שלנו כהורים. ברור לי מעל לכל ספק ש”חינוך מתחיל בבית”. חינוך מתחיל בבית, אבל לא נגמר בבית! אני לא יודע אם זה ניתן ברמה עירונית להוסיף שעות חברה על חשבון דברים אחרים. אין לי מושג ירוק לגבי נהלים של משרד החינוך. יש לי מושג רק בצרכים הדחופים שלנו כחברה כמדינה. אז אולי בכלל ניתן להתחיל כאן מהפכה בקטע הזה. אולי. בדבר אחד אני בטוח: כאן אצלנו יש על מי לסמוך. יובל זוזט ותומר גלאם זה שילוב מנצח. אולי הם יביאו בשורה ברמה הארצית? הלוואי.

ויפה שעה אחת קודם.

יאסו! מני

משהו נוסף שכבר שבוע יושב לי על המעיים. בשבוע שעבר קיבלתי העתק מסרונים ששלח מני יאסו מנהל קבוצת הכדורגל מכבי אשקלון כדי לנסות ולבטל כנס מאמני הכדורגל של ישראל שאמור להתקיים כאן באשקלון. “אשקלון עיר גזענית אינה ראויה למעמד כזה”, כתב יאסו לאחד ממארגני הכנס. כידוע, הבחור עוסק בתחום אהוב על מרביתנו, ספורט, כדורגל. הבחור מנהל מערכת שבה פעילים ילדים לא מעטים, לומדים כדורגל ומחונכים לספורט. אחלה, לא? באמת אחלה. רק מה, יש בעיה “קטנה” עם הדברים שכתב הבחור. בעיה קטנה גדולה!

לנסות למחות על קיום כנס שאורגן על ידי ההתאחדות / ארגון השחקנים זה יכול להיות לגיטימי, אלמלא הבחור בחר להשתמש בדרך נלוזה שאין ואסור שיהיה לה מקום במחוזותינו. אז מסתבר שיש מי שחושב שהכדורגל באשקלון לא באמת מעניין ושהתקדמות הדור הבא זה לא העיקר, העיקר זה ה”קיפוח של מני יאסו והקבוצות שלו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כשנשלח אליי תוכן המסרונים נותרתי פעור פה. האיש אשכרה לא רואה בעיניים, הוא כותב ליו”ר איגוד המאמנים שאנחנו “עיר גזענית” ומנסה להניא אותו מלקיים כאן את הכנס. אתם מבינים? תומר גלאם, אתה איתי? הורים יקרים, אתם מבינים מה האיש מנסה לעשות? אז ככה, אדון מני יאסו המקופח הסדרתי, על מנת להישאר ממלכתי ולא לחרוג משפת בני האדם אני מודיע לך (ואולי גם לעירייה) אנחנו אנשי הכדורגל בעיר, שחלקנו אימן, ניהל וטיפח דורות של שחקנים נגעלים מהדרך הנלוזה שבה בחרת! לא אתה תלמד אותנו קיפוח מהו וגזענות מהי.

את התרבות של “אכלו לי שתו לי” תשאיר למרחב אחר. טול קורה מבין עיניך כשאתה קורא לאשקלון עיר גזענית. עליך נאמר “הפוסל במומו פוסל”. עירית אשקלון פרשה לך שטיח ענק ואתה רמסת אותו.

האמת שניסיתי לדבר עם יאסו ולהבין את פשר המסרונים הללו, שלחתי לו אותם וביקשתי ממנו הסבר והוא לא השיב. אפילו נפגשנו במקרה ושאלתי אותו והוא לא הסביר.
רציתי לשמוע, איזה מניע מתקבל על הדעת יכול לעמוד מאחורי שליחת הודעות כאלה תוך הפניית אצבע מאשימה לאשקלון. רציתי ולא קיבלתי תשובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר