מאז תחילת מבצע "עם כלביא", ובשל המצב הביטחוני המורכב, החלו צוותי מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון במהלך נרחב של פניות טלפוניות לאזרחים הוותיקים בעיר – מתוך מטרה לספק מענה אישי, לבדוק את מצבם הבריאותי והנפשי, ולהציע סיוע היכן שנדרש.
מאחורי כל שיחה עומד ניסיון לא רק לאתר צרכים רפואיים או לוגיסטיים – אלא גם להפיג את תחושת הבדידות של אנשים מבוגרים, שחלקם חיים לבדם או חווים קושי לשתף במצוקה. מלבד בירור הצרכים המיידיים, כוללות השיחות גם הסברה על חשיבות ההיערכות לשעת חירום והכרת המרחב המוגן האישי.

מינהל הרווחה והשירותים החברתיים למען התושבים הוותיקים. צילום: אשר דיין
חשוב לציין – לא כל מי שאומר "לא צריך, הכול בסדר" באמת מסתדר, והרבה פעמים תשובה כזו נובעת מהרצון לא להטריח או לא להיתפס כמי שנזקק לעזרה. בתוך כך, קוראת העירייה לציבור הרחב – בני משפחה, שכנים וקרובים – לשים לב לסביבתם וליזום קשר עם תושבים מבוגרים. אם עולה חשש או מתעורר צורך בסיוע, ניתן לפנות למוקד העירוני 106.

מינהל הרווחה והשירותים החברתיים למען התושבים הוותיקים. צילום: אשר דיין
ראש העיר, תומר גלאם: "בימים אלה, חשוב לנו שהתושבים הוותיקים שלנו ידעו וירגישו שאנחנו כאן בשבילם. אני מזמין את כל התושבים להיות קשובים לשכנים המבוגרים – יחד נוודא שאף אחד לא נשאר לבד".

מינהל הרווחה והשירותים החברתיים למען התושבים הוותיקים. צילום: אשר דיין

מינהל הרווחה והשירותים החברתיים למען התושבים הוותיקים. צילום: אשר דיין
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך