ערב שירי לוחמים באורט הנרי רונסון
ערב שירי לוחמים באורט הנרי רונסון

"נעצרו החיים ברגע": בוגרת אורט רונסון באשקלון בנאום מרגש

לקראת יום הזיכרון קיימו בביה"ס אורט הנרי רונסון באשקלון ערב שירי לוחמים שהפך מרגש עוד יותר על רקע המלחמה. בערב הופיעו בוגרי בית הספר, חיילי צה"ל, תושבים ותלמידים, וגם - תמר נצר, בוגרת ביה"ס שנפצעה בקרב והקריאה מכתב מרגש לחבריה

פורסם בתאריך: 12.5.24 23:21

     

ביה"ס אורט הנרי רונסון באשקלון ערך ערב שירי לוחמים שהוקדש לחמישים חללי בית הספר לאורך השנים. במהלך הערב ריגשה את הנוכחים בוגרת בית הספר, תמר נצר, משקית ת"ש של גדוד 51 בגולני, שנפצעה קשה בקרב מול מחבלים סמוך לקיבוץ כיסופים, והקריאה מכתב מרגש לחבריה שנרצחו.

 

את הערב תכננו בבית הספר עוד לפני אירועי ה-7.10, אך הוענקה לו משמעות אחרת עקב ימי המלחמה. מי שהופיעו בטקס היו בוגרי בית הספר, חיילים, אזרחים ותלמידי בית הספר.

במהלך הערב התרכזו בביה"ס בסיפורם של שלושה חללי בית הספר – עמוס מלצר, בנימין קדושיאן ויעקב וקנין. תלמידי חטיבת הביניים למדו על השלושה והכינו תוצר דיגיטלי שהוצג בתערוכה מיוחדת שהוכנה לאותו הערב.

תמר נצר, בוגרת בית הספר

תמר נצר, בוגרת בית הספר

וכאמור, אחד הרגעים המרגשים ביותר בטקס היה כאשר בוגרת בית הספר תמר נצר עלתה לשאת דברים. "שבעה חודשים עברו מאז שאתם לא כאן. לחברים שלי שאני כל כך אוהבת, נעצרו החיים ברגע", הקריאה תמר מתוך מכתב שכתבה לחבריה שכבר לא בין החיים.

"לפעמים אני חושבת למה זה מגיע לי שאני נמצאת פה עכשיו, ואתם – שהייתם צריכים לבנות משפחה, להספיק לצאת לטייל בעולם ולטרוף את החיים, שהייתם צריכים לאהוב, לכעוס ולהרגיש. אבל כל זה נלקח מכם ביום אחד, נעצר ולא ימשיך להיות. אני לא אשמע יותר את הקול היפה שלכם, לא אזכה לצחוק אתכם בשעות הקטנות של הלילה ולא ארגיש את החיבוק שלכם יותר לעולם. בחורים צעירים שנגמרו להם החיים, ומאז יש בלבי 29 רסיסים שלא אצליח לאחות".

תמר נצר, בוגרת בית הספר

תמר נצר, בוגרת בית הספר

מנהלת בית הספר הדגישה בדברי הברכה את חשיבות העצמת המכנה המשותף בעת הזו. "אנחנו לא אחידים" אמרה, "יש ויהיו ביננו מחלוקות. אבל יש לנו אחדות גורל ואחדות ייעוד. הערב הזה הוא ערב של מכנה משותף והשירים שנבחרו מספרים את סיפורה של החברה הישראלית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר