הצבעת תקציב 2024. צילום: דוברות עיריית אשקלון
הצבעת תקציב 2024. צילום: דוברות עיריית אשקלון

כ-4 מיליארד שקלים: אושר תקציב עיריית אשקלון לשנת 2024

מתוך התקציב, 651 מיליון שקלים יושקעו בחינוך, המהווים 42.5% מתוך סך התקציב. 231 מיליון שקלים יושקעו ברווחה ו-185 מיליון שקלים יושקעו בתחום שיפור פני העיר

פורסם בתאריך: 19.4.24 15:08

     

תקציב 2024 עומד על 3 מיליארד שקלים ו-969.7 מיליון שקלים שהם כ-1.5 מיליארד שקלים לתקציב שוטף, וכ-2.5 מיליארד שקלים לטובת תקציב פיתוח כולל תשתיות, בביצוע חכ"ל במסגרת הסכם הגג.

העירייה מציגה תקציב מאוזן וללא גרעון, וזאת לאחר שבשנים האחרונות כיסתה העירייה גירעונות ישנים של קדנציות קודמות ונמנעה מלקיחת הלוואות.

התקציב יוקדש למגוון תחומי ניהול העיר ורווחת התושבים, וחלק גדול ממנו יוקדש לנושא החינוך. תקציב החינוך עומד על 651 מיליון שקלים המהווים גידול של כ-317 מיליון שקלים בתוך חמש שנים. תקציב החינוך יתמקד ברווחה האישית – חוסן ואיתנות נפשית; צמצום פערים וקידום מצוינות; היברידיות בלמידה – מערך משולב למידה פיזית ולמידה מקוונת, ושותפויות וחיבורים בין מוסדות חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים.

השלמת טיילת כביש 3. צילום אדי שראל

השלמת טיילת כביש 3. צילום אדי שראל

במסגרת התקציב ניתן לראות כ-25 מיליון שקלים שהושגו על ידי העירייה בהחלטת ממשלה לטובת שורה רחבה של תוכניות לחיזוק החוסן בקרב תלמידות ותלמידי העיר, החל מהגיל הרך דרך היסודי ועד לתיכונים.

תקציב הרווחה גדל השנה ועומד על 231 מיליון שקלים, המהווים גידול של 47 מיליון שקלים בתוך שלוש שנים בלבד, וימשיך את המהפכה שהחלה בתחום בשנים האחרונות, עם הפיכת אגף הרווחה למינהל, הקצאת משאבים ותקציבים ייעודיים לרווחת התושבים תימשך גם השנה, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות ועל אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בין הפרויקטים המתוכננים: תכנון שלב ב' במרכז הרב תכליתי; תכנון מרכז יום תמר ב' לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית; תכנון מעון יום שיקומי לגיל הרך בשכונת אגמים מזרח; תכנון והקמת מרכז רב שירותים לעיוור, תכנון והקמת מרכז משלים למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים; תכנון מרכז יום לאזרחים ותיקים תשושים והקמת מעון יום שיקומי בעיר היין.

תגבור תחושת הביטחון האישי. צילום סיון מטודי

תגבור תחושת הביטחון האישי. צילום סיון מטודי

תקציב הביטחון יכלול את מרכיבי הביטחון והחירום בצל מלחמת חרבות ברזל ויתמקד בהגברת תחושת הביטחון האישי בקרב תושבי העיר, היערכות רשותית לתרחישי קיצון, הקמת מרכזי גנרציה למענה במקרה של משבר חשמל, המשך הפעלת כיתת הכוננות העירונית המשולבת הקמת מרכז שלטון מבצעי שיכלול את מוקד הרואה ואכיפה חכמה להבטחת הסדר הציבורי בעיר.

השנה גם יימשך שיפוץ המקלטים המשותפים בבנייני מגורים בהיקף של 21 מיליון שקלים, חידוש ושיפוץ המקלטים הציבוריים והוספת מצלמות ברחבי העיר ובקרבת מוסדות חינוך.

המשך פיתוח אקו פארק. הדמיה אלו את ניצן

המשך פיתוח אקו פארק. הדמיה אלו את ניצן

תקציב של 185 מיליון שקלים ניתן לתחום שיפור פני העיר עם עלייה של יותר מ-20 מיליון שקלים משנה שעברה, עבור, בין היתר, פינוי אשפה, ניקיון רחובות ואחזקת נוי. כמו כן, יקודמו הפרויקטים הבאים: תכנון והקמה של מרכזי מחזור פסולת, החלפת גגות אסבסט ברחבי העיר הקמה והפעלה של מערך לניהול פסולת בניין והקמת תשתיות למערך איסוף פסולת גושית.

"התקציב שאושר הוא תקציב מאוזן, ללא גרעון, המביא לידי ביטוי את הצרכים העירוניים לחיזוק תחושת הביטחון האישי, בצל מלחמת חרבות ברזל, תוכניות לחיזוק החוסן בקרב התושבים, מהגיל הרך ועד לגיל השלישי וממשיך, הלכה למעשה, את ההשקעה העירונית בדרך לממש את החזון שלנו להפוך את העיר הנפלאה שלנו למטרופולין חדש, חזק ומשמעותי בישראל שמציע לתושביו, הקיימים ואלו הבאים בשעריו, איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר, בכל התחומים, תוך הענקת שירות מיטבי, מקצועי, מהימן ובלתי מתפשר לתושבי העיר", אמר ראש העיר תומר גלאם.

שיפוץ מקלטים. צילום אחי בנאי

שיפוץ מקלטים. צילום אחי בנאי

"גם הפעם, תחום החינוך יקבל נתח משמעותי מעוגת התקציב בהתאם לחשיבות שאנחנו רואים בו כבסיס להצלחה של דור העתיד וכמפתח לחברה טובה יותר, מכילה יותר וסובלנית יותר. נמשיך בהטמעת תוכניות פדגוגיות חדשניות ומתקדמות שיאפשרו לתלמידות ותלמידי העיר, מגני הילדים ועד לתיכונים, מצוינות הישגית וחשיבה פורצת דרך ויזמית לצד מצוינות ערכית ועידוד ערכי התרומה לקהילה והערבות ההדדית. השנה, במיוחד, יינתן דגש לחוסן הנפשי והחברתי של תלמידי העיר ואלו יבואו לידי ביטוי במערכת החינוך, הפורמאלית והבלתי פורמאלית.

"במסגרת התקציב החדש, נמשיך במימוש פרויקטים רבים שמהווים מחוללי שינוי בתחומי התחבורה, התעסוקה, השכונות הוותיקות, התרבות והספורט ועוד כהמשך ישיר לתנופת העשייה האדירה שידעה העיר בשנים האחרונות.

"השכונות הוותיקות ימשיכו ליהנות מהשקעה חסרת תקדים שתהפוך את סביבת המגורים של התושבות והתושבים למקום שהרבה יותר נעים לחיות בו; חברות עתירות ידע ראשונות יתחילו להגיע לעיר ולהציע אלפי מקומות עבודה חדשים ומתקדמים בשכר גבוה בתחומי ההיי-טק בעיר; כפי שהקמנו את האקו-פארק, נמשיך בהקמת פארק עיר היין שיהווה גם הוא מוקד משיכה לבילוי, פנאי וטבע; נמשיך בהקמת התחנה המרכזית החדשה והגשרים שיחברו בין השכונות הקיימות לשכונות החדשות ויקלו את עומסי התנועה בעיר.

אזור התעשייה הטכנולוגי בעיר היין. הדמיה אלי ארמון

אזור התעשייה הטכנולוגי בעיר היין. הדמיה אלי ארמון

נמשיך בפיתוח רצועת החוף ויצירת תמהיל נכון ומדויק למשיכת מיזמי מלונאות, תיירות ונופש; נמשיך בקידום תוכניות של התחדשות עירונית שיעניקו לתושבים לא רק סביבת מגורים נעימה יותר לחיות בה, אלא גם בית שיוכלו להרגיש בו הרבה יותר מוגנים ובטוחים; נמשיך בהרחבת המענים הרווחתיים והחברתיים לאוכלוסיות ייעודיות, בין היתר, על ידי הקמת שלב ב' במרכז הרב תכליתי לאנשים עם צרכים מיוחדים; נמשיך בהפקת פסטיבלים, מופעים ואירועים בקנה מידה ארצי שישימו את העיר אשקלון על מפת התרבות בישראל לצד הפקות מקור ייחודיות של התיאטרון העירוני והאמנים המקומיים; נקים את בית הנבחרות האזורי ומרכז למצוינות בכדורגל; נקים את המרכז התרבותי והחברתי עבור האזרחים הוותיקים בעיר ואת קריית הנוער והצעירים ע"ש יוסי דהן עבור דור העתיד של העיר ועוד שורה ארוכה של תוכניות בכל תחום ותחום.

אני רוצה להודות לעובדות ועובדי העירייה על המסירות, המקצועיות למען תושבי אשקלון – בשגרה ובחירום. תודה מיוחדת לגזבר העירייה, איציק וייצמן, למשנה למנכ״ל, מירב בוסקילה ולכל עובדות ועובדי האגף על העבודה הקשה שנעשתה גם השנה בבניית תקציב מאוזן המאפשר לנו להוציא אל הפועל את כל התוכניות והפרויקטים העומדים על הפרק".

רוצים לדעת עוד על המספרים ועל עיקרי הפרויקטים המתוכננים לשנת 2024? לחצו כאן לחוברת התקציב הדיגיטלית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"





רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר