דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי. צילום: ינאי יחיאל
דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי. צילום: ינאי יחיאל

בחינם לילדים תושבי אשקלון: תכנית 'חיבוקי' לטיפול בפחדים וחרדות

'התערבות חיבוקי' - היא תכנית שמטרתה לסייע לילדים הסובלים מפחד וחרדה לטפל בעצמם באמצעות טיפול בבובת חיבוקי בדוגמת כלב עצוב. התכנית תחל לפעול באשקלון עבור ילדים בגילאי 3-9 ללא עלות, במרכזי טיפול ייעודיים שייפתחו לצורך כך בימים הקרובים. כל הפרטים על אופן הטיפול ורישום לתכנית, כאן

פורסם בתאריך: 13.2.24 10:06

     

תכנית חדשנית שנועדה לטפל בפחדים וחרדות אצל ילדים תחל לפעול באשקלון, ללא עלות, לילדים בגילאי 3 עד 9. הטיפול הינו באמצעות בובת חיבוקי – כלב עם פנים עצובות, איתו הילדים יוכלו להזדהות, לשתף אותו ברגשותיהם, לטפל בו, ועל הדרך לטפל בעצמם. הבובה הוכחה מחקרית כטיפול המהיר והיעיל ביותר במצוקות ובחרדות בגילאים האלו.

התכנית מופעלת באשקלון באמצעות שיתוף פעולה של עמותת "תלם" מקבוצת "עמל ומעבר", עיריית אשקלון באמצעות החברה העירונית, ובנק הפועלים, שפותחים מרכז טיפולי מיוחד לילדים. המרכזים הטיפוליים מבוססים על "התערבות חיבוקי", טיפול שפותח ע"י ד"ר שי חן-גל – הפסיכולוג הראשי של עמותת תלם, מקבוצת "עמל ומעבר", פרופ' אבי שדה ז"ל וד"ר פלורה מור.

מנכלית רשת 'עמל ומעבר' דליה קורקין, ודר שי חן גל

מנכלית רשת 'עמל ומעבר' דליה קורקין, ודר שי חן גל. צילום: יחצ

הצוות המקצועי של המרכז הטיפולי יטפל בחודשים הקרובים ללא עלות במרכז הטיפולי הראשון שיפתח בימים הקרובים במתנ"ס בשכונת ברנע, כאשר שלוחות נוספות ייפתחו בקרוב במתנ"סים נוספים ברחבי העיר. בנוסף תהיה גם ניידת טיפולית מיוחדת שתגיע לבתי הילדים ולמקומות נוספים ברחבי העיר, כדי להנגיש את "התערבות חיבוקי" לכל ילד שזקוק לה. כבר בשעות הראשונות נרשמו קרוב ל-500 איש ועמותת ת.ל.ם. מגייסת עוד עובדים לטיפולים שכבר מלאים עד אפריל.

בתחילת הטיפול יעברו הילד ומשפחתו סדנא טיפולית על ידי אנשי מקצוע. הילד יקבל את בובת 'חיבוקי' וההורים יקבלו הדרכה מתאימה וספר מיוחד, להמשך טיפול בבית.

התערבות חיבוקי הועברה עד היום בקרב כ-150,000 ילדים בארץ ובעולם שסובלים מפחדים וחרדות מאז מלחמת לבנון השנייה, עופרת יצוקה, הצונאמי ביפן, המלחמה באוקראינה ורעידת האדמה בטורקיה. מאז ה-7 באוקטובר טיפלה "התערבות חיבוקי" ביותר מ-2,500 ילדים מהדרום והצפון שפונו מאזורי המתיחות ושהו במלונות ברחבי הארץ.

דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי

דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי. צילום:: ינאי יחיאל

"כמו כל עם ישראל אנחנו מודאגים מההשלכות הנפשיות של המלחמה, בעיקר על ילדים שהם החלק הכי פגיע", אמר ד"ר שי חן גל. "פתיחת מרכז 'התערבות חיבוקי' בעיר אשקלון מהווה צעד פורץ דרך שיאפשר את הגברת החוסן הנפשי של הילדים בעיר הזו. לראשונה בישראל, תופעל התוכנית שתאפשר לכל ילד באשקלון לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו".

דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי

דר' שי חן גל עם בובת חיבוקי. צילום:: ינאי יחיאל

מנכ"לית החברה העירונית אשקלון, קטי עמירה בירכה על פתיחת הפרויקט באשקלון: "החברה העירונית אשקלון, בהתאם למדיניות הרשות, שמחה וגאה לקחת חלק בפרוייקט משמעותי וחשוב לחיזוק החוסן של ילדי אשקלון, בייחוד בתקופה מורכבת זו שכולנו חווים".

"אנחנו לא מחכים ליום שאחרי המלחמה כדי לחזק את החוסן של ילדי העיר", הוסיף ראש העיר תומר גלאם. "אנו מציעים להם לקחת חלק בתוכנית חדשנית שתגביר את החוסן הנפשי שלהם ותעניק להם כלים להתמודדות מיטבית עם התקופה, לצד שורה של מענים רשותיים באמצעות מרכז חוסן. תודה לכל השותפים לפרויקט על שיתוף הפעולה ובתקווה לימים טובים ושקטים יותר".

נעמה הלוי-פאר, מנהלת האגף לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "חיזוק החוסן של אנשים, משפחות וקהילות, הוא חלק מהאחריות שלנו בימות שגרה וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה. אני גאה על היקפי ועומק הסיוע שהעניק הבנק בנושאים שונים החל מסיוע למפונים ולישובים שנפגעו דרך סיוע חיילים, תמיכה רפואית ונפשית ,וכן תמיכה פיננסית לעסקים ומשפחות שנקלעו למשבר. אני מאמינה שהפעילות המרגשת של "חיבוקי" שהוכיחה את עצמה כבר בקרב אלפי ילדות וילדים בישראל ובעולם, תחזק את ילדי אשקלון בימים אלה ולטווח ארוך".

לרישום לתכנית, לחצו כאן.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר