תלמידי אשקלון. צילום: דוברות עירית אשקלון
תלמידי אשקלון. צילום: דוברות עירית אשקלון

כבר מכיתה ב': תכנית מצוינות החלה את שנתה השלישית באשקלון

במסגרת התכנית - 'נקודת זינוק' מאותרים תלמידי כיתות ב' בעלי יכולות גבוהות במיוחד, שמצטרפים למסגרת שמעניקה להם העשרה בהיבטים הלוגיים, המתמטיים והשפתיים, לצד טיפוח ערכים של נחישות, מצוינות ודבקות במטרה

פורסם בתאריך: 12.1.24 08:13

     

תכנית 'נקודת זינוק' המקדמת מצוינות עירונית, יצאה לדרך באשקלון זו השנה השלישית. במסגרת התכנית מאותרים תלמידים מכיתה ב' בעלי יכולות לימודיות גבוהות ומסוגלות אישית גבוהה.

לפני מספר ימים התקיים מפגש הורים עירוני לתלמידי כיתות ב' שאותרו בשלב האיתור העירוני ושמעו פרטים על פעילות התכנית: במהלך השנה, התלמידים יתנסו במגוון רחב של כלי העשרה בהיבטים הלוגיים, המתמטיים והשפתיים, בדרך חווייתית, מבוססת למידה התנסותית, המתקיימת באופן היברידי. לצד חשיפה וטיפוח של מיומנויות חשיבה גבוהות התלמידים מטפחים ערכים של נחישות, מצוינות, דבקות במטרה ופתרון בעיות.

 

תוכנית 'נקודת זינוק' מהווה תכנית דגל של מינהל החינוך, בהובלתה של רונה מבורך, מנהלת מדע וחשיבה, המתמחה בטיפוח תלמידים בעלי יכולות קוגנטיביות גבוהות.

מפגש הורים על פרטי התכנית

מפגש הורים על פרטי התכנית

בשנתיים האחרונות, בהן פעלה התכנית באשקלון, אחוז התלמידים שאותרו כתלמידים מצטיינים ומחוננים ע"י משרד החינוך עלה באופן ניכר ונתונים אלו אף יוצאי דופן ברמה הארצית. עליה זו מצביעה על תהליך עירוני מובנה המאפשר לתלמידים המצטיינים מענה ייחודי מותאם ליכולתם ומטפח את כישוריהם האישיים לאורך כל שנת הלימודים.

מנהלי בתי הספר שמים דגש מרכזי בליווי ובהצלחת התלמידים בתהליך, לשם כך מונה רכז תכנית בכל אחד מבתי הספר. כמו כן, מעורבות ההורים בתהליך מהווה משתנה משמעותי בהתמדה של התלמידים ובהצלחתם.

"מינהל החינוך פועל ללא לאות לקדם את כלל התלמידים ולאפשר לכל תלמידה ותלמיד את המענה הייחודי עבורו, בזמן שגרה ובייחוד בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים", אמר ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט. "קידום מצוינות לצד מענים רבים אחרים ברמה העירונית הם ערובה לחיזוק החוסן וטיפוח התלמידים היקרים. כל זאת נעשה בתמיכה בלתי מסוייגת של ראש העיר ששם פעם אחר פעם את החינוך בראש סדר העדיפות הציבורי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר