מכללת אשקלון. צילום: המכללה האקדמית אשקלון
מכללת אשקלון. צילום: המכללה האקדמית אשקלון

יו"ר ועדת החינוך בכנסת: "תנו פטור משכר לימוד למכללת אשקלון או שנאלץ אתכם בהצעת חוק"

בוועדה שהתקיימה בכנסת בנושא פטור משכר לימוד לסטודנטים במכללת אשקלון כשם שניתן לסטודנטים במכללות 'ספיר' ו'תל חי', דרש יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב לכלול גם את מכללת אשקלון, שהופלתה בנושא. דרישתו של ח"כ טייב - אם לא יתקבל פטור תוך חמישה ימים, הועדה תגיש הצעת חוק שתאלץ את המדינה לעשות כך

פורסם בתאריך: 4.1.24 14:56

     

מאבקם של הסטודנטים במכללת באשקלון נושא פרי. כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הממשלה כי על רק מלחמת 'חרבות ברזל' יקבלו סטודנטים במכללות 'ספיר' בשדרות ו'תל חי' בצפון פטור משכר לימוד בשל קרבתם לקו העימות, וסטודנטים במכללת אשקלון – העיר המטווחת ביותר בלחימה, נשארו מאחור. אתמול, במסגרת מאבק של מנכ"ל המכללה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון וראש העיר, התכנסה וועדת החינוך ודנה בנושא, ודרשה גם היא לשנות את ההחלטה.

 

 

בדיון בכנסת השתתף גם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יוסף טייב, שביקר במכללת אשקלון לפני מספר ימים, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמאית. ח"כ טייב למד על התמודדות המכללה במצב מלחמה, על קרן המלגות לסטודנטים שגויסו בצו 8, על הסטודנטים והבוגרים שנרצחו ונהרגו ועל משפחות החטופים, שהמכללה נמנית עליהם, ועל האפליה שנוצרה בשל החלטת הממשלה לפטור משכר לימוד סטודנטים בדרום ובצפון, ללא התייחסות למכללת אשקלון.

מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי

מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי

ח"כ טייב פעל בדיון לטובת המכללה ודרש תנאים זהים כשל ספיר ותל חי. "הועדה פונה למשרד האוצר ולמשרד החינוך לממן את תכניות הלימוד בעיר שהותאמו למצב הביטחוני העכשווי. הועדה דורשת מות"ת לכלול את מכללת אשקלון במתווה ההשכלה הגבוהה, שנתן הטבות למכללת ספיר ותל חי", אמר בישיבה ח"כ יוסף טייב: "כמו כן, תושב אשקלון שילמד באחווה יקבל את ההטבה הזו. אם ההחלטה לא תשונה תוך חמישה ימים, הועדה תגיש הצעת חוק להחלת הסיוע על מכללת אשקלון, ותסייר בעיר כדי לעמוד מקרוב על כל הבעיות".

מנכ"ל המכללה פנחס חליוה. צילום: המכללה האקדמית אשקלון

מנכ"ל המכללה פנחס חליוה. צילום: המכללה האקדמית אשקלון

 

ד"ר פנחס חליוה, מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון בירך את פועלו של הח"כ טייב למען המכללה. "אני מברך את יושב ראש הוועדה, שביקר במכללה וצפה בעצמו בנזקי המלחמה בה, על הדיון המקיף שקיים בוועדה ועל ההחלטה שעושה צדק עם אלפי הסטודנטים שלנו", אמר.

"ההחלטה הזאת נותנת מענה לקרוב ל-2,000 סטודנטים שלנו שנאלצים ללמוד בימים אלה בזום מכיוון שהם תושבי יישובי העוטף, מגויסי צה"ל או נשותיהם בדומה לאותם סטודנטים הלומדים בזום בספיר ובתל חי וכבר זוכים להטבה המוצדקת בשכר הלימוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר