בניין עיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

לאחר עתירה לבג"ץ: פטור מארנונה לתושבים מחוסרי ממ"ד באשקלון

עיריית אשקלון הודיעה כי תעניק פטור מארנונה למגורים עבור תושבים מחוסרי ממ"ד, בהתאם להחלטת הממשלה וזאת לאחר עתירה לבג"ץ של עו"ד תמר קידר, המועמדת לראשות עיריית אשקלון. בעתירתה ביקשה קידר לאפשר פטור מארנונה גם לתושבים בעלי ממ"ד, אך בנושא זה טרם התקבלה הכרעה. "הפטור התקבל בלי קשר לבג"צ", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 18.12.23 15:34

     

לאחר עתירתה לבג"ץ של עו"ד תמר קידר, הודיעה עיריית אשקלון כי תעניק פטור מארנונה למגורים עבור תושבים מחוסרי ממ"ד. הפטור יינתן אוטומטית בימים הקרובים, בדרך של זיכוי לחשבון המשלם, עבור הימים שבין 7.10.23 ועד 22.11.23.

על פי החלטת הממשלה תושבים ללא ממ"ד באשקלון זכאים לפטור מארנונה. אך מתלונות רבות שהגיעו לעו"ד קידר עלה כי עיריית אשקלון, לא יישמה את ההחלטה הזו ואפשרה רק דחייה בתשלומי הארנונה. בהתאם לכך, הגישה כאמור עו"ד קידר, המועמדת לראשות עיריית אשקלון, עתירה לבג"צ שייצגה 740 מתושבי העיר.

בעתירתה דרשה קידר לאפשר פטור מארנונה גם לתושבים בעלי ממ"ד. בעתירה זו טרם התקבלה החלטה.

עו"ד תמר קידר

"אני מודה לכל מאות התושבים שהצטרפו לעתירה. בזכות האמונה שלכם, הנחישות, התרומה והמאבק שלכם, הצלחנו כבר עתה להביא בשורה לעשרות אלפי תושבי אשקלון שאינם ממוגנים, ולמרות שהיו זכאים להטבה, העירייה סירבה להכיר בזכאותם", אמרה עו"ד קידר. "אנחנו נמשיך להילחם עבור התושבים עם הממ"ד, ונגד האפליה הפסולה שהייתה נגדם. לנפש של תושבי אשקלון אין ממ"ד. נדרוש בבג"ץ יחס שיוויוני לכל תושבי העיר. ניצחון בבג"ץ יהיה ניצחון של תושבי אשקלון כולם".

יחד עם זאת בתגובת העירייה נמסר כי "זאת לא הפעם הראשונה שבזמן מלחמת חרבות ברזל גורמים בעלי אינטרס פוליטי מוצהר עושים פוליטיקה זולה על חשבון תושבי אשקלון ומטעים את הציבור. הפטור מארנונה לתושבים מחוסרי מיגון נקבע בהחלטת ממשלה (הנחה מארנונה לאזור עוטף עזה) וללא קשר לבג״צ כלשהו. בימים האחרונים השלימה העירייה את מיפוי בתי האב המחזיקים בדירת מגורים ללא מיגון ובימים אלו, בהתאם לשיפוי ע״י המדינה, תזכה העירייה את חשבון התושבים הזכאים בתשלום הארנונה האמור בשיעור של 100% לתקופה שבין 7.10.23 ועד 22.11.23. ככל שהזכאים שילמו את חיוב הארנונה הדו חודשי עבור התקופה האמורה, יבוצע זיכוי בחשבונם וזה יעמוד לזכותם בחשבון הדו חודשי העתידי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר