אזעקה באשקלון. צילום: אילן אסייג
אזעקה באשקלון. צילום: אילן אסייג

מסתמן: פיקוד העורף ינחה על החזרת הלימודים באופן מלא באשקלון

ההנחיה צפויה להיכנס לתוקף כבר מחר או לכל היותר מחרתיים, אך ראש העירייה עשוי עדיין להחמיר את הנהלים ולא לאפשר חזרה מלאה ללימודים וזאת מאחר ובמוסדות חינוך רבים בעיר אין אפשרות להביא את כלל התלמידים למרחבים מוגנים בתוך 30 שניות

פורסם בתאריך: 18.12.23 13:28

     

נכון להיום המצב באשקלון הוא כזה שאשקלון היא במדרג כתום ולפיו אין לקיים לימודים במוסדות חינוך שאין בהם מרחב מוגן תקני. בשטח, התלמידים לומדים בקפסולות, חלקם לומדים רק יומיים בשבוע, חלקם שלושה ימים, ולצדם יש גם עוד אלפי תלמידי כיתות ד'-ט' שעדיין יושבים בבית.

כעת, צפוי פיקוד העורף לשנות ולהקל את ההנחיות באשקלון ולהגדיר את אשקלון כעיר ירוקה, מה שאומר שניתן יהיה לחזור וללמוד בכל מוסדות החינוך בעיר ללא קשר למרחבים המוגנים שיש או אין בהם, וזאת בדומה ליישובי הסביבה ולעיר השכנה מצפון – אשדוד.

אלא שלמרות זאת, לא באמת צפויה חזרה מלאה ללימודים, כי ראש העירייה, תומר גלאם עשוי שלא לאפשר זאת ולהורות על המשך לימודים בקפסולות, אך אולי במתכונת מרווחת יותר שתאפשר חזרה של יותר תלמידים לבתי הספר.

אתמול אף כינס ראש מינהל החינוך את מנהלי בתי הספר בעיר והכין אותם לקראת האפשרות הזאת, אך עדיין ישנה הסתייגות גם בקרב אנשי החינוך וגם בקרב ההורים בנוגע לחזרה מלאה ללימודים.

אנשי פיקוד העורף אף סיירו במוסדות החינוך בעיר, ובדקו את המרחבים המוגנים בעיר, את המרחק שלהם מהכיתות וזאת לקראת ההכרזה של אשקלון כעיר ירוקה.

הרסיס שנפל בקרבת מקיף ו'

רסיס שנפל בקרבת מקיף ו'

הבעיה היא שבתרגילים שנעשו בעבר, לא הצליחו להכניס את כלל התלמידים למרחבים המוגנים בתוך 30 שניות. זה יוצר בעיה לא פשוטה במקרה של שמיעת אזעקה בעיר, כאשר חלק מהתלמידים יישארו מחוץ למרחבים המוגנים ויהיו חשופים במקרה הגרוע לנפילה של רקטה או במקרה הפחות גרוע לנפילה של רסס, שכבר ראינו שמדובר בחלקים גדולים מאוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר