תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי הזרעים. צילום: ניצן בן טל
תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי הזרעים. צילום: ניצן בן טל

"זרעים של תקווה": איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון במבצע להפרחת העוטף

איגוד ערים נפת אשקלון יצאו למבצע יחד עם תושבי קיבוץ גבים שפונו לצפון, במטרה להפריח את הקיבוץ מחדש, מרחוק. קהילת גבים הכינה כדורי זרעים, ובאמצעות חיילי צה"ל ואנשי כיתת הכוננות בגבים, פוזרו הזרעים במרחבי הקיבוץ. ניצן בן טל, רכזת חינוך סביבתי, באיגוד ערים נפת אשקלון: "אנשי קהילת גבים מחזירים משהו מעצמם לבית שנאלצו לעזוב"

פורסם בתאריך: 4.12.23 10:03

     

מבצע משותף של איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, המועצה האזורית שער הנגב, קהילת קיבוץ גבים ותושבי קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל, יצא לדרך במטרה להפריח את קיבוץ גבים.

 

מאז תחילת הלחימה, תושבי גבים – 380 תושבות ותושבים, מתוכם כ-170 ילדות וילדים פונו לקיבוץ מזרע שבצפון. אך גם בימים שהם רחוקים מהבית, הם ממשיכים לפעול להפרחת הישוב, באמצעות מיזם 'זורעים למען העתיד' – יוזמה של פורום רכזי החינוך לקיימות באיגודי הערים לאיכות הסביבה, היחידות הסביבתיות והרשויות המקומיות בישראל, שנועדה לטעת תחושה של תקווה והתחדשות בתקופה זו, לסייע להעשרת המערכת האקולוגית ולחזק את מגוון המינים המקומי.

תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי הזרעים. צילום: ניצן בן טל

תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי זרעים. צילום: ניצן בן טל

לפני מספר ימים חברי קיבוץ מזרע יחד עם קהילת גבים שפונתה לשם, הכינו יחד כדורים של זרעי בר. את הכדורים הם העבירו לידיהם של חיילי צהל ואנשי כיתת הכוננות של קיבוץ גבים, ואלה פיזרו אותם באדמת הקיבוץ, בשטחים הציבוריים, בגינות מוסדות החינוך, ובגינות פרטיות של התושבים. משתלת "זרעים מציון" תרמה את זרעי הבר ואתר הפסולת ״דודאים" תרם את הקומפוסט.

"השבעה באוקטובר צבע בשחור את יישובי העוטף", אמרה מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון. "איבדנו חברים קרובים ויקרים, שותפים לדרך. אנו, באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מבקשים לתת תקווה לעתיד ולצבוע את יישובי העוטף, את הגינות הקהילתיות, את השטחים הפתוחים ואת השדות בשלל צבעים וגוונים. יחד עם ילדי ותושבי קיבוץ גבים, יחד עם המועצה האזורית שער הנגב ותושביה, זרענו זרעים של תקווה ונשוב לפרוח בעוטף".

תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי הזרעים. צילום: ניצן בן טל

תושבי קיבוץ גבים מכינים כדורי זרעים. צילום: ניצן בן טל

ניצן בן טל, רכזת חינוך סביבתי, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון הוסיפה: "לטבע ישנה יכולת מופלאה של התאוששות והתחדשות. מדינת ישראל התעוררה ב-7 באוקטובר ליום השחור ביותר בתולדותיה. את כדורי האדמה ובהם זרעי הפרחים, הכינו אנשי קיבוץ גבים שפונו לקיבוץ מזרע והם הועברו לחברי כיתת הכוננות של גבים, לשם הטמנה באדמת הקיבוץ. בכך מחזירים כעת אנשי קהילת גבים משהו מעצמם לבית שנאלצו לעזוב. מכאן, אנו מבקשים להתחיל תהליך של צמיחה והתחדשות ולהיעזר בכוחות הטבע, כדי להצמיח פרחים ותקווה חדשה ולחזק את עצמנו".

מיטל אמיתי. באדיבות איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר