אורט רונסון בפעילות התנדבותית לחיזוק העורף
אורט רונסון בפעילות התנדבותית לחיזוק העורף

אוכל, כביסות, ולינה לחיילים: באורט רונסון באשקלון נרתמים למען העורף

צוות המורים באורט רונסון מסייעים לעורף מאז תחילת המלחמה. הם מתנדבים בהכנת אוכל, אריזת ציוד לחיילים, ואפילו עושים עבורם כביסות ומארחים אותם ללינה בביתם. מורים לשל"ח אף נסעו לאזורי ים המלח ואילת כדי לעשות פעילויות לילדי העוטף שפונו לאזור. שרון אטלן, מנהלת בית הספר: "המורים נותנים לתלמידים שיעור לחיים על נתינה וערכים, שחשוב לא פחות, ואף יותר, מכל שיעור שמועבר בכיתה במסגרת הלימודים בבית הספר"

פורסם בתאריך: 6.11.23 10:53

     

חודש מאז תחילת המלחמה ובאורט רונסון באשקלון ממשיכים להירתם למען החיילים והמשפחות. אנשי הצוות החינוכי מבצעים מדי יום פעילויות התנדבותיות למען אנשי העוטף וכן למען תושבי העיר אשקלון, עם יוזמות מרגשות ושיתופי פעולה שמחממים את הלב.

 

 

 

 

בין הפועלות למען העורף היא יועצת בית הספר, השותפה להתארגנות ארצית של חמ"ל למענה ראשוני רגשי. מדובר במענה ראשוני לצורך מתן סיוע מיידי לכל מי שזקוקים לכך, "אני מרגישה שאני עושה למען אחרים", אמרה. "אני מועילה, ולמען האמת זה תורם גם לי, אני מרגישה חיונית, לא יושבת ומחכה שזה יגמר, אלא אני נותנת לאנשים תקווה. אני מפתחת תקווה אצל אחרים".

אורט רונסון בפעילות התנדבותית לחיזוק העורף

אורט רונסון בפעילות התנדבותית לחיזוק העורף

בנוסף, אחת ממורות בית הספר פתחה חמ"ל בביתה בו מרוכז ציוד שמגיע מתרומות מכל רחבי העיר ומועבר לחיילים ולתושבי עוטף עזה, ואף מארחת חיילים ללינה. "ראיתי שיש המון ידיים עובדות בחמ"לים שיש בעיר אז החלטתי לפתוח חמ"ל בבית, בנוסף להתנדבות שאני עושה בחמל"ים עירוניים".

"בבית אני מארחת חיילים ללינה, מקלחות וארוחות", הוסיפה. "הילדים שלי מגויסים בצו שמונה, וגם החתן שלי. בעלי בכיתת הכוננות של אשקלון. זו הדרך שלי לתרום. אני מקבלת תגובות שמשמחות אותי, מספקות אותי וגורמות לי לתרום כמה שיותר. זה תחושת אחדות וגאווה, כי רק ביחד ננצח".

אנשי צוות נוספים מבית הספר, מתנדבים מדי יום בחמ"ל העירוני בבית ווסק, שם הם אורזים אוכל וציוד לחיילים המשרתים בדרום. אנשי צוות אחרים מבית הספר, מבשלים ומכבסים לחיילים הנמצאים באשקלון ובעוטף עזה באופן קבוע מאז תחילת הלחימה, ובעזרת מתנדדבים הם דואגים לשנע את הכביסה והאוכל החם למי שזקוק לכך. "יש חיילים שלא מגיעים הביתה ונמצאים באשקלון, ונוצר סבב של משפחות שמתנדבות ולבשל עבורם ולתת להם טעם של בית", סיפרה אחת המורות. "יש הרבה אנשי צוות מבית הספר שתורמים ועושים את זה באהבה, זה ממלא אותנו".

פעילות הפגתית לילדי העוטף

פעילות הפגתית לילדי העוטף

בנוסף לכך, המורים לשל"ח של בית הספר, יזמו פעילות עבור ילדים שפונו מהעוטף ומשדרות ונמצאים באילת וים המלח. במסגרת הפעילות הם מוציאים את הילדים והוריהם לפעילויות וטיולים באזורים הסמוכים: נחל ערוגות, נחל דוד, עין בוקק, ומצדה שבאזור ים המלח, ופארק תמנע באילת. כמו כן, המורים מסייעים בשינוע ציוד שמגיע כתרומות להורים ולילדים, כגון בקבוקי מים אישיים, מוצרי הגיינה, בגדים ועוד.

לתלמידי בית הספר, מעבירים המורים שיעורים בזום, בעיקר בנושאי חוסן. "אני כל כך גאה בצוות שלנו שמנצל את ההזדמנות על מנת לתרום ולעשות", אמרה מנהלת בית הספר, שרון אטלן. "זוהי רוח בית הספר ואני שמחה שהמורים מיישמים זאת הלכה למעשה. הם נותנים לתלמידים שיעור לחיים, על נתינה וערכים, שחשוב לא פחות ואף יותר מכל שיעור שמועבר בכיתה במסגרת הלימודים בבית הספר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר