וואטסאפ. אילוסטרציה
וואטסאפ. אילוסטרציה

גם ההורים וגם הילדים: בני משפחה מאשקלון נעצרו בחשד להונאה בוואטסאפ

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, עצרו אתמול בני משפחה מאשקלון בחשד כי הונו ורימו עשרות רבות של קורבנות דרך קבוצת טלגרם למכירת כרטיסים להופעות. כל מי שהונה בדרך דומה מוזמן לפנות למוקד 105 או לאחת מתחנות המשטרה

פורסם בתאריך: 20.9.23 15:18

     

יחידה 105 בלהב 433 המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, פתחה בחקירה עם קבלת מספר דיווחים למוקד 105 של קטינים שמסרו כי יצרו קשר עם אדם בקבוצת טלגרם "כרטיסים להופעות בכל הארץ" ולאחר יצירת קשר, הוא השתלט על חשבון הווטסאפ שלהם ודרש כופר בעבור שחרור החשבונות ולעיתים אף ביקש מאנשי הקשר של הקורבנות ובשמם, שיעבירו אליו כספים.

החשוד הזדהה בפני הקורבנות בפייסבוק בין היתר בפרופילים "אופק עשור", יעקב וקנין", "אבנר לוי", "איציק מזרחי", "יניב כהן", "ניר לוי". בהמשך למעשי ההונאה והמרמה, החשוד דרש מהקורבנות כופר תמורת שחרור החשבונות.

לאחר חקירה מאומצת ומורכבת של חוקרי יחידה 105, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, חלה התפתחות משמעותית בחקירה שהובילה לאיתורם של עשרות קורבנות נוספים, שהונו ורומו בדרך דומה.

חוקרי היחידה איתרו את הקורבנות ועולה חשד כי ישנם קורבנות רבים נוספים. במשטרה פונית לציבור ומבקשים כי כל מי שהונה ורומה בדרך דומה, יצור קשר עם מוקד 105 או יפנה לתחנת המשטרה הקרובה לביתו.

מעצר חשוד. צילום: דוברות השטרה

מעצר חשוד. צילום: דוברות השטרה

אתמול, לאחר זיהויו של החשוד המרכזי בפרשה, קטין בן 17 מאשקלון, הוא אותר ונעצר ע"י בלשי יחידה 105, לוחמי החטיבה הטקטית במג"ב וכוחות מיוחדים נוספים. ברשותו נתפסה סכין ואלפי ש"ח במזומן.

יחד עם החשוד המרכזי, נעצרו גם בני משפחתו: הוריו ואחיו בן ה-15, כולם מאשקלון. החשודים הובאו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה נכלאו והבוקר, בדיון בבית משפט השלום בראשל"צ הוארך מעצרו של החשוד המרכזי ב-5 ימים נוספים. מעצרם של הוריו ואחיו הוארך ב-3 ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר