בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה
בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

אב תבע מבנו ואשתו להחזיר לו את ההלוואה שנתן להם כשרכשו דירה

במהלך הסכם גירושין, אב שנתן לבנו הלוואה לרכישת דירה, ביקש לקבל בחזרה כספו בטענה כי מדובר בהלוואה. אשתו של הבן לא הסכימה להחזיר את הכסף וטענה כי מדובר במתנה. עו"ד נתנאל מויאל מאשקלון הצליח להוכיח את צדקתו של האב, וחייב את האישה בהחזרת מחצית מהסכום וכן בהוצאות משפט

פורסם בתאריך: 13.8.23 21:20

     

אב שנתן לבנו וכלתו 800,000 ש"ח לרכישת דירה, דרש את כספו בחזרה כשהזוג החל בהליך גירושין בטענה כי זו הלוואה. הכלה מצידה טענה כי מדובר במתנה בהלוואה. עורך דין נתנאל מויאל מאשקלון ייצג את האב במשפט, בסיומו, הצליח להוכיח את טענת האב וחייב את הכלה להשיב לאב מחצית מסכום ההלוואה. את המחצית השנייה ישיב לו בנו.

 

 

לפני כעשר שנים התחתנו בני הזוג, ואביו של החתן העביר להם כאמור 800 אלף שקלים כעזרה לרכישת בית שרצו לרכוש בשווי 2.2 מיליון שקלים ולשיפוץ אותו בית. בזכות אותו סכום קנו הזוג את הבית הפרטי באזור הדרום וחיו בשלום. אלא שלפני שנים בודדות עלו היחסים על שרטון והם החלו בהליך גירושין.

עו"ד נתנאל מויאל

עו"ד נתנאל מויאל

במהלך הליך הגירושין, ניסה האב להשיב את כספו חזרה וטען כי הכסף הועבר להם כהלוואה, וכי כלתו אף חתמה על הסכם הלוואה. כעת לדברי האב, חזרה כלתו לגור בבית ואף מפעילה ממנו עסק של פעוטון, ואינה מתכוונת כלל להשיב את ההלוואה, מה שמקשה על הליך הגירושין.

אשת בנו מבחינתה לא הכחישה כי הכסף הועבר אליהם, אך טענה כי היא חתמה על הסכם ההלוואה לאחר לידת קשה וכאבים עזים, ולא הבינה במה מדובר ומה משמעות החתימה שלה על המסמך, ולמעשה סמכה על בעלה בעת החתימה.

אלא שבבית המשפט הוכיח האב באמצעות עורך דינו נתנאל מויאל – מומחה לדיני משפחה – כי המציאות שונה בהחלט. עו"ד נתנאל מויאל הצליח להוכיח כי האישה חתמה על המסמך עשרה חודשים לפני לידת בתה הבכורה, כמו כן המסמך היה מסמך פשוט אשר לא ניתן לטעון כי "לא הבינה" וגם אם הייתה במצב בריאותי לא תקין לא היה כל קושי להבין את תוכנו של המסמך. כמו כן הצליח עו"ד מויאל להפריך טענות שונות של הנתבעת כאשר הוכיח סתירות בעדותה ובגרסותיה.

במסגרת פסק הדין ציינה השופטת עפרה גיא כי אם אכן חתמה האישה על המסמך ללא הבנה מה משמעות החתימה שם, הייתה ודאי פועלת לתיקון המעוות משך כשש שנים מרגע החתימה ועד הרגע בו החלו הליכי הגירושין, ומשלא עשתה זאת משמעות הדבר כי חתימתה הייתה בתוקף וכי היא הבינה כי מדובר בהלוואה לכל דבר ועניין.

אולם בית משפט. צילום: דוברות הרשות השופטת

אולם בית משפט. צילום: דוברות הרשות השופטת

בעקבות הדברים, קיבלה השופטת את התביעה שהוגשה על ידי עורך הדין נתנאל מויאל, חייבה את האישה להחזיר את חלקה בהלוואה בסך 400 אלף שקלים, כאשר את המחצית השנייה ישיב בנו, או 17.5 אחוזים מערך הבית, שערכו עלה מאז הקניה של בני הזוג, בה עמדה ההלוואה על סך 35 אחוז מערך הבית וכן חויבה בהוצאות משפט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר