אשקלון. צילום: אדי ישראל
אשקלון. צילום: אדי ישראל

לראשונה מאז פרשת השחיתות בעיריית אשקלון: הוועדה המקומית הוסמכה להיות עצמאית

לפני כעשור הודחה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מהמעמד העצמאי שלה וזאת בשל החקירות לשחיתות. כעת, הוחלט להחזיר את המעמד הזה למשך שלוש שנים, במהלכן תוגדר הוועדה כעצמאית, ובכך, תוכל לזרז ולקדם תהליכים ולאשר מגוון רחב של תכניות באופן עצמאי, בהתאם לתוכנית המתאר של העיר

פורסם בתאריך: 2.8.23 07:46

     

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית אשקלון, הייתה במשך שנים בעלת מעמד עצמאי מה שהקנה לה לא מעט סמכויות שאין בידי ועדה מקומית רגילה.

אלא שבשנת 2014 החלה חקירת המשטרה במה שלימים יתפרסם כפרשת שמעוני, והתברר כי חלק מפרשיית השחיתות נגעה לאישורים והקלות שהעניקה הוועדה לגורמים אשר עסקו במתן שוחד לרה"ע דאז, איתמר שמעוני. לאור זאת, עוד לפני שהפכה החקירה הסמויה לגלויה ועוד לפני ששמעוני נעצר, החליטו במשרד הפנים להוריד לוועדה המקומית את המעמד העצמאי.

 

כעת, לאחר עשר שנים של התנהלות כוועדה רגילה, הוחלט להשיב לה את המעמד העצמאי, וגם זה לתקופה קצובה של שלוש שנים.

על פי מכתב ששלח שר הפנים, ח"כ משה ארבל, לראש העירייה אשקלון ובו כתב כי לאחר שהתקבלו חוות הדעת וההמלצות של היועץ המשפטי לממשלה, מנהל יחידת הבקרה, מנהל מינהל התכנון ויו"ר הוועדה המחוזית, "החלטתי להסמיך את הוועדה המקומית אשקלון כוועדה מקומית עצמאית לתקופה של שלוש שנים".

איתמר שמעוני בהארכת מעצרו. מאחורה משה פונטה

איתמר שמעוני בהארכת מעצרו. מאחורה משה פונטה

ההסמכה מעידה כי הוועדה המקומית אשקלון נמצאה מקצועית ויעילה ע"פ חוקי התכנון והבנייה וכי עמדה בשלושה קריטריונים, בהם: היערכות – דהיינו היכולת של הוועדות לבצע את המשימות המוטלות עליהן בהיבטי דיור, ציוד, כוח אדם והכשרה; ביצוע – כלומר האופן שבו הוועדות ממלאות אחר דרישות החוק, נהלי העבודה ועמידה בלוחות הזמנים הנדרשים; איכות – אילו החלטות מתקבלות באותן וועדות ותרומתן לרשות ולתושביה.

כמו כן, גם ההחלטה לתקף את ההסמכה למשך שלוש שנים מעידה על האמון בוועדה המקומית, כאשר ישנן ועדות מקומיות ברשויות אחרות שתקפות לשנה בלבד.

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

מדובר בבשורה חשובה לעיר אשקלון ולתהליכים התכנוניים המתקיימים בה, מאחר ולוועדה עצמאית יתרונות רבים המאפשרים לה לקדם תהליכים ולאשר מגוון רחב של תכניות באופן עצמאי בהתאם לתוכנית המתאר של העיר.

בנוסף, הוועדה העצמאית מוסמכת להחליט על הגדלת שטח לצורכי ציבור על חשבון שטחי ציבור אחרים; הוספת שימושים לצורכי ציבור והגדלת השטח המותר לבנייה באמצעות הוספת מבני ציבור; תוספת שטחי בנייה לתעסוקה ולמלונאות; הגדלת שטח המיועד לבנייה תת קרקעית ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר