אסף סויסה. צילום: גלית דהרי
אסף סויסה. צילום: גלית דהרי

העולם שייך לצעירים: אסף סויסה מאשקלון מספר איך מונה בגיל 29 למנכ"ל ערד טקסטיל

בין סגרי הקורונה, כשהוא רק בן 29, מונה אסף סויסה מאשקלון לתפקיד מנכ"ל ערד טקסטיל וזאת אחרי ריאיון קצר בתחנת דלק. ללא כל ניסיון בתחום, אבל עם הרבה רעיונות טובים, הוא הצליח להביא את החברה לרווחיות, למרות שעדיין מרימים גבה כשהוא מגיע לפגישות עבודה "אמרו לי ביטויים כמו: 'אתה בגיל של הילדים שלי'". בראיון ל'כאן דרום' מספר סויסה איך הגיע לתפקיד כזה בגיל כה צעיר, למי ממערכת החינוך בעיר הוא שומר חסד נעורים, והאם תפקיד ראש עיריית אשקלון קורץ לו

פורסם בתאריך: 21.7.23 11:04

     

במשך שנים הייתה חברת ערד טקסטיל בהפסדים עקב המשבר בענף הטקסטיל, עד שאסף סויסה, צעיר בן 29 דאז מאשקלון, מונה לתפקיד המנכ"ל.

מפגש חברי בתחנת דלק עם בכיר בחברת האם של ערד טקסטיל – 'סטנדרט טקסטיל', התגלגל להיות ראיון עבודה שהביא אותו לעמוד בראש החברה מספר חודשים לאחר מכן – באחת התקופות המאתגרות ביותר שחווה העולם – הקורונה. בין הסגרים, בין אי הוודאות, הצליח אסף לפצח את השיטה ולהביא את חברת ערד טקסטיל להיות חברה רווחית, כשהוא מנהל 130 עובדים.

בראש גדול

הגיל מעולם לא מנע מאסף לעשות דברים גדולים. בכיתה י"ב הוא היה יו"ר מועצת הנוער, בשירות הצבאי הוא שירת כקצין מודיעין ביחידות עלית, מיד לאחר השחרור נכנס לתפקיד ניהולי בעסק משפחתי מצליח בענף הזכוכית, ולאחר ארבע וחצי שנים, בגיל 29 כאמור, הפך למנכ"ל ערד טקסטיל. שם, הגיל שלו היה דווקא יתרון. הוא הביא חדשנות.

"הכי חשוב בעיניי היה להביא את המותג למודעות רחבה ככל הניתן", אמר. "ובחרנו לעשות זאת בעיקר ברשתות החברתיות ודרך אמצעים דיגיטליים. בשנה האחרונה הרמנו הילוך בכל מה שקשור לשת"פ עם משפיעניות מובילות וזה בהחלט עושה עבודה נהדרת. גם בכל מה שקשור לענף המוסדי, הרחבנו מאוד את היצע המוצרים והשתדלנו להעמיד שירות טוב ככל הניתן ללקוחות במטרה לתפוס נתח שוק רחב יותר".

ערד טקסטיל. צילום: ערד טקסטיל

ערד טקסטיל. צילום: ערד טקסטיל

קרה שנכנסת לחדר או לפגישה ולא התייחסו אליך בתור המנכ"ל כי ציפו לאדם בגיל מבוגר יותר?
"היו לא מעט הרמות גבה, ביטויים כמו: 'אתה בגיל של הילדים שלי', אבל אני מלא בהומור ובא שקוף, נטול אגו, צוחק מזה ולוקח את זה כמחמאה. בסופו של יום, קיבלתי הזדמנות מטורפת לטפס למעלה בשלב מוקדם מאוד. אני אוכיח את עצמי במטרה להמשיך ולהתפתח במשק הישראלי או בחו"ל ללא שום קשר לגיל בו התחלתי או בו אני נמצא".

אסף סויסה ובכירי ערד טקסטיל בתצוגה של צהל לבני נוער באשקלון. צילום: אלבום פרטי

אסף סויסה ובכירי ערד טקסטיל בתצוגה של צה"ל לבני נוער באשקלון. צילום: אלבום פרטי

איך מקבלים אותך מנהלים אחרים במשק? האם יש התנשאות כלפיך?
"דווקא בולטות יותר תגובות של רצון ללמד ולשתף מהניסיון האישי שלהם, יותר מתגובות של התנשאות. מה גם שאני משתדל בכל הזדמנות שאני מקבל, לגרום לצד השני להבין למה אני נמצא במקום בו אני נמצא ומשיג את הלגיטימיות שלי ביושר".

לא חששת קצת מגודל האחריות?
"ברור שיש חשש שמתלווה להחלטה וקבלת אחריות בסדר גודל כזה, אבל האמנתי ביכולת שלי לנווט את החברה ולבנות צוות שיאמין בדרך ובחזון. עד כה, שמח שלקחתי את הסיכון".

יודע להוקיר תודה

אסף גדל באפרידר, הוא למד בבה"ס יסודי 'סיני' באפרידר, ולאחר מכן בישיבת 'צביה'. דפנה עמירה ביטון, מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון כיום, הייתה אחת האנשים שהכי השפיעו עליו בצעירותו כשהייתה מנחת מועצת הנוער, ושהוא היה יו"ר מועצת הנוער. "דפנה היא אישה עוצמתית ומעוררת השראה שידעה להאמין בי ובחברים שלי ודחפה הרבה מאיתנו הכי גבוה שאפשר".

דפנה עמירה-ביטון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"איש עוצמתית". דפנה עמירה-ביטון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

הוריו של אסף תמיד עסקו בתחום החינוך. אימו לילי הייתה שנים ארוכות מורה ומחנכת בתיכון אורט אפרידר באשקלון, ואביו, דוד, שימש כמנהל רכש ולוגיסטיקה במכללה האקדמית אשקלון במשך שנים והיה ממקימי המכללה, עד לפרישתו לפני מספר חודשים. "הוריי שמו לנגד עינם בראש ובראשונה את חינוך הילדים. כילד, זו לא החוויה הכי 'מגניבה', בדיעבד, אני אסיר תודה על כך בכל בוקר".

נאלצתם לפטר הרבה עובדים בשנים האחרונות, איך זה מרגיש לפטר אנשים בגיל של הוריך?
"פיטורים והתייעלות מהווים חלק מאורח חיים של עסקים – למנהלים ולעובדים. זה בהחלט החלק הכי פחות אהוב עליי, אבל כשנדרש – מבצעים".

אסף סויסה, מנכ"ל ערד טקסטיל משמאל דורון גמצי מימין עדלי מרכוס. צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

אסף סויסה, מנכ"ל ערד טקסטיל, נותנת חסות למכבי ת"א. משמאל דורון ג'מצ'י מימין עדלי מרכוס. צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמיה

בישראל אתם עדיין נחשבים מותג ישראלי, למרות שרוב הפעילות כבר לא כאן.
"למעלה ממחצית מגילה של מדינת ישראל היה בערד מפעל מפואר שייצר בישראל והפיץ את הבשורה ממנה לשאר העולם, ולכן חברה עם שורשים כאלו בישראל הרוויחה ביושר את מעמדה כמותג ישראלי. מעבר לזה, יש לנו היום סטודיו לעיצוב שמעצב ומוביל מנס ציונה את הייצור לפעילות הקמעונאית של החברה. בנוסף, אנחנו מביאים בדים לישראל ותופרים פה מצעים לבתי מלון, כך שלא כל הפעילות יצאה לחלוטין מישראל".

אסף סויסה מנכל ערד טקסטיל במשרדי החברה. צילום: אלבום פרטי

אסף סויסה מנכל ערד טקסטיל במשרדי החברה. צילום: אלבום פרטי

איך המותג הזה נתפס בחו"ל?
"חברת האם שלנו נתפסת כאחת מהמובילות הגלובליות בתחום הטקסטיל המוסדי, בדגש על חדשנות ופתרונות 'ירוקים' יותר עבור הלקוחות שלנו".

 איך אתה מסכם את השנים הראשונות שלך בתפקיד?
"רכבת הרים זה 'אנדרסטייטמנט', נכנסתי לתפקיד בין סגרי הקורונה – ספט' 2020, ומשם נראה שמישהו בהפקה שם למעלה החליט לסבך עוד את העלילה ולייצר עבור כולנו אתגרים רבים – אומיקרון, אינפלציה, משבר פנימי, ריבית משתוללת, שערי חליפין ועוד. בשורה התחתונה, יש לנו צוות אדיר שעובד מאוד קשה כדי לעבור בהצלחה גם תקופות מהסוג הזה ואני רואה את זה כעוד חישול לקראת העתיד".

סניף אילת החדש ערד טקסטיל. צילום: ערד טקסטיל

סניף אילת החדש ערד טקסטיל. צילום: ערד טקסטיל

"אשקלון היא עיר מיוחדת במינה"

אסף הוא אבא לשני ילדים קטנים, בן 4 ובן שנה. הוא נשוי לספיר, ואת הזמן הפנוי שלו הוא מבלה עם הילדים בגן שעשועים ובכל מקום שבו אפשר להעסיק אותם. הוא גר בשכונת הרצוג, וקשור מאוד לעיר אשקלון. "אשקלון היא עיר מיוחדת במינה", הוא אומר. "מרקם אנושי אדיר ותושבים עם חוסן שעוברים תקופות לא קלות באופן מאוד תכוף. עוד מהיותי נער, העירייה חרטה על דגלה את ההשקעה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, הדבר הזה חשוב לאין ערוך ביכולת לגדל פה דור טוב יותר, דור תורם לקהילה וכזה שיכול ליזום לטובת הכלל".

אסף סויסה. צילום: גלית דהרי

אסף סויסה. צילום: גלית דהרי

יש תכנון לסניף של ערד טקסטיל באשקלון?
"אנחנו עובדים על זה".

שקלת פעם להתמודד לתפקיד ראש העירייה?
"לא נמצא במקום הזה כרגע, אבל החיים מלמדים ש'לעולם אל תגיד לעולם לא', בטוח שיבוא יום ואחליט שמיציתי את עולם העסקים וארצה לתרום לקהילה. פוליטיקה או הוראה? ימים יגידו, אולי גם וגם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר