מדורת ל"ג בעומר. צילום: דוברות עיריית אשקלון
מדורת ל"ג בעומר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ל"ג בעומר הנה בא: היכן מותר להדליק מדורות באשקלון והיכן אסור? שימו לב!

ל"ג בעומר קרב ובא ובעיריית אשקלון מפרסמים רשימת הנחיות להבערת מדורות - איפה מותר ואיפה אסור, איך להבעיר בצורה נכונה ומה עושים בסיום הערב. על מנת לשמור על הסדר, צוותי האכיפה בעיר יתוגברו ויעבדו בשיתוף פעולה יחד עם כוחות הכיבוי, ויסיירו במהלך הלילה במוקדים שונים

פורסם בתאריך: 4.5.23 20:49

     

ערב ל"ג בעומר יתקיים ביום שני בשבוע הבא, בעיריית אשקלון נערכים כמידי שנה לאפשר לתושבות ולתושבי העיר ובעיקרם ילדות וילדי העיר לחגוג את החג באופן בטיחותי וידידותי לסביבה. בהתאם להודעת נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר אייל כספי חתם הבוקר על צו איסור הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, ההדלקה תותר רק באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשויות המקומיות.

הצו מורה על איסור הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים בהתאם לתקנות, והוא חל בכל רחבי ישראל, בכל שעות היממה, למעט באזורים שהוכשרו לכך על ידי הרשות המקומית למטרות הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח, בתיאום עם הרשות הארצית לכבאות והצלה.

בנוסף, צוין בצו כי גודל בסיס מדורה, שאינה מצויה בתוך גומה כמשמעותה בתקנות, לא יעלה על 3 מטרים וגובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע.

מדורה. צילום: אייל סלמן

מדורה. צילום: אייל סלמן

איפה מותר להבעיר אש?

  • רצועת חוף צפון-חוף גוטה למעלה שטח חולי-כורכר
  • פארק גולדה
  • איצטדיון עירוני שטח כורכר פתוח
  • שופרסל דיל אלי כהן – רחוב לכיש שטח חולי בלבד
  • עיר ימים – בסמוך לרחוב רפסודה 7
  • עיר היין נחלה דוריף בשצ"פ בשטח האדמה סמוך לגני ילדים

איפה אסור להבעיר אש?

בחופי ים באופן גורף מוכרזים/לא מוכרזים, מדשאות ושטחים עם צמחיה, גנים ציבוריים, גני משחקים, מוסדות חינוך – בתי ספר וגנים, מתחת לרשתות חשמל, בקרבת עצים וצמחיה ובקרבה למבנים.

יש להקפיד על שטח נקי וחשוף. אין להדליק מדורה ליד שדה קוצים ושיחים או בסמוך לקווי טלפון וחשמל. אין להעמיד את הקרשים לגובה היות והם עלולים ליפול בעת התלקחותם. מומלץ לגדר את המדורה באבנים על מנת שהאש לא תתפשט, האבנים יהוו גם מחסום לכניסת הילדים לשטח המסוכן.

בנוסף, על מנת לשמור על בטיחות התושבים והסדר הציבורי, יתוגברו צוותי האכיפה ברחבי העיר והשיטור העירוני, הפיקוח העירוני יעבדו בשיתוף פעולה יחד עם כוחות הכיבוי ויסיירו במהלך הלילה במוקדים שונים.

מדורת ל"ג בעומר. צילום: אורי קריספין

בסיום המדורה, הקפידו על כיבויה המוחלט והשארת שטח המדורה נקי משאריות המזון ופסולת. ישנם פחים המיועדים לכך.

בעירייה מוסרים כי זה המקום לציין כי לעיתים מתרחשת תופעה קשה של השלכת בעלי חיים למדורה ועלינו לפעול כקהילה אחת כדי לגדוע תופעה זו ולמנוע כל ניסיון שלה. בנוסף, בעירייה קוראים להורים לעמוד מקרוב אחר מיקום המדורה המתוכננת של הבן או הבת, לקבוע דרכי התקשרות ולהקים רשת קשר הורית למקרה הצורך.

שימו לב, על מנת להתארגן להדלקת מדורות באופן קבוצתי יש צורך בקבלת אישור מהפיקוח לגנים וכיתות. ניתן לשלוח מייל עם פרטי הגן או הכיתה והממונה האחראי על המדורה לכתובת המייל: [email protected]

כמו כן, על מנת לסייע בצמצום מספר המדורות בעיר, גם השנה, חילקה הרשות חביות עם חומרי בעירה ידידותיים לסביבה לתושבים במספר מוקדים שונים ברחבי העיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר